Hallottál már a rózsaszín adóról?
Végülis nagyjából arról van szó, aminek tűnik: a Pink Tax annyit jelent, hogy a nőknek készült, általában rózsaszínbe burkolt termékeket drágábban adják a cégek, mint az ugyanolyan termék férfiaknak készült változatát.
A rózsaszín adó elsősorban az Egyesült Államokban (hol máshol) ütötte fel a fejét, és olyannyira nem újkeletű, hogy már törvényjavaslatot adtak be a megszüntetése ellen. Az alapja valószínűleg az az általános kereskedői nézet, hogy „meggazdagodni a hülyéken meg a nőkön lehet”, és a két halmaznak van közös nevezője is, ami maga a kánaán.
A rózsaszín adó elsősorban a szépségipart sújtja, az illatszerek és más szépészeti termékek esetében a leggyakoribb az, hogy különböző áron kínálják ugyanannak a terméknek a férfi és női változatát.
A Pink Tax másik – rejtett – változata, hogy az ár ugyan ugyanaz, de a nőknek készült változat sokkal cukibb, kisebb kiszerelésben kapható. Ilyenek lehetnek pl. a dezodorok vagy tusfürdők. A Pink Tax mértéke átlagosan 7%, vagyis ennyivel kell a nőknek többet fizetniük ugyanazért a termékért csak azért, mert azt nőknek készítették. Eléggé igazságtalan, nem igaz?
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Nemrég a Burger King bemutatott egy kampányfilmet, amivel a rózsaszín adó létezésére próbálja felhívni az emberek figyelmét. A film végén van egy felhívás, ami a Pink Tax elleni törvényjavaslat támogatását kéri a nézőktől.
Míg a Pink Tax nem egy hivatalos adóforma, az Egyesült Államokban létezik a Tampon Tax. Ez annyit jelent, hogy 9 kivételével az összes államban olyan adóval sújtják a női higéniás termékeket, mintha az valami luxuscikk lenne. Végülis ez is a Pink Tax egy formája, hiszen a férfiak nem használnak sem tampont, sem tisztasági betétet, úgyhogy rájuk nem vonatkozik ez az adó sem.