Én maradok a mechanikus váltó mellett: Honda CMX 1100 Rebel DCT 2021 teszt
Standard módban érezni lehet, hogy középszinten üzemel. Ez a mód tipikusan a nyugodt motorozást helyezi előtérbe, de persze veszi a lapot, ha megunjuk ezt és sebességet kíván a szervezetünk. Engem személy szerint kicsit zavart, hogy nagyon gyorsan felvált alacsony sebességnél is.
Ez valószínűleg azért van, mert a lendületes vezetés híve vagyok. Ezt azzal tudtam kiküszöbölni, hogy büntetlenül bele lehet nyúlni az automata váltásokba, ha úgy gondoljuk. Van egy + és – jelzés kapcsoló a bal oldalon, és azon szabadon garázdálkodhatunk.
Rain (eső) fokozatban volt szerencsém megtapasztalni, hogy mennyire óvatosan adja le a teljesítményt és a motorféknél is érzékelhető ez a visszafogottság. Ez nagy biztonságot tud adni a szakadó esőben.
Sport programnál egyértelműen az erő dominál. Magasabb fordulatszámon pörög a motor és váltásnál is meghagyja ezt, így érezni, hogy nagyobb a motorfék is. Én kb. a 2. napon próbáltam ki ezt a módot és mivel imádom a tempót, onnantól ez volt a „námbervan”. Főleg a hegyi, kanyargós utakon.
Autópályán nagyon nagy (khm. inkább nem írom le, mert persze, hogy csak 130 km/óra) sebességnél nekem folyamatosan olyan érzésem volt, mintha el akarna szállni, mint egy falevél. Nem tudom miért volt ez az érzésem, csak sejtem, hogy azért, mert az enyém súlyánál fogva úgy tapad az úthoz, mint egy úthenger. Ezt nem is tudtam megszokni, mert az érzés folyamatosan ott volt nagy sebességnél.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az előnye viszont ennek a súlynak az volt, hogy nem volt olyan helyzet, amiből ne tudtam volna kitolni, mozgatni stb. Ez nagyon tetszett, mert bizony az enyémmel sokszor meg kell küzdenem, ha nem körültekintően parkolok le.
Az útfekvése, kanyartartása kiváló, azonban hibás útburkolatnál a megszokottnál jobban pattog.
Ami még hátrány volt, hogy egybefüggően olyan 60-70 km-t volt kellemes megtenni, mert utána elkezdte törni a popót, pedig az nekem ki van párnázva, nem a csontjaimon kell ülnöm. Ezt néhány perces megállással, átmozgatással tudtam tompítani.
A teszthét végére a bal sípcsontom konkrétan úgy nézett ki mint egy domborzati térkép, mert a megszokás rabjaként úgy akartam feltenni a lábam a lábtartóra, mint a sajátoméra. Hát ezen nem oda kellett, így rendszeresen belevertem a lábtartóba. Nyilván ez nem róható fel hibaként, hiszen az üléspozíció egyébként nem rossz a 171 cm-es magasságomhoz.
Összességében elmondható, hogy nem csak tetszetős, de nagyon könnyen kezelhető ez a motor. Alacsony üléspozíciója és súlypontja még az alacsony, de nagy motor után sírdogáló leányoknak is megoldást kínál. Ráadásul azzal, hogy teljesen „hülyebiztosra” tervezték, így nagy galibát is csak az tud okozni vele, akinek max. keréknyomra kellene ülnie, mint motorra.
Gyakorlatilag mindenki megtalálhatja rajta a stílusának megfelelő módozatot és azzal garantáltan elégedett lesz. A rengeteg hiper-szuper megoldás és pozitívum ellenére én maradok a mechanikus váltó mellett, mert nekem továbbra is az a rock.