Jön a vihar: A Triumph 2 új Rocket 3 modellt mutatott be
Húsz évvel azután, hogy az első, rekordot döntögető Rocket III a végső izomroadsterként robbant be a motorkerékpár-színtérre, bemutatkozott a Rocket új generációja, amely nagyobb teljesítményt, jobb kezelhetőséget és sötét, hangulatos színösszeállítást kínál. Izmos stílusához és látványos vezetési élményéhez illően új nevet is kapott: Rocket 3 Storm.
A világ legnagyobb sorozatgyártású motorkerékpárjának 2 458 köbcentiméteres motorjával az új Rocket 3 Storm R és GT 15PS csúcsteljesítményt nyert, így most már 7000-es fordulatszámon 180 lóerőt ad le.
A forgatónyomaték szintén 4 Nm-rel nőtt, és már alacsony, 4000-es fordulatszámnál eléri az új 225 Nm-es csúcsot. Ez a lapos, gazdag nyomatékgörbe, a maximális nyomatékkal a középső tartományban robbanásszerű gyorsulást és fáradságmentes reakciót biztosít minden fokozatban.
A Rocket 16 colos hátsó és 17 colos első kerekeit sportosabb, tíz küllős, öntött alumínium kivitelben frissítették, csökkentve a rugózatlan tömeget. Ez a csökkentés pozitív hatással van a kormányzás reakciójára menet közben, javítva a Rocket amúgy is lenyűgöző agilitását. Az erős és könnyű alumíniumváz, amelyet először 2019-ben vezettek be, öntött és kovácsolt elemeket használ a kivételes nyomaték-tömeg arány érdekében.
A legutóbbi különleges kiadású Rocket-ek sikere után – amelyek feketére festett alkatrészeket tartalmaznak – az új Rocket 3 Storm modellek sötét, hangulatos színösszeállítással és kifogástalan minőségű részletekkel rendelkeznek.
A nagy, 18 literes üzemanyagtartályon az új Storm név szerepel, és minden modell három, jellegzetes, kéttónusú színválasztékkal rendelkezik. Az R a Carnival Red és a Sapphire Black, a Satin Pacific Blue és a Matt Sapphire Black, valamint a Sapphire Black és a Granite színekben kapható. A GT ugyanezekben a színekben kapható, de az üzemanyagtartály felosztása fordított, így a két modellnél megkülönböztető, nagy hatású megjelenést és egységes színválasztékot biztosít. A Rocket 3 Storm szintén mindenhol kiváló minőségű fekete kivitelben kerül forgalomba.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Szintén újdonság 2024-re, hogy a Rocket 3 Storm mostantól meghaladja a legújabb Euro 5b követelményeket, folyadékhűtéssel, alacsony károsanyag-kibocsátással és kiváló üzemanyag-hatékonysággal.
Paul Stroud, a Triumph kereskedelmi igazgatója elmondta: „A világszerte a végső izomroadsterként ismert Rocket már több mint 18 000 darabos globális eladást ért el a 2,5 literes motor 2019-es bevezetése óta. Ügyfeleink visszajelzéseit meghallgatva tudjuk, hogy szeretik a Rocket izmos jelenlétét és szívdobogtató teljesítményét. Azt is tudjuk, hogy a motorosok még többre vágynak.
„Ezért az új Rocket 3 Storm R és GT lenyűgöző teljesítmény- és nyomatéknövekedést, még nagyobb agilitást és még sötétebb, hangulatosabb stílust és jelenlétet kapott az utakon.”
KIVÉTELES KEZELHETŐSÉG
A Rocket lenyűgöző teljesítményét a Showa monoshock RSU és a Piggy-back tározó hasznosítja, amely teljesen állítható a lengéscsillapítás, a nyomáscsillapítás és az előfeszítés tekintetében. A villák nagyméretű, 47 mm-es Showa villák, melyek lengés- és nyomáscsillapítása állítható.
A kivételes fékerőt a csúcs-specifikációjú, radiális Brembo Stylema féknyergek biztosítják, 320 mm-es iker féktárcsákkal. Ezek a könnyű, kompakt és nagy teljesítményű féknyergek nagyszerű légáramlást biztosítanak a fékbetétek hűtése érdekében lendületes motorozás közben.
A Brembo M4.32 4 dugattyús radiális monoblokk hátsó féknyereg és a 300 mm-es hátsó tárcsa nagyobb és erősebb, mint a sok motoron található első fékberendezés, ami hatalmas fékerőt biztosít. A Rocket 3 Storm megtartja a teljes optimalizált kanyarstabilizáló ABS funkciót.
HATÁROZOTT ERGONÓMIA
Az ergonómia alapvető különbségeinek köszönhetően mindegyik Rocket külön érzést és személyiséget kínál. A Rocket R roadster vezetői pozícióját és a kormány elhelyezését úgy tervezték, hogy optimális teljesítményt és irányítást-, és így nyugodt és élvezetes vezetést biztosítson. A GT kissé jobban hátrafelé ívelő beállítással rendelkezik, 125 mm-es különbséggel a markolat pozíciójában az R-hez képest, ami egy felegyenesedettebb vezetési pozíciót eredményez.
Mindegyik modell saját ülésfelépítést is kap, mindkettő prémium minőségű, fekete színűre festett, öntött alumínium ülésvégződéssel. A Rocket 3 Storm R egy 773 mm-es ülésmagassággal rendelkező roadster vezető- és segédüléssel rendelkezik, amely kényelmet, alacsony sebességnél magabiztosságot és manőverezhetőséget biztosít.
A GT egy formázott túraautós üléssel rendelkezik, amelyhez egy bőségesebben kipárnázott nyeregülés és egy állítható nyeregtámla tartozik. A GT ülésmagassága mindössze 750 mm, ami tovább javítja a motoros kényelmét.
A legnagyobb különbség a két modell között a lábtartók pozíciójában van. Az R modell középső lábtartókkal rendelkezik, két beállítással, amelyek 15 mm-es függőleges állítást kínálnak, hogy minden méretű motorosnak megfeleljenek, természetes és sportos üléspozíciót biztosítva.
A GT előrefelé állított lábtartókkal rendelkezik, amelyek laza, egyéni motorkerékpáros érzést nyújtanak, három vízszintes beállítási lehetőséggel, amelyek 50 mm-es állítási lehetőséget kínálnak, hogy a legkényelmesebb pozíciót biztosítsák a hosszú túrákhoz. Mind az R, mind a GT modellek innovatív, takaros, elsötétített, behúzható lábtartókkal rendelkeznek.
MOTOROSKÖZPONTÚ TECHNOLÓGIA
A dőlésszög-érzékeny ABS-től és a kipörgésgátlótól kezdve a kapcsolható gázkarakterisztikán át az intuitív tempomatig a motorosra összpontosító technológia lehetővé teszi a motorosok számára, hogy magabiztosan kihasználják a Rocket 3 Storm epikus teljesítménypotenciálját.
A Ride-by-wire fokozza a vezethetőséget, a biztonságot és az irányíthatóságot, míg a Rocket nagy teljesítményű sebességváltóját spirális vágott fogaskerekekkel tervezték, hogy a hatalmas nyomatékot simán továbbítsa a hátsó kerékre. A Torque Assist tengelykapcsoló segít a motorosoknak, hogy a hatfokozatú sebességváltót kielégítő gyorsasággal és simasággal kapcsolják fel és le, míg a Quickshifter mindkét modellhez tartozékként rendelhető.
Mindkét modell optimalizált kanyarstabilizáló ABS-szel és kipörgésgátlóval rendelkezik a fokozott stabilitás érdekében, javítva mind az egyenes-, mind a kanyarodás, a gyorsulás és a fékezés terén. A Hill Hold megakadályozza a motor hátrafelé gurulását, és addig húzza a hátsó féket, amíg nem érzékeli, hogy a motoros elindul. Mindkettő négy menetmóddal van felszerelve: országúti, esős, sport és a vezető által konfigurálható, amely a gázkarakterisztikát és a kipörgésgátló beállításait módosítja.
Az elektronikus sebességtartó automatika szintén alapfelszereltségként jár. Egyetlen gombnyomással aktiválható, a sebességet 1 mérföld/órás lépésekben lehet beállítani és csökkenteni, valamint egyetlen érintéssel visszaállítani.
Mindkét modell nagy funkcionalitású, színes TFT-készülékkel és ötirányú, háttérvilágítással ellátott joystickkal rendelkezik. A műszer minimál stílusos kialakítású, két információs elrendezési témával, és az állítható szögű műszer beállítása optimális láthatóságot biztosít minden magasságú motoros számára. A motoros még az indítóképernyő üzenetét is személyre szabhatja a saját nevével.
Az extra biztonságot növeli, hogy mindkét motorkerékpár alapfelszereltségként kulcs nélküli gyújtással és kormányzárral rendelkezik, amely kikapcsolható. A kulcstartó is kikapcsolható az akkumulátor élettartamának meghosszabbítása és a biztonság növelése érdekében. Az ülés alatti külön erre a célra kialakított rekeszben USB-töltőcsatlakozó is található, ahol az eszközök biztonságban és szárazon tarthatók töltés közben.
TEGYE SAJÁTJÁVÁ A ROCKET 3 STORMOT
A több mint 50 eredeti Triumph tartozékkal, amelyek kényelmet, praktikumot, stílust és biztonságot nyújtanak, a motorosok testre szabhatják Rocketjüket, hogy az igazán egyedi legyen. A vásárlók választhatnak a cserélhető R és GT lábvezérlők, a testre szabott ergonómiát biztosító vezető- és segédülések, a nagyobb kényelmet biztosító plug and play technológia, a megjelenést személyre szabó stílusalkatrészek és a hosszabb túrákhoz szükséges csomagmegoldások közül.
