MotorbemutatóMotorok

Elektromos Honda motorkerékpár 2010-re

SHYBS20053 AIzgalmas, új terveken dolgoznak a Honda mérnökei. A cég vezérigazgatója, Takeo Fukui bejelentette, hogy egy olyan új, környezetbarát motorkerékpárt fejlesztenek, amely akkumulátorról fog működni, így egyáltalán nem bocsát ki káros anyagot a levegőbe.

A Honda cég régi törkvése, hogy a olyan környezetbarát technológiákat fejlesszen ki és valósítson meg a motorkerékpárjaihoz, amelyek a megszokott benzintől eltérő energiaforrásokat alkalmanak. Már az 1980-as évek második felében bemutatták első elektromos hajtású robogóikat, és azóta számos egyedülálló ötlettel rukkoltak elő.

A japán motorkerékpárgyár 2004-ben az elektoromos moped és a hibrid scooter mellett bemutatta a üzemanyagcellás robogóját. A Honda FC Stack rendszert eredetileg csak személyautókban alkalmazták, ezúttal egy robogóba került. Persze ehhez le kellett könnyíteni és kompaktabbá tenni, hogy elférjen a rendelkezésre álló helyen.

 

Az 50 cm3-es hibrid robogó prototípusa kombinálja a belsőégésű és az elektromos motort. Az elektromos robogót pedig egy 360 kW-os, könnyű akkumulátorral szerelték fel, és alumínium vázat kapott. Így elég erős lett, hogy egy 12 fokos lejtőn felkapaszkodjon. Az elektromos robogó a benzinhajtású rokonaival is felveszi a versenyt teljesítményben.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Honda fejlesztői abból az elgondolásból indulnak ki, hogy az akkumulátorok energiatároló képességét lejobban a motorkerékpároknál lehetne kihasználni. Ezeket a járműveket ugyanis leggyakrabban rövidebb útvonalakon használják a tulajdonosok. A cél az, hogy körülbelül két éven belül egy mindenki számára elérhető, teljesen elektromos meghajtású robogót dobjanak piacra.SFCMO20053 A

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük