Honda CBR300R – a fiatal, kezdő motorosoknak
Még erősebb és nyomatékosabb lett a kis CBR, a szupersport kategória belépőmodelljének hengerűrtartalma ugyanis 37 köbcentivel nőtt, s gázreakciói is gyorsabbak lettek.
Az igazán sportos, könnyűsúlyú motorkerékpárok közel akkora élményt nyújtanak, mint nagy testvéreik, sőt sokszor izgalmasabbak is, hiszen a könnyű kezelhetőségnek és az alacsony súlynak köszönhetően a pilóta a maximumot tudja kihozni gépéből, s persze önmagából.
Mivel ezekhez a motorokhoz kedvező áron lehet hozzájutni, kitűnőek a fiatal, kevésbé tapasztalt motorosok számára, pláne, hogy a gumi, az üzemanyag és a biztosítás is megfizethetőbb, mint egy nagyköbcentis szuper sportmotor esetében.
A 2011-ben bemutatott CBR250R a szupersportos CBR-család belépőmodelljeként lépett színre, kompakt, egyhengeres motorral, felnőttes megjelenéssel és – a Hondára jellemző – kiváló minőséggel lenyűgözve a kategória vásárlóit.
Hogy a típus megőrizze előkelő pozícióját a szegmensben, a Honda mérnökei 2014-re teljesen átdolgozták a műszaki alapokat, s megalkották a vadonatúj CBR300R-t.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A modell tervezése során két cél lebegett a fejlesztők szeme előtt. Egyrészt még erősebbé és nyomatékosabbá kívánták tenni a kis CBR-t, másrészt karakteresebb idomzatot álmodtak a modern műszaki tartalom köré, hogy egyértelműbb legyen rokonsága a modellcsalád nagyobb tagjaival.
Törekvéseiket megvalósítandó, először egy hosszabb löketű, 286 köbcentis, folyadékhűtésű hajtóművet szerkesztettek, ami erősebb és nyomatékosabb a korábbi motornál, járása pedig a nagyobb hengerűrtartalmú erőforrásokra emlékeztet.
A gyors gázreakciók és a lineáris teljesítmény-leadás érdekében tökéletesen hangolt motorvezérlő elektronikát kapott a blokk, és a – CBR500R rendszerére hasonlító – kipufogó is komoly műszaki-, illetve esztétikai előrelépést hozott a kis CBR életében.
Az idomok megrajzolásánál a CBR1000RR inspirálta a Honda szakembereit, ennek tudható be, hogy a dupla első fényszóró csak alig tér el a literes modellétől, miként az üzemanyagtartály, az ülés és az oldalelemek is az ezres CBR-t juttatják eszünkbe.
A CBR300R dinamikusan gyorsul, az erőátvitelben csupán annyi változott, hogy hosszabb lett a hatodik fokozat, tehát autópálya-tempónál is kedvező maradhat a fogyasztás. Ha a 3,3 l/100 km-es átlagfogyasztást vesszük alapul, a 13 literes üzemanyagtartállyal akár 390 kilométeres hatótávra is képes az új CBR300R.
A nagyobb hengerűrtartalmú kéthengeres erőforrásokhoz viszonyítva a CBR300R blokkja kisebb, könnyebb és gazdaságosabb, így a modell olcsóbban megvásárolható és üzemeltethető, mint a nagyobb sportmotorok.
Az erős, jól kontrollálható fékrendszer részeként az első keréken 296 millis tárcsát és kétdugattyús féknyerget találunk, míg hátul 220 milliméteres féktárcsa, valamint egydugattyús nyereg felel a lassításért. Mindezt alacsony súlyú, kétcsatornás blokkolásgátlóval egészítették ki a mérnökök, így időjárási és útviszonyoktól függetlenül mindig biztonságosan lassíthat a CBR300R vezetője.
A CBR300R az alábbi színekben megvásárolható: Ross White Tricolore (tricolor), Millenium Red (vörös) és Black (fekete).
Ráadásként a motorkerékpár színében pompázik a hajtómű alatt húzódó hasidom, így még egységesebb a formavilág, s a minőségérzet is magasabb.
Hogy tetszik az új CBR300R? Szeretnéd ilyen géppel kezdeni a motoros pályafutásodat?