fbpx

Egyedileg építve – Az első Road & Custom Show

roadcustom07 1998Nem csak magyar sajátosság, hogy akik megtehetik, nem elégszenek meg egy drága motorral vagy autóval, mindent elkövetnek, hogy az teljesen egyedi legyen.

A motorépíttetés már nemcsak az erősebb nem kiváltsága. Hétvégén a rengeteg nemzetközi színvonalú gép mellett megnézhettük az első magyar hölgy által megrendelt, rózsaszín Sportstert is.

Első alkalommal rendezett hazánkban kiállítást Rod & Custom Show néven a Custombike magazin és a NAAF közösen, épített motorkerékpárok és autók számára. A kétnapos rendezvény alatt rengetegen voltak kíváncsiak a magyarok európai színvonalú alkotásaira, és az Európa több országából idelátogató külföldi építőműhelyekre. {loadposition cikkreklam}

A legtöbben talán a márciusban lezajlott, 2007-es Motorépítő Európa Bajnokság díjazott magyar motorjaira voltak kíváncsiak. Nem is véletlen, hogy a szervezők ezeket a többi csodától elkülönítve állították ki. A Sapka Művek H. G. Wells-nek emléket állító „The Time Machine” nevű motorja körül – amely az első díjat nyerte az európai versenyen – állandó volt a tumultus. Nem is gondoltam volna, hogy a motor ilyen nagy…

A Müce Choppers „Só Bike” fantázianevű bobbere, amely a 10. lett az EB-n, szerényen húzódott meg a hatalmas csarnokban. Cserébe Müce a szabadtéren élőben épített egy motort. Az EB közönségdíjas motorja, az AMS kígyója, a „Snake” szintén sok kíváncsiskodót vonzott. Élőben mégiscsak más körbejárni egy ilyen alkotást, és felfedezni, hogy hol kezdődik és hol végződik a motoron a kígyó.

A csarnokba belépők elsőként persze a „The Hawk”-ba botlottak. A Shox Kft. motorja az első volt azok közül a magyar építések közül, amelyek a magyar építőkre irányították a világ figyelmét. Ez a motor 2006-ban az EB-n második helyezést ért el alkotóinak Old School kategóriában.

 

A magyar kiállítók között volt a Radical Garage is, az a magyar műhely, amely a 2006-os Motorépítő világbajnokságon, Sturgisben képviselte hazánkat, de kiállított a Kickstarter choppers, a Monsters Customs és a Walz Hardcore Hungary is.

Amire eddig még Magyarországon nem volt példa: a szervezőknek több külföldi, elsősorban európai műhely képviselőit és motorjait is sikerült hazánkba invitálnia. Ezek között volt a cseh VAV Tuning, a német Habermann Performance, az angol Krazy Horse Custom Cycles, a lengyel Ol’ Skull Customs, a francia School Bar Atelier, és az amerikai South Florida Choppers. Néhány jelentősebb kiegészítő alkatrészeket gyártó cég pedig magyar forgalmazóikon keresztül állította ki termékeit.

Habár egy ilyen jellegű kiállítás elsősorban a férfiak játékszereiről és a média által hozzájuk kapcsolt csinos, alulöltözött hölgyekről szól, jó volt látni, hogy immár a gyengébbik nem is vásárlóerőként jelentkezik az épített motorok piacán. Nem lehetett nem észrevenni azt az alacsonyra épített, rózsaszínre fényezett Sportstert diszkrét kis virágmintával, amelyet az AMS épített első hölgy megrendelőjük számára. Gondolom minden motoros csajnak megmozgatta a fantáziáját, és nem csak a színe miatt.

roadcustom07 1981roadcustom07 1984roadcustom07 2048roadcustom07 2061roadcustom07 2069roadcustom07 2073

NaNa

Motoros újságírói pályafutását 1995-ben kezdte gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgázott a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkáját a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írta. 2006-ban alapította meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook Hozzászólások