fbpx

Titokban stoppolnak Bamakóba

bamako004Azt mondják, a bátrakat a hülyéktől nem sok különbözteti meg. Nos, a Budapest-Bamako indulói között sokan vannak, akik a két jelző közötti vékony mezsgyén egyensúlyoznak. És ráadásul 15%-uk nő…

Idén második alkalommal rendezi meg Villám Géza a Fapados Dakarnak csúfolt jótékonysági száguldást. A tavalyi verseny tapasztalatain felbuzdulva idén kb. 100 csapat közel 250 versenyzője áll rajthoz szombaton, hogy legyűrje az Afrikába vezető kb. 8200 kilométeres utat. Az amúgy sem egyszerű túrát a szervezők jelentős intelligenciát és jó tájékozódóképességet igénylő feladatokkal tarkítanak. Emellett néhány csapat önkéntes nehézségeket is vállalt.

Az indulók három kategóriában nevezhettek: verseny-, túra- és autóstoppos kategóriában. Tehát idén a verseny annyira fapados, hogy már jármű sem kell hozzá. Azonban az utóbbi kategória indulóiról alig lehet tudni valamit, hiszen az angol, a szlovák és a skót stoppos versenyző egyelőre kerüli a nyilvánosságot. Hogy végül hányan vágtak neki a nagy kalandnak autóstoppal, talán majd az első ellenőrzőpontnál kiderül.

A verseny ötlete onnan származik, hogy Villám Géza meglátta azt, hogy a „nagy” Dakar körül már horribilis összegek mozognak, a versenyzők halált megvető bátorságán, tökéletes, mindenre kiterjedő felkészültségén kívül jelentős anyagi háttérre is szükség van. Szponzorok nélkül képtelenség rajthoz állni, és a végén az egésznek elvész a varázsa, a kaland jellege. A Fapados Dakaron sok csapat saját erőből indul, a verseny nem életre-halálra szól, és az egyik legfontosabb célja a jótékonyság, hiszen minden csapatnak örökbe kellett fogadnia egy mauritán vagy mali falut vagy iskolát, amit útba kell ejteniük, és mindenki valami ajándékkal is készül a kiválasztottaknak.

Az indulók között több érdekes jármű szerepel, ilyen például a Motorváros Team, akik egy eredeti, katonai, kétütemű Trabant cabrióval állnak rajthoz. A jármű sofőrje saját maga rakta össze a Trabit, ami szinte teljesen eredeti állapotban indul a versenyen, csupán egy nagy méretű plusz üzemanyagtankkal egészítették ki. Ahogy Villám Géza megjegyezte, az autó méltán ötvözi mindazt, amitől egy jármű alkalmatlan lehet erre a versenyre, giszen Európában borzasztó hideg lesz benne, Afrikában viszont bemegy a por a „fülkébe”.

A Flying Gizi Hungaroboci csapat a nevét Repülős Giziről kapta. A team egy francia és egy magyar versenyzőből, valamint egy szerelőből áll, akik egy új, oldalkocsis Ural Sportsman-nel vágnak neki a sivatagnak. Egy másik érdekesség: a tavalyi fair play díjas Tiba Tamás akkor 1500 kilométeren keresztül vontatta egyik bajba jutott ellenfelét. Idén összefogtak, és Tiba Motorsport alapítvány néven az autóvontatás Guinness világrekordjára törnek. A jelenlegi rekord 8642 km aszfalton, amit ők terepen kívánnak felülmúlni.

Aki a további különlegességekre is kíváncsi, illetve arra, hogy a csapatok milyen technikával, felszereléssel vágnak végül neki a versenynek, az holnap reggel nyolckor menjen a Felvonulási térre. Ott fog kiderülni a nevezők végső listája is, hiszen sokan tegnap még abban sem voltak biztosak, hogy megérkezik-e a szponzoroktól a beígért pénz.

Ajánlom másoknak is

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x