A motorkerékpárokkal kéz a kézben tervezett és ugyanolyan szigorú szabványok szerint gyártott Triumph tartozékokra ugyanaz a kétéves, kilométer korlátozás nélküli garancia vonatkozik, mint magukra a motorokra.
Műszaki adatok ROCKET 3 STORM R ÉS GT
MOTOR ÉS SEBESSÉGVÁLTÓ
- Típus: Folyadékhűtéses, soros 3 hengeres, DOHC
- Kapacitás: 2,458 köbcentiméter
- Furat: 110,2 mm
- Löket: 85,9 mm
- Kompresszió: 10.8:1
- Maximális teljesítmény: 182 LE / 180 lóerő (134 kW) 7000 fordulat/perc fordulatszámon
- Maximális forgatónyomaték: 225 Nm (166 lbft) 4,000 fordulat/perc (Kínában 3.250 fordulat/perc)
- Üzemanyagrendszer: Ride-by-Wire, üzemanyag-befecskendezés
- Kipufogó: Rozsdamentes acél 3 az 1-ben fejcső, 3 kimeneti hangtompítóval.
- Véghajtás: tengelyes meghajtás, ferdehajtású doboz
- Kuplung: Nedves, többlemezes, hidraulikusan működtetett, nyomatékrásegítéses
- Sebességváltó: 6 sebességes
ALVÁZ
- Váz: Teljes alumínium váz
- lengőkar: Egyoldalas, öntött alumínium
- Első kerék: 17 x 3,5 hüvelykes öntött alumínium
- Hátsó kerék: 16 x 7,5 hüvelykes öntött alumínium
- Első gumiabroncs: 150/80 R17 V
- Hátsó gumiabroncs: 240/50 R16 V
- Első felfüggesztés: Showa 47 mm-es, fejjel lefelé fordított, 1+1 patronos első villa, nyomás- és lengéscsillapítás-szabályozás, 120 mm rugóút
- Hátsó felfüggesztés: Teljesen állítható Showa piggyback tározós RSU hidraulikus előfeszítés távvezérléssel, 107mm rugóút, 107mm rugóút
- Első fékek: Kettős 320 mm-es féktárcsák, Brembo M4.30 Stylema® 4 dugattyús radiális monoblokk féknyergek, optimalizált kanyarstabilizáló ABS.
- Hátsó fékek: Egyetlen 300 mm-es tárcsa, Brembo M4.32 4 dugattyús monoblokk féknyereg, optimalizált kanyarstabilizáló ABS.
- Eszközök: TFT multifunkciós műszercsomag;
digitális sebességmérő
fedélzeti számítógép
digitális fordulatszámmérő
sebességváltó helyzetjelző
üzemanyagszint-mérő
szervizkijelző
környezeti hőmérséklet
óra
vezetői üzemmódok (eső/út/sport/vezető által konfigurálható)
A Triumph TFT Connectivity System kiegészíthető a tartozékként beszerelhető Bluetooth modullal
MÉRETEK ÉS SÚLY
ROCKET 3 STORM R, ROCKET 3 STORM GT
- Hosszúság: 2365 mm (93.1 in)
- Szélesség (kormány és szerelvények): 920 mm (36.0 in)
- Magasság tükrök nélkül: R: 1125 mm (44.3 in), GT: 1183 mm (46.6 in)
- Ülésmagasság: R: 773 mm (30.4 in), GT: 750 mm (29.5 in)
- Tengelytáv: 1677 mm (66.0 in)
- Rake: 27.9 °
- Trail: 134,9 mm (5,3 in)
- Nedves súly: R: 317 kg, GT: 320 kg
- Üzemanyagtartály kapacitása:18,0 liter (4,76 US gal)
ALAPFELSZERELTSÉG
- Teljes színes TFT műszerek
- Optimalizált kanyarstabilizáló ABS és kipörgésgátló – IMU támogatással
- 4 vezetési mód
- Teljesen LED-es világítás, DRL* fényszóróval
- Hill hold control
- Sebességtartó automatika
- Kulcs nélküli gyújtás
- Háttérvilágítású kapcsolórendszer
- USB-töltés
GT:
- Fűtött markolatok
KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELTSÉG
- Triumph Shift Assist
- TPMS
- Bluetooth csatlakoztathatósági modul (lehetővé teszi a turn-by-turn navigációt, a telefonálást és zenelejátszás)
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS ÉS KÁROSANYAG KIBOCSÁTÁS
ROCKET 3 STORM R ÉS GT
- Üzemanyag-fogyasztás: 42,8 mpg (6,6 l/100km)
- CO2 adatok: 152 g/km
- Standard: EURO 5b
(Az üzemanyag-fogyasztási és kibocsátási adatokat a World Motorcycle Test Cycle (WMTC) szerint, meghatározott tesztkörülmények között mérik, és összehasonlítási céllal adják meg. A tényleges üzemanyag-fogyasztás olyan tényezők függvényében változhat, mint a vezetési stílus, a tartozékok felszerelése, a motoros és az utastárs súlya, a gumiabroncsok nyomása, valamint a külső környezeti feltételek.)