Elő a motorokkal! – Alap átnézési tanácsok bevetés előtt
Már nem csak a naptár szerint van itt a tavasz, hanem az időjárás is meg-meg ajándékoz olyan napokkal, órákkal, melyek kedveznek a motorozásnak. Sokan már elő is vették a járgányt, és amikor csak lehet, útra is kelnek. Ha te eddig még idén nem jutottál el, de hamarosan tervezed, mint minden szezon elején nézd át alaposan a motorodat, hogy ne érjenek meglepetések.
A jogsid érvényes és a tank is tele, mehetsz motorozni. Egyszerű lenne ez a képlet, ugye? Azért ne légy könnyelmű. Mielőtt elmennél az első tavaszi körre, vess pillantást a motorodra, hogy az alap ellenőrzéseket elvégezd. Hidd el, megéri.
Ha nem töltögetted a téli időszakban az akkumulátort, mindenképp dobd fel töltőre. Ha régi típusú az aksid, melyből elszökhet a folyadék működés közben, mindenképp ellenőrizd az elektrolit szintjét és desztillált vízzel pótold a hiányzó mennyiséget.
A legtöbb motornál ezzel nem kell foglalkoznod, mert általában zártrendszerű, gondozásmentes akkumulátor szolgáltatja az áramot. Ellenőrizd a guminyomásokat, és ha kell, fújd fel a kellő értékre. A koszos láncot pucold le, majd fújd be láncspray-vel. Ha nem csak a láncot, hanem az egész motort koszosan raktad le ősszel, egy mosást is megérdemelne a géped.
Még mielőtt pancsolnál, járd körbe, és nézd meg, nem szivárog-e itt-ott olaj vagy fagyálló, ne vagy épp fékfolyadék. Ha ilyet tapasztalsz, motorozás előtt ezeket orvosolnod kell, vagy elvinni a motort szerelőhöz.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A téli tárolás alatt a rágcsálók, pókok, jetik kárt okozhattak a vezetékekben, vagy gumi alkatrészekben, amik elég kellemetlenül érinthetnek, ha nem veszed időben őket észre. Ilyen szempontból is nézegesd végig a rejtett szegleteket, idomok, ülés alatti részeket. Az egérszar annyira nem veszélyes, de azért takarítsd el a nem kívánt szennyeződéseket is.
Érdemes végigpróbálni az elektromos berendezéseket is, hátha a párás levegő oxidációra ösztönzött néhány csatlakozást a hosszú pihenő alatt. A fényszórók, irányjelzők, féklámpák nem árt, ha üzemszerűen működnek.
Persze, a fent említett ellenőrzésekkel nagyon alapszintű állapotfelmérést végeztél, mivel használat közben is sok egyéb hiba mutathatja meg magát. Ha rendellenes működést tapasztalsz, mindenképp javítsd, javíttasd meg a motorodat, hogy a szezon további részén gondmentesen muzsikáljon a gép, és te csak örömödet leld a motorozásban.