EseményekHírekMotorverseny

A Dakar Rally 2021-ben a szociális távolságtartás jegyében ismét a szaudi sivatagban lesz megtartva

Dakar Rali 2021A 2021-es sivatagi versenyen a versenyzők összességében kb. 7630 kilométert fognak megtenni. Ez valamivel rövidebb, mint idén, de kihívásokban így sem lesz hiány.

A szaúd-arábiai tájak változatossága végtelen számú lehetőséget kínál, hogy a Dakar idén ismét egy másik arcát mutassa meg. Ahogy 2020 felfedezés volt, a 2021-es út is felfedező út lesz. Minden vadonatúj lesz, beleértve a speciális szakaszok minden egyes kilométerét. Ezenkívül a leggyorsabb szakaszokat – ahol a különbség csak az erőn múlik – levágták.

A Dakar igazgatója, David Castera a Motorsport.com-nak elmondta, hogy a cél a jobb egyensúly biztosítása a szakaszok között.

A 2021-es Dakar Rally-t is sújtja a COVID-19 járvány. Habár már megvannak a nevezések, még senki nem tudja, milyen lesz a helyzet januárban. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy ebben az évben 1997 óta a legkevesebb nevezés érkezett a tereprali versenyre.

Összesen 501 résztvevő regisztrált a januárban induló kalandtúrára, ebből 16 nő, ami hárommal több, mint tavaly. A motorosok között a spanyol Laia Sanz képviseli a gyengébbik nemet Gas Gas motorjával, magyar versenyzőként pedig csak a román színekben induló Gyenes Emánuel szerepel a nevezők között.

A legtöbb nevező Franciaországból, Spanyolországból és a Cseh Köztársaságból érkezik majd a megmérettetésre.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Változnak a szabályok

2021-ben a korábbi versenyek tapasztalatai alapján a szabályokban is történt néhány változás. Az összeset itt tudod elolvasni (angolul), én most csak kettőt emelek ki közülük, amelyek elsősorban a quadosokra és a motorosokra vonatkoznak.

Ahogy már több versenyben és a MotoGP-ben is tapasztalhattuk, a légzsákos mellények csökkenthetik a sérülések súlyosságát egy súlyos balesetben. Az andalúziai ralin való tesztelést követően kötelezővé tették ezt a biztonsági felszerelést a motoros és a quados kategóriákban a Dakar Ralin is. A versenyzők megkapják a FIM által jóváhagyott gyártók listáját, és a felszerelés műszaki átvizsgálása során ellenőrizni fogják a meglétét.

Néhány évvel ezelőtt bevezették a motorosok számára a motorcsere szankcióit, hogy ösztönözzék a motorosokat a körültekintő vezetésre. A jövő évtől időbüntetéseket alkalmaznak a második dugattyúcserétől kezdve, még akkor is, ha a motor többi része változatlan marad.

A 2021-es Dakar Rali programja

Január 2 .: Prológ Jeddah előtt. Itt derül ki a kezdési sorrend.
Január 3 .: Jeddah -> Bisha. Ezt a szakaszt köves szakaszokkal és völgyekkel rendelkező utakon tartják.
Január 4 .: Bisha -> Wadi Ad-Dawasir. A versenyzők beérnek a homokdűnék közé, főleg homokos a pálya.
Január 5 .: Wadi Ad-Dawasir -> Wadi Ad-Dawasir. Sivatag, sivatag és még több sivatag.
Január 6 .: Wadi Ad-Dawasir -> Rijád. A verseny leghosszabb szakasza, ha bele számoljuk a speciális szakaszt, és a terepek közötti átmeneti szakaszt is.
Január 7 .: Rijád -> Buraydah. Kihívást jelentő tereptípusok, a dűnéktől a kövekig.
Január 8.: Buraydah -> Ha’il. Sima homok és sivatagi dűnék alkotják ezt a szakaszt.
Január 9 .: Pihenőnap.
Január 10.: Ha’il -> Sakaka. Maratoni szakasz hegynek fel, hegyről le, köves fennsíkokból és kanyargós szakaszokból áll.
Január 11.: Sakaka -> Neom. Homokos és köves szakaszok. Egy újabb maratoni nap.
Január 12 .: Neom -> Neom. Változó körülmények, amelyek a tengernél kezdődnek, mielőtt a nehéz homokba süllyednének a versenyzők.
Január 13.: Neom -> AlUla. Gyönyörű tájak, sok dombbal és homokkal.
Január 14 .: AlUla -> Yanbu. A rali leghosszabb gyorsasági szakasza. Nagy dűnék és üres homokszakaszok.
Január 15 .: Yanbu -> Jeddah. Az utolsó szakaszban a dűnék láncai következnek közvetlenül a cél előtt.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük