EseményekMotorverseny

Elektromos járművek versenye

elektromobil verseny 2010 25Hónapok óta tanulók százait tartotta lázban a Bosch által meghirdetett II. Elektromobil verseny, amelyre több, mint 100 csapat jelentkezett.

Hazai és külföldi egyetemek, főiskolák és középiskolák tanulói készültek az április 17-én, Miskolc belvárosába megrendezett versenyre. A Bosch kérése alapján a csapatoknak időről időre terveket, képeket, helyzetjelentést kellett küldeniük. Mivel a versenykiírás meglehetősen szigorú volt, így volt olyan csapat, amelyik már jóval a verseny kezdete előtt kiesett.

Az utolsó nagy, verseny előtti megmérettetés a pénteki gépátvétel volt. Ekkor a csapatoknak már a kész, üzemképes és nem utolsó sorban üzembiztos járművet kellett bemutatnia. Természetesen az apróbb hibák kijavítására itt még volt lehetőség. A versenyen végül 82 csapat állhatott rajthoz.

 

A futamok felosztása selejtező, elődöntő, középdöntő, döntő volt. Az 50 futamot Szujó Zoltán kommentálta, a pályán való eligazodásban pedig a Hungaroring pályabírói segítették a pilótákat. A selejtező futamok szintidejét 10 percben határozták meg a szervezők, azonban voltak olyan csapatok, akiknek kevesebb, mint a fele idő elég volt a 7 kör (2.1 km) megtételére.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A körverseny során kötelező volt a bokszutcába való kiállás, ahol a csapatok akkut cseréltek a fúrókban. Így is akadt azonban olyan csapat, amelyik rosszul számolt, és a célvonal előtt 5 méterrel megállt a járművük. A döntőbe végül két miskolci, egy óbudai valamint egy debreceni csapat jutott be. Szoros és izgalmas küzdelem után a Miskolci Egyetem Csettegők csapata állhatott fel a dobó legfelső fokára.

Még több kép a galériában!A középiskolások külön kategóriában indultak, közülük a szintén miskolci, Andrássy Gyula Szakközépiskola csapata bizonyult a legjobbnak. A körversenyeket minden esetben gyorsasági futamok követték, ezen azonban a sok meghibásodás miatt csak kevés csapat tudott részt venni. Azonban nem csak a pályán folyt a versengés. A Legjobb formatervű autó, és a Legjobb műszaki megoldás kategóriában is hirdettek győztest. Előbbit szintén egy miskolci csapat, a GÉPÉSZ CAR nyerte el, míg utóbbit a Kecskeméti GAMF Lecsó fantázianévre keresztelt csapata kapta.

A tavalyi évtől eltérően a csapatok idén nem a versenypálya mellett felállított sátorban kaptak helyet, hanem a városi sportcsarnok küzdőterén, ahol óriáskivetítőn kísérhették figyelemmel a kinti eseményeket.

A versenyen kívül számos programmal várták a kicsiket és nagyokat egyaránt: aszfaltrajz verseny, játszóház, termékbemutató, környezetvédelmi sátrak, táncprodukciók szórakoztatták a közönséget. A nagyszínpadon Görög Zita konferálta az eseményeket.

 

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük