fbpx

Ha már nem elég a két kerék – AMTS 2017

amts 2017 161Autók és motorok. Az igazán benzinnel fertőzöttek mindkét jármű szerelmesei, bár el kell fogadnunk azt a tényt, hogy sok autóstól távol áll a motorkerékpárok világa. Mi, motorosok viszont elég nagy számban rajongunk a négykerekűekért is, így aki tehette, március utolsó hétvégéjén kilátogatott az AMTS-re.

Elég sokan meg is tették, hogy megcsodálhassák a legújabb autókat, a legszebb és a legőrültebb átépítéseket, és persze a patinás, régmúltat idéző veteránokat. A sok-sok autó között megbújt néhány motorkerékpár is, emlékeztetve arra, hogy a két kategória kézen fogva ját. Aki figyelmes volt, még a Talmácsi csapattal is találkozhatott.

Az AMTS három napja igazán szép időben, az első tavaszi napokon zajlott, így a látogatók száma már a nyitástól kezdve folyamatosan nőtt, és délutánra szinte az egész kiállítás területén hömpölygött a tömeg. Jó ötlet volt a szervezők részéről, hogy a Motor Fesztivált különválasztották ettől a kavalkádtól. Jól látszott, hogy csak az autós látnivalók, és az azokra kíváncsi nézők bőven megtöltik a Hungexpo területét. Ha a motorosok is növelték volna a tömeget, az elviselhetetlen méretűre nőtt embermasszát eredményezett volna.

Minden csarnok más és más meglepetést tartogatott, így minden korosztály és érdeklődési körű autós megtalálhatta a számára legérdekesebb gépet. Így vadonatúj autókkal és a jövőbe mutató, alternatív technikákkal is meg lehetett ismerkedni amellett, hogy olyan autótörténeti régiségek, négykerekű remekművek is testközelbe kerültek, melyek megcsodálására kevés alkalom adódik.

Az AMTS nevéhez hűen rengeteg álomautó, egyedi átépítésen átesett gép is egy csokorba lett szedve. A profi műhelyek alkotásai mellett az egyéni átalakításokkal módosított autókból is szép számmal lehetett találkozni. Aki pedig elballagott a látogatói parkolóba, további csemegéket is láthatott a házi tuning olykor mosolyt fakasztó kreálmányai láttán.

A napsütéses, száraz idő kedvezett a gumifüsttel kísért drift bemutatóknak, versenyeknek is. A lelátókon és a boxok környékén alig lehetett mozdulni. Mindenki látni akarta az erőtől duzzadó, speciális autók eszeveszett pörgését.

Persze, más látnivaló is akadt. Az érdeklődők előadásokat tekinthettek meg az átalakításokról, és rengeteg szakmai jellegű információhoz juthattak. Akik a száraz adatokkal már nem tudtak mit kezdeni, megcsodálhatták a Pin-Up lányokat, és kiválaszthatták a legszebbet közülük. A régi időket idéző divat jegyében tündöklő csajok mellől természetesen nem hiányozhattak a korabeli autók sem. A kiállított Hot Rodok élő bizonyítékai voltak annak, hogy az autók átépítése, egyedivé tétele nem korunk találmánya, hanem már régebben is meg voltak őrülve érte az emberek.

Színes kavalkád ez, mely egyre több érdeklődőt vonz. A fiatalok szemében látszik, hogy nekik itt végük, és amint tehetik, beállnak az autótuning megszállottjai közé. Lehet, hogy először motorral kezdik az átépítéseket, mivel az alapanyag némileg olcsóbb. Lehet, hogy megmaradnak a kétkerekűeknél, de az is lehet, hogy mindkét jármű mesterei lesznek. Mi, motorosok, biztosan maradunk a vasparipáknál, és jövőre a Budapest Motor Fesztivállal nyitjuk újra a szezont.

amts 2017 02

amts 2017 02amts 2017 02

amts 2017 02

amts 2017 02

amts 2017 02

amts 2017 02

amts 2017 02amts 2017 02amts 2017 02amts 2017 02amts 2017 02amts 2017 02amts 2017 02amts 2017 02amts 2017 02

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x