fbpx

Fantasztikus táncosok a BMW Tate Live-on

bmw-tate-live-2015A BMW Tate Live programsorozat részeként Boris Charmatz és több mint 75 táncosból álló társulata 48 órára birtokba veszi a londoni Tate Modern épületét, egy sor innovatív előadást és programot költöztetve az egykori erőműbe.

2015. május 15-én és 16-án a Tate Modern ideiglenesen a világhírű francia koreográfus, Boris Charmatz vezette Musée de la danse francia táncmúzeummá változik át.

A BMW Tate Live egy immáron négy éves múltra visszatekintő, esszenciális partnerségi együttműködés a BMW és a Tate között, amely személyesen látogatható és online követhető formában egyaránt a művészi performanszokat és a tudományágakat átölelő programokat részesíti előnyben, széles körben bemutatva a XXI. századi élő produkciók változatos alkotói szabadságát.

A Musée de la danse táncmúzeum Tate Modern-béli programsorozata az „If Tate Modern was Musée de la danse?” vezető mottó alatt többek között arra a kérdésre keresi a választ, hogy a londoni művészeti létesítmény milyen egyedülálló sajátosságokkal gazdagíthatja a francia táncmúzeum átfogó programkínálatát.

A lehetőségek kiaknázása érdekében a két nap alatt a Musée de la danse a Tate Modern egész épületét táncba viszi: az előadások, műsorok, programok, bemutatók és egyéni installációk fényét az „alapító”, Boris Charmatz koreográfiája emeli majd, amely a múzeum körüli mindennapos tevékenységekre épül.

A két nap során bizonyos időközönként Charmatz számos világhírű koreográfiája is műsorra kerül a Tate Modern Turbina Csarnokában (Turbine Hall), így többek között az 1993-as A bras-le-corps, a 2009-es Roman Photo, a 2010-es Levee des conflits és a 2014-es Manger is.

A programsorozat látogatói mindeközben az épület több helyszínén is táncosokkal találkozhatnak. Charmatz „Expo Zero” címet viselő munkája – amelyet ezelőtt még soha nem mutattak be Londonban – innovatív előadások, személyes perspektívák és lényegre törő párbeszédek formájában taglalja egy újfajta táncmúzeum lehetséges körülményeit.

Az alkotók nem csupán szem- és fültanúként, de aktív résztvevőként is számítanak a közönségre ezen párbeszédeknél, amelyeket a művészet világának olyan világhírű képviselői moderálják majd, mint Tim Etchells, Mette Ingvartsen, Meg Stuart, Claire Bishop és Sung Hwan Kim.

A Tate Modern-ben a „20 Dancers for the 20th Century” című kiállítás keretein belül különböző stílusirányzatok képviselői mutatják be a látogatóknak a táncművészet teljes történetét, a balettől és a kortárs táncművészettől kezdve, a különféle népi műfajokon keresztül, egészen a pop és hip-hop stílusokig. A látogatók ezen felül exkluzív tárlatvezetésen is részt vehetnek, amely koreográfiai szempontból mutatja be az újraálmodott kiállítás gyűjteményét.

A Tate Modern kétnapos átalakulásának részeként a Musée de la danse táncmúzeum számos előadását online, élőben is közvetítik majd. Az online és az offline közönségnek a szervezők egyaránt felteszik majd a „Miként képzelné el a táncmúzeumot?” kérdést, amelyre a #dancingmuseum hashtag használatával mindenki, aki részt vesz a programsorozatban, elküldheti személyes gondolatait válaszként.

Május 12-én, kedden a Tate Modern-ben a BMW Tate Live Talks beszélgető fórum lehetőséget ad a közönségnek arra, hogy megünnepelje, ugyanakkor kritikus szemmel vizsgálja azon művészeket, akik saját múzeumot hoztak létre. A fórum beszélgetés során számos művészeti ágazat gyakornokai, elméleti szakemberei és szakértői taglalják majd a művészek döntése mögötti különféle motivációkat, amelyek világszerte valóságos és fiktív múzeumok létrejöttéhez járultak hozzá.

Boris Charmatz a párizsi Opera Ballet-ben tanult táncművészetet, ahol ezt követően több mint húsz éven át irányította az előre megkomponált tánckoreográfiákat. 2009-ben a Rennes-i és Bretagne-i Nemzeti Koreográfiai Központ (Centre Chorégraphique National de Rennes et de Bretagne) igazgatójává nevezték ki, amelyet egyhamar Musée de la danse névre keresztelt át. Charmatz táncmúzeum-koncepciója alapjaiban formálta át a múzeumokról és a kiállításokról alkotott fogalmakat.

A londoni Musée de la danse részeként Boris Charmatz két új munkája is műsorra kerül május 19-23. között a Sadler’s Wells színház színpadán, tovább szélesítve ezzel a programsorozatban résztvevő két kulturális intézmény repertoárját.

A BMW Tate Live előadásainak, műsorainak és programjainak kurátorai Catherine Wood, a kortárs művészeteket és előadásokat bemutató Contemporary Art and Performance kurátora, valamint Capucine Perrot, a Tate Modern helyettes kurátora lesznek.

BMW Tate Live

A BMW Tate Live egy hosszú távú partneri együttműködés a BMW és a Tate között, amely élő online közvetítésekkel, múzeumi előadásokkal, szemináriumokkal és workshopokkal kiegészített élő produkciókat és innovatív programokat kínál a kultúra iránt rajongóknak. A BMW Tate Live célja, hogy a művészet új formáin keresztül nemzetközi közönséget érjen el, igazodva a rajongók folyamatosan változó művészeti igényeihez, ízléséhez és érdeklődéséhez.

A kezdeményezés új távlatokat nyit az együttműködés és az élő produkciókban, filmekben, koncertekben, installációkban és tanulási folyamatokban bővelkedő programsorozatok terén, ahol a művészek szabadon kísérletezhetnek és több kockázatot vállalhatnak. A programsorozat figyelemmel követi az egyes művészeti irányzatok átalakulását, miközben viták provokálásával azt vizsgálja, hogy milyen hatással van a művészet az intellektuális, szociális és fizikai változásra.

A BMW kultúra iránti elkötelezettségéről

A BMW Group kulturális együttműködései immáron több mint negyven esztendőre tekintenek vissza, a vállalatcsoport jelenleg száznál is több ilyen viszonyt ápol világszerte. A hosszú távú elkötelezettségek középpontjában a modern és kortárs művészetek, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a dizájn állnak.

1972-ben Gerhard Richter három nagyszabású festményét kifejezetten a BMW Group müncheni székházának előcsarnokába készítette el. Azóta Andy Warholtól kezdve, Roy Lichtenstein-en, Olafur Eliasson-on, Jeff Koons-on és Zubin Metha-n keresztül egészen Daniel Barenboim-ig és Anna Netrebko-ig számos művész dolgozott együtt a BMW-vel.

A vállalatcsoport ezen felül központi épületeinek és üzemeinek megtervezésére olyan neves építészeket is alkalmazott, mint Karl Schwanzer, Zaha Hadid és Coop Himmelb(l)au. A Solomon R. Guggenheim Alapítvány, a Guggenheim Múzeum, valamint a BMW Group világméretű együttműködésének eredménye, a BMW Guggenheim Laboratórium 2011-ben ünnepelte világpremierjét New Yorkban.

A vállalatcsoport teljeskörű alkotói szabadságot biztosít minden olyan kulturális tevékenység során, amelyben részt vesz – ez éppen olyan létfontosságú az úttörő művészeti munkák megalkotása szempontjából, mint a sikeres üzleti élet főbb innovációi terén.

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x