EseményekMotorverseny

Halálos Motorbaleset a Dakaron

Katai 2A magyar motorosok szerint a keddi, vagyis a negyedik versenynap volt a legnehezebb az eddigiek közül. A finom porhomoktól alig láttak az előzésekkor, és Elmer Symons halálhíre is rányomta a bélyegét a hangulatra.

A harmadik versenynapon gyors, murvás utakon haladt a verseny, ennek ellenére a magyar versenyzők mindent elkövettek, hogy versenyben maradjanak. Kátait az egyik időellenőrző állomáson nem vette észre a bíró és későn intették be, emiatt jó néhány percet veszített. A versenyzők szerint sokan nagyon felelőtlenül motoroznak. Kapkodnak: előznek, eltévednek, aztán az elvesztett időt megint túlzott tempóval próbálják behozni. A látási viszonyok is rosszak, a nagy porban alig látni valamit.

A negyedik nap sokak szerint a verseny legnehezebb szakasza volt. Bár Hermann Henrik már korábban is azon gondolkodott, hogy kiszáll, végül ezen a napon dobta be a törülközőt. A finom, púderszerű homokból álló dűnéken nehéz volt motorozni, és ha a homokba süpped vagy eldől egy motor, sok erőt kivesz a versenyzőkből, mire újra nyeregbe pattannak.

A kemény megpróbáltatásokat még egy szörnyű hír is tetézte: 107-es rajtszámú versenyző, a KTM-mel versenyző dél-afrikai Elmer Symons súlyos balesetet szenvedett. A 29-éves motoros a szakasz 142. kilométernél bukott, és sajnos már a kiérkező mentőhelikopter orvosai sem tudtak rajta segíteni. A 7-es rajtszámú Alain Duclost is súlyos sérülésekkel szállították kórházba.

A versenyben maradt két magyar motoros nagyon szépen teljesít, eredményük javuló tendenciát mutat. A negyedik versenynap után Dési (210) összetettben a 62., Kátai (102) pedig a 36. helyen áll. A Dakar ötödik napján összesen 768 kilométert kell megtenniük a versenyzőknek, ebből 325 km szelektív szakasz! dakar2007 3

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük