MotorbemutatóMotorok

Honda VFR1200F sajtóbemutató

DSCN1096Hivatalosan január 28-án mutatják csak be Magyarországon az új VFR1200F-et, de mi már személyesen is láthattuk a rég várt modellt. Az biztos, hogy a Honda legújabb V4-esét nem nőknek tervezték. A hatalmas testű, rendkívüli erejű, látványos formavilágú motor sokkal inkább azoknak a fiatal menedzsereknek lesz a kedvelt játékszere, akiknek a teljesítmény mellett számít a minőség, a hozzáadott szolgáltatások, és sokkal kevésbé a pénz.

A VFR1200F-et egy öt tagú, nemzetközi tervezőcsapat készítette el. A VFR1200F fejlesztése az előd VFR-ek megtartása
mellett zajlott; a sportos és túrás képességek kombinációit nyújtja a legújabb technológiák felhasználásával. Olyan, megoldásokat alkalmaztak, mint a két rétegű idomfelépítés, vagy a V4-es motor, amelyben a motorversenyek királykategóriájában edzett RC212V műszaki megoldásait is felhasználták.

Műszaki adatok

Motor: Folyadékhűtéses, négyütemű, UNICAM vezérlésű, 76°-os V4-es
Lökettérfogat: 1237 cm³
Furat x löket: 81 x 60 mm
Max. teljesítmény: 172 LE (127 kW) / 10000 1/min-nál
Max. nyomaték: 129 Nm / 8750 1/min-nál
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Kuplung: olajfürdős, többtárcsás, csúszó
Váltó: állandó áttételű, hatfokozatú
Véghajtás: kardántengely
Váz: gyémánt szerkezetű; alumínium hídváz
Futómű elöl: 43 mm-es fordított teleszkópvillák, fokozatmentesen állítható rugó-előfeszítéssel 120 mm rugóúttal
Futómű hátul: Pro-Link felfüggesztés gáztöltéses csillapítással, 25 lépésben (*fokozatmentesen távolról vezérelt hidraulikus) előfeszítés állítás és fokozatmentesen állítható húzó csillapítás, 130 mm-es rugóút
Kerekek: üreges-keresztmetszetű elöl öt-, hátul hatküllős alumíniumöntvény
Gumik: elöl 120/70 ZR17M/C (58W), hátul 190/55 ZR17M/C (75W)
Fék elöl: 320 mm-es átmérőjű dupla úszó tárcsafék két hatdugattyús féknyereggel, C-CBS/ABS
Fék hátul: 276 mm-es hidraulikus tárcsafék, kétdugattyús féknyereggel, C-CBS/ABS
Méretek (HxSzxM): 2250 x 755 x 1220 mm
Tengelytáv: 1545 mm
Villaszög: 25° 30’
Utánfutás: 101 mm
Ülésmagasság: 815 mm
Szabad magasság: 125 mm
Üzemanyagtank térfogata: 18,5 liter
Menetkész tömeg: 267 kg

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Még több kép a galériában!

A motor jobb oldalán divatos, háromszög alakú hangtompító hangsúlyozza ki a burkolat látványos vonalait. A kombinált rendszer és kipufogódob nyers, impozáns hangot ad, a hamisítatlan Honda V4-es hang megkülönbözteti a VFR1200F-et minden más motorkerékpártól.

A legújabb technológiájú kardántengelyes hajtásrendszer jellegzetessége az eltolt kardántengely és -csukló, amely képes függőleges és tengely irányban is elmozdulni. A kardántengely ellenére észrevétlenül működik a hajtásrendszer. Az új modellhez választható dupla kuplungos váltó is.

A motor teljesítménye 172 LE, nyomatéka 129 Nm, mégsem ezek az adatok, ami miatt az egész világ várta a modell bemutatását. A VFR1200F által nyújtott vezetési élmény jó néhány évvel megelőzi korát. A sport és a túra motorok előnyeit ötvözve egy remekül kihasználható kétkerekűt alkotott a japán gyár. A kiegészítő felszerelésekkel pedig még komfortosabbá tehető a tulajdonos igényei szerint.

Nem siklottak el az utaskomfort és a biztonság felett sem. A jól megtámasztó, vákuumos öntési eljárással készült, kétszemélyes ülés tágas hellyel várja az utast, valamint a masszív, kézre álló markolatokat és a
lábtartók helyzetét is a kényelem és a biztonság szem elott tartásával tervezték.

A modell X elrendezésű fényszórója mára a modell védjegye lett, amiről minden motorrajongó könnyedén felismerheti az új VFR-t. A bemutató alkalmával megcsodálhattunk még a CBF1000FA, és a gyönyörű formájú, gyári custombike-ot, a VT1300CXA modelleket.

Nekünk nőknek sem kell elkeserednünk, hiszen a Honda 2010-es modellpalettájában találunk olyan kisebb teljesítményű, alacsonyabb gépeket, amelyek nekünk is kényelmesek lesznek.DSCN1062DSCN1149DSCN1147DSCN1160

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük