MotorokMotorozás

Hogyan lettem motoros és aztán motorépítő?

Vidék chopper tervrajzaMit szeretek a motorépítésben?

Olyan családban, olyan politikai, gazdasági helyzetben nőttem fel, ahol, ha nem csináltál meg magadnak valamit, mondjuk egy műszaki eszközt, egy épületet vagy bármit, akkor nem volt. És nem elsősorban azért, mert nem tudtad megvenni pénz híján, hanem mert nem létezett.

Apám is mindig alkotott valamit. Sokat kísérletezgetett, de egy idő után, és főleg a világ megváltozásával, elfogyott a türelme a kísérletezgetésekhez, és a gyári dolgokat kezdte előnyben részesíteni.

Viszont én a középiskolámban, Kaposváron a Gépészben, ami akkor még tényleg a gépészetről szólt, és nagyon jó iskola volt, megszerettem a géptervezést. A gépészeti kialakítástól a szilárdsági méretezésen át a gyártástechnológia megtervezéséig, minden porcikáját.

Alkothattam, és ez egy férfinak – pláne ha olyan agyonnyomott, mint én – ez fontos dolog, hogy nem csak hasznosnak, de értékesnek, okosnak, különlegesnek is érezhesse magát. A motorépítés során kiteljesedek, kikapcsolok, figyelmen kívül tudom hagyni a gondjaim, jól érzem magam, mert örülök minden sikeres tervezésnek, megvalósításnak, és úgy általában mindennek, ami nekem tetszik és még hasznos is.

Életemben egyetlenegy motorral mentem vagy találkoztam, amin semmit nem változtattam volna: Suzuki GS 500. De most már nagy lenne nekem (8 éve motoroztam utoljára olyan vassal, ami nem segédmotor). És nem utolsósorban: nem lenne EGYEDI.

Sajnos a világ itt is közbeszólt: még segédmotorok átalakítását is engedélyeztetni kell. Nem is fűzök hozzá semmit: elkeserítő.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

chopper tervrajz VidékMilyen motort tudnék elképzelni magamnak?

Leginkább Sárát (leírás máshol, robogó blokkos „rigid vintage chopper”). Viszont, ha nem tudok rá engedélyt szerezni, más kell. Vagy egy kicsi, 50-es négyütemű choppert (valamikor Honda volt, most a kínaiak gyártanak utánérzéseket), hátsó ülés és érdemleges műszerfal nélkül, drótküllős első kerékkel, háttámlával, vagy Simonból (Simson S51, a mostani vasam) építeni valami hasonlót (ha nem kell engedély hozzá), vagy a CZ-tisztelgés Babettát. Ezek fenntartási költsége minimális.

Ha nagyobb motorban gondolkodnék, azt hiszem, egy papíron 125-ös Sport Czetka lenne az. Vagy alacsonyra alakítva Panna leányomnak (most még csak 8), vagy soft-chopperré átépítve. A leírásokat, ha érdekel, elküldöm.

Széles utat, balesetmentes közlekedést, jó egészséget mindenkinek!

Üdv, szevatok!

Vidék

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vidék

Üdv, Szeva! Vidék vagyok Kaposfőről, de 11 évig Győrben éltem, ott nagyon aktívan építettem motorokat. Elsősorban Jawákkal és CZ-kkel foglalkoztam, de sokféle vas fordult meg a kezeim közt. Jelenleg 50-esekkel dolgozom, csekély szabadidőmben, mert amúgy tanár, kétgyerekes apuka és falusi vagyok. Széles utat, balesetmentes motorozást!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük