KiemeltMotorokMotortesztek

Harley On Tour Budapesten – Dyna Wilde Glide 2014 Teszt

Kategóriájához illő 295 kg-os súlya csupán tologatásnál, oldaltámaszról felemelés közben érezhető, de a 68 cm-es ülésmagasság miatt rövidebb lábúak, akár kezdők és hölgyek is biztonsággal kezelhetik. Az előretolt lábtartó nincs messze számukra sem, és az alacsony, vastagabb csőátmérőjű kormány is épp kézre áll.

Elindulás után minden könnyeddé válik. A kuplung, a váltó szerencsére érezteti, hogy nem egy agyonfinomított, lélektelen motoron ülünk. Mindkettő határozott, kellően kemény működésű. Ezeken keresztül érintkezünk a motorral, így meghatározó tényezők, ahogy az ülés is, mely határozott üléspozíciót biztosít némi keménységgel kombinálva.

A vastag első teleszkópok csillapítása álló helyzetben ugyan puhának tűnhet – bár mint tudjuk, nem ez a mérvadó – de menet közben feszesen, stabilan tartják a motort a kiválasztott íven, és a rosszabb minőségű útfelületen sem bizonytalanodik el a futómű, így minden méter élvezetessé válik még a hazai útviszonyok között is, ahol az egyenetlenségeket bravúrosan simítja ki.

Egyedül lassú, szűk fordulókban, kereszteződésből való kikanyarodáskor, körforgalomban érezhető némi bizonytalanság a meredek villaszög miatt, ami hamar megszokható. 40-50 km/órás sebesség felett ez a jelenség abszolút megszűnik, bizonytalanságnak nyoma sincs, így tempós kanyarokban is biztonsággal lehet csapatni. Ezek az alacsonyabb sebességnél érezhető bebillenések is hozzájárulnak ahhoz, hogy érezzük, ez egy igazi nagyvas.

A jó úttartáshoz hozzájárul a 21″-os, keskeny első kerék is, mely a Wilde Glide stílusjegye. Az első fék az egyetlen tárcsa ellenére is meglepően harapós és jól adagolható két ujjal is. A hátsó már szerényebb, de egy hátsó féknek nem is kell túl erősnek lennie, mivel egy nem várt blokkolás végzetes lehet. Épp annyira fog, amennyire kell. Ha mégis elvétenénk a fékerőt, az ABS beavatkozik, és korrigál.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Már 1500-as fordulatnál is egyenletes a nyomatékleadás, így rángatás nélkül lehet poroszkálni szinte alapjárati tartományban. 2500-nál azonban az 1690 cm3-s V2-es nyomatékkapui megnyílnak, a 132 Nm nagy része alánk pörköl, és egészen 3250-es fordulatig maradéktalanul megmutatja magát. A nagyon gyors gázreakciók, a hatalmas nyomaték miatt az ember nem győzi venni a levegőt, kapkod a fékekhez, mert nagyon hamar utoléri az előtte közlekedőt.

Igazi vad suhanás ez, ahogy a Wilde Glide neve is erre predesztinálja. Igen, suhanás, mert a gyári kipufogókkal a Harley legfőbb védjegye, a jellegzetes hang hiányában, lopakodó üzemmódban száguld vezetője a forgalomban. Ezen a fordulatszám és sebességfüggő, kipufogóba épített szelep sem sokat javít. Némi hang terheléskor ugyan előtör belőle, de ez az európai modellekbe szerelt kiegészítő csak a típus homologizációjában mutat jól. A vásárlók nagy része azonnal lecseréli a dobokat, ezzel előcsalva az eredeti HD hangzást.

A hatfokozatú Cruise Drive váltónak köszönhető, hogy a legnagyobb sebességfokozatban 100 km/órás sebességnél a motor az alapjárat alig több mint duplájával, 2300-as percenkénti fordulaton dolgozik, így gazdaságossá téve a motorozást, kihasználva a nagy nyomatékot és elkerülve a felesleges, nagyobb fordulatszámon való használatot. Az ilyen váltóval szerelt modellek esetében a fokozatkijelző felettébb hasznos kiegészítő. Így véletlenül sem tévedünk el a sok fokozat között.

Már rövidtávon, egy kisebb próbaút is meggyőzi az embert arról, hogy miért, mitől Harley a Harley. Az érzést szavakba önteni ugyan nem lehetetlen, de igazán csak az értheti meg, aki maga tapasztalja meg azt, amiről még csak hallott. A Harley On Tour eseménysorozat ebben segít. A döntés a saját tapasztalás során jön létre. Menni kell, kipróbálni, érezni, birtokolni.harley-on-tour-2014 3harley-on-tour-2014 24harley-on-tour-2014 29harley davidson dyna wild glide 2014 2harley davidson dyna wild glide 2014 8harley davidson dyna wild glide 2014 14harley davidson dyna wild glide 2014 15

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük