HírekMotorbemutatóMotorok

It’s a Sportster, Baby – Harley-Davidson Nightster 2022

Harley-Davidson Nightster 2022

A 975T Revolution Max platform második iterációja, a Harley új, 2022-es ”Nightster” modellje konvencionálisabb stílusú, mint a Sportster S. A nemrég bemutatott modell közelebb áll a hagyományos XL megjelenéshez – talán egy csipetnyi V-Rod-ot is beledobva.

A Harley azt állítja, hogy „új fejezetet” kezd a tiszteletreméltó H-D Sportster motorkerékpárok történetében – amely 1957-ben kezdődött az eredeti 55 ci, K-modellből származó Sportsterrel. A Harley azt állítja, hogy a korábbi (elméletileg) olcsóbb 883 és 1200 köbcentis Sportsterekhez képest, amelyeket a vállalat mostanra nagyrészt nyugdíjazott, „a teljesítmény és a design terén ugrásszerű előrelépést” jelent, „miközben a motorozás és a márka számára továbbra is elérhető belépési pont lesz az új gép.

„Ez a teljesen új motorkerékpár a klasszikus Sportster modell sziluettjét ötvözi az új Revolution Max 975T hajtáslánc igény szerinti teljesítményével és számos korszerű elektronikus vezetői segédeszközzel és funkcióval. A 2022-es ‘Nightster’ modell újradefiniálja a Sportster motorkerékpár élményét a motorosok új generációja számára.

„A ‘Nightster’ a kifejezés és a felfedezés eszköze, amelyet a teljesítmény támaszt alá” – mondta Jochen Zeitz, a Harley-Davidson elnök-vezérigazgatója. „A 65 éves Sportster örökségre építve a ‘Nightster’ vásznat nyújt a kreativitáshoz és a személyre szabáshoz, a személyre szabhatóság és a kifejezésmód végső platformját kínálva az új és a már meglévő motorosok számára.”

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

60 éves lett a Sportster

A folyadékhűtéses, 60 fokos, 975 cm3-es Revolution Max ‘T’ V-Twin állítólag olyan nyomatékgörbével rendelkezik, amely „a széles teljesítménytartományban lapos marad. A motor teljesítményét úgy tervezték, hogy erős gyorsulást és erőteljes teljesítményt nyújtson a középső tartományban. A beszívási sebességfokozatok hosszát és alakját a légtartály térfogatával kombinálva úgy hangolták, hogy a motor teljes fordulatszám-tartományában maximalizálja a teljesítményt. A dupla vezérműtengelyek profiljait és a szívószelepek változó szelepvezérlési fázisait úgy tervezték, hogy illeszkedjenek a motor teljesítményéhez.”

Harley-Davidson Nightster 2022

A motor állítólag 90 lóerőt (67 kW) ad le 7500 fordulat/percnél és 70 ft. lbs. (95 Nm) csúcsnyomatékot 5000-es fordulatszámon a 97 mm furat x 66 mm löket, 12:1 sűrítési arányú alapkonfigurációból. A mostanában rendszeresen megjelenő korai Sportster S átépítések alapján már tudjuk, hogy tuningból bőven akad.
„A hidraulikus szelep-kioldó beállítás biztosítja a csendes működést, és kiküszöböli a költséges, bonyolult szervizeljárások szükségességét.

A belső kiegyensúlyozók segítenek csökkenteni a motor rezgését, hogy fokozzák a motoros kényelmét és javítsák a jármű tartósságát. A kiegyensúlyozókat úgy hangolják, hogy éppen csak annyi rezgést tartsanak vissza, hogy a motorkerékpár élettel telinek érezze magát.” Más szavakkal, itt a gyónás ideje: igen, a régi Sportster motor zajos volt és úgy vibrált, mint egy szexuális játékszer.

„A ‘Nightster’ modell egy fürge, könnyű futóművet párosít egy erős középtartománybeli teljesítményre hangolt, erős motorral, amely ideális kombináció a városi forgalomban való navigáláshoz és a kanyargós mellékutakon való rohanáshoz. A középen elhelyezkedő pedálok és az alacsonyan emelkedő kormány a motorosnak középre helyezett, kényelmes testtartást biztosít a motoron. A terheletlen ülésmagasság 27,8 hüvelyk. Az alacsony ülésmagasság a keskeny profillal kombinálva lehetővé teszi a legtöbb motoros számára, hogy magabiztosan tegye le a lábát megálláskor.

Harley-Davidson Nightster 2022„A Revolution Max 975T hajtáslánc a ‘Nightster’ motorkerékpár vázának központi, szerkezeti eleme, amely jelentősen csökkenti a motorkerékpár tömegét, és nagyon merev vázat eredményez. A farokrész szerkezete könnyű alumíniumból készült. A lengőkar hegesztett téglalap alakú acélcsőből van kialakítva, és ez a kettős hátsó lengéscsillapítók rögzítési pontja is.

„Az első felfüggesztés 41 mm-es Showa Dual Bending Valve hagyományos villák, amelyeket úgy terveztek, hogy jobb menetteljesítményt biztosítsanak azáltal, ahogy a gumiabroncs érintkezik az útfelülettel. A hátsó felfüggesztés kettős külső emulziós technológiájú lengéscsillapítókkal rendelkezik, tekercsrugókkal és menetes gallérral az előfeszítés beállításához.”

A ‘Nightster’ modellt a Harley-Davidson vezetői biztonságot javító csomaggal szerelték fel – „olyan technológiák gyűjteménye, amelyek célja, hogy a motorkerékpár teljesítményét a rendelkezésre álló tapadáshoz igazítsák gyorsítás, lassítás és fékezés közben. A rendszerek elektronikusak, és a legújabb futóművezérlést, elektronikus fékvezérlést és hajtáslánc-technológiát használják. Három eleme a blokkolásgátló fékrendszer (ABS), a kipörgésgátló rendszer (TCS) és a vonóerő-csúszásgátló rendszer (DSCS)”. Választható vezetési módok is vannak – Road, Sport és Rain.

Harley-Davidson Nightster 2022

Mindez, hogy igazságosak legyünk, nagy előrelépés a tiszteletreméltó Sportster történetében, és abban, ahogy a Harley sokkal meggyőzőbben tudja felvenni a versenyt a vásárlói elvárások terén, mint korábban. További értelme van annak is, hogy „belépő szintű” új gyártású, de nem „árkategóriás” modellként pozicionálják – most, hogy a Harley sikeresen hasznosította és újjáépítette használt motor programját, mint a márka alapszintű márka útvonalát az új Harley-tulajdonosok számára.

 

Forrás

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük