fbpx

Helyszínelés élesben

Egy súlyos, halálos áldozatot is követelő baleset szakította félbe a Járműkategóriák találkozóját. Épp a baleseti helyszínelés szimulációja következett volna, mikor a Hungaroringen tartózkodó mentőhelikoptert, mentőautókat, és a Gödöllői Rendőrkapitányság rendőreit a valódi balesethez rendelték.

A Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizottság az Országos Rendőr Főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottsága és a Pest Megyei Balesetmegelőzési Bizottság fennállásának 15. évfordulója alkalmából 2007. október 16-án, a Hungaroringen megrendezte a Járműkategóriák találkozója elnevezésű rendezvényt. A rendezvény célja, a különböző járműkategóriák vezetőinek egymáshoz való közelítése, a közúti közlekedésben tapasztalható agresszivitás és toleranciahiány háttérbe szorítása, a baleseti veszélyhelyzetek számának csökkentése.

Az elnevezésnek megfelelően a szervezők a kerékpáros- és motorkerékpáros szervezetek, autósiskolák, a Magyar Közút Kht., a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Volánbusz, a FUVOSZ és egyéb, a közlekedéshez kapcsolódó szervezetek, alapítványok képviselőit, valamint közlekedési szakembereket hívtak meg, hogy egy kerekasztal-beszélgetés alkalmával közelítsék álláspontjaikat. A segédmotor-kerékpárosokat a Simson klub, a motorosokat pedig a Wild magazin, az Rrace Mono és a Csajokamotron.hu képviselte. A beszélgetésre kitűzött két óra igen csekélynek bizonyult a felmerült problémák, és a nézeteltérések megvitatására.

 

Azért az kiderült, hogy probléma ugyan van, de a megoldás nem egyszerű, és nem is könnyen behatárolható. A közlekedési szakemberek, és az egyes járműkategóriák képviselőinek megszólalásai után alig maradt idő a közlekedés-pszichológus összefoglalójára. Záróbeszédéből kiderült, hogy a közlekedésben résztvevők empátia hiánya, és agressziója társadalmi problémákra és az ország általános helyzetére vezethető vissza. A megoldást pedig az jelentheti, hogy ha a rendőrségnek nincs is kapacitása minden esetben a szankcionálásra, legalább az egyes csoportok „büntessék” renitens tagjaikat, hogy ezzel elejét vegyék a szabálytalankodásoknak.

Hogy konkrét példával éljek: a Mecsekben halálos balesetet okozó, száguldozó motorost valószínűleg korábban társai is bíztatták a gyorshajtásra. A társaságban az számíthatott jó fejnek, aki a leggyorsabban teljesíti azt a szakaszt. Márpedig, ha a társai arra figyelmeztették volna, hogy inkább zárt pályán száguldozzon, és a közutakon tartsa be a közlekedési szabályokat, lehet, hogy elkerülhető lett volna a halálos kimenetelű baleset.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 szavazás
A cikk értékelése
Feliratkozás
Értesítés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Összes hozzászólás
0
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Szólj hozzá!x
()
x