Force Feedback: a playstationtől az utcára
Sokan mondják, hogy a mai fiatalság rengeteg időt pazarol el a Playstation előtt. Néha a dolgok mégsem így vannak, mint például Fritz és az ő „Force Feedback”-je esetében sem.
Na jó, abban megegyezhetünk, hogy rengeteg éjszakát töltött el a „Force Feedback” elkészítésével is. A cybertér túl unalmassá vált, és valami más elfoglaltság után kellett néznie, amivel el tudja ütni üres óráit. Valami, ami eredményes, valami, amit az ember saját kezűleg el tud készíteni, valami olyan, ami nem merül a digitális világ feledésébe, amikor az „OFF” gombot megnyomják…
A TV és motoros magazinok által inspirálva, egy custombike projekt formálódott meg Fritz elméjében, melyet saját kezűleg valósított meg Robert barátjával. Ahogy az elképzelés realizálódni látszódott, a következő lépése az volt, hogy ellátogatott a Penz Customibes-hoz Ausztriában. A rendelési listája már készen volt: a Penz „Evil Spirit” Rolling Chassis váz extrém alacsony üléspozíciót és 40 fokos villanyakat jelent alapból.Előnyben részesítette a erős blokkot NH-Power primer hajtással, ami nem kevesebb mint 110 lóerő teljesítményre képes.
Ezután nyugodt és ambiciózus felkészülés következett az első custom projektjére – noha a tapasztalt építőkhöz képest ő még csak szárnyait próbálgató fióka, mégsem ijedt meg. De a sokat tapasztalt Peter Penzenstadler is meglepődött a félelmein és visszagondolt arra az örök szabályra, hogy az elégedett vásárló mindig visszatér.
Együtt megterveztek mindent, a spoilerek mintáját és elkészítették a listát, melyen minden kelléket és alkatrészt felvonultattak, ami a motor elkészítéséhez szükséges lesz. Fritz meg is győzte magát, hogy mindig az első gondolat a legjobb! Ezek után rengeteg munka állt előtte, hogy a saját maga által elkészített részek tényleg elkészüljenek. Ezalatt Peter Penzenstadler várta a telefont, mikor kell segítséget nyújtania.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Custombike házi módra
Természetesen a telefon időnként meg is csörrent, de nem segítségért, hanem hogy Fritz értesítse őt a projekt pillanatnyi állásáról. Fritz azt is elmesélte, hogy mennyire jól érzi magát így, hogy a Playstation joystikot nyomaték kulcsra cserélte, a nappalit meg a garázsra. Amint a hegesztések kihűltek, Fritz teherautója szinte azonnal leparkolt Peter boltja előtt, begyűjtötte az alkatrészeket, és el is tűnt.
Kis idő múlva Peter feltette magának a kérdést: ha már elkezdődött a projekt, hogy-hogy nincs semmilyen vísszhangja a dolognak? Túl nagy a csend, főleg hogy olyas valaki készít egy custom bike-ot, aki még sosem csinálta. Néhány hét múlva a teherautó újra megállt a Penz műhely előtt. Frizt bekopogtatott: „Peter tudnál segíteni nekem egy dologban?” – úgy tűnt, hogy Peter aggodalmai beigazolódnak, de Fritz így folytatta: „Már úton vagyok, hogy átadjam a motor Marcus Pfeil-nek a festőmunkára, de sajnos otthon hagytam a rámpámat. Kölcsönkérhetném a tiédet?”.
Az, hogy Peter és Anita meg volt lepődve Fritz szavain, nem kifejezés. Egymásra néztek, és megkérték, hogy gurítsa le a nyers gépet egy szemlére. A 114 köbhüvelykes TP blokk (kb.: 1882 cm3) a csiszolt fém idomokkal tökéletes együttest alkotott az NH Power első kihajtással, ám semmi olyan nem volt, ami magára vonta volna Austria elsőszámú custombike építőjének figyelmét. Természetesen a világos piros 300-as hátsó kerék szépen mutat, de ezt beépíteni az összképbe, már Marcus Pfeil feladata, aki az elsőszámú airbrush művész Ausztriában.
Minden összetevő tökéletesen illeszkedett, és tökéletesen fordított volt. Talán egy kicsit túlságosan is egyéni, de kiválóan illik a stílushoz. A kormány, amit felrakott, pedig gyakran versenymotorokon és Café-Racer-eken ékeskedik, és az SJP első villákat is ehhez igazította. A 4 dugattyús fékek, és a Speed-point Racing által legyártott Drive-Side fékrendszert tökéletesen a géphez igazították a jobb oldalra, pont ahogyan egy profi csinálná.
Még több kép a galériában!Csak a kábelek, a fojtószelep és a fékcsövek hiányoztak még. „Őszintén szólva, segítség nélkül nem ment volna, de Robert barátom tudta a dolgát és segített mindenben.” – vallotta be Fritz Peternek – „figyelmeztetett, hogy túl rövid lesz így a kormány kiemelő, és harcolnom kell majd hogy az úton tartsam a gépet” – de talán pont ez az oka, amiért a „Force Feedback” (erővisszacsatolás) nevet kapta a motor. Ezután folytatta útját Marcus felé, és csak ennyit mondott nekik: „Találkozunk a Faak-on…”. (Faak = Faaker see rövidítése, ahol minden évben hatalmas motoros találkozót és motorszépségversenyt rendeznek).
Európai Motoros Hetet rendeznek minden évben a Faak tónál, Faaker see-ben, Karintiában (Ausztria). Ha van olyan Európai találkozó, ami közel van már az amerikai rendezvényekhez, és évtizedek óta megrendezésre kerül, hát ez olyan.
Ahogy elkészül a motor, ez lesz az első útja a teljes harci díszben, melyet a Pfeil-Design készített, és végül a kerekek megadták a végső arculatot neki. Miután felteszik az utcai használthoz kötelező elektromos és hidraulikus kellékeket, Fritz és barátja elvégzik az utolsó simításokat is az apró kiegészítőkkel, mint például a lámpa, kipufogókonzol… Nos, mindent, ami egy jól összerakott custom géphez kell, és amiket sokszor sajnos elfelejtenek.
Nemsokára eljön az idő, hogy a motor útra keljen a Faak-ra. Fritz csak 300 kilométerre lakik a Faak tó partjaitól, de már néhány kilométer után bebizonyosodott, hogy a motor tényleg kiérdemelte a „Force Feedbeck” nevet. A motorozás nem egy leányálom vele, de Frizt lelkesedése nem hagy alább, és még a szakadó eső sem riasztotta vissza, hogy két keréken száguldjon haza. Most a Playstation már a sarokban rohad – a nagy fiúknak már nagy játékszerük van.