fbpx

Egy limitált kiadású MV Agusta Superveloce Ago kerül kalapács alá az ukrajnai menekültek támogatására

Giacomo Agostini és az MV Agusta Superveloce Ago

A Bonhams Goodwood Festival of Speed Sale június 24-i árverésén árverezték el az MV Agusta vadonatúj, limitált szériás motorkerékpárját, a 15-szörös világbajnok Giacomo Agostini tiszteletére létrehozott limitált széria legelső példányát, amelynek teljes bevételét az UNICEF ukrajnai segélyalapjának ajánlják fel.

Ez a különleges tétel magában foglalja az MV Agusta Experience élményt is, amely egy Bergamóban tett látogatásból áll, ahol az új tulajdonos Agóval vacsorázhat, megtekintheti a magánmúzeumát, és fotózkodhat a nagydíjlegendával. Ennek a kiváló, egyszeri csomagnak a becsült értéke 70 000-100 000 font körül van (30-50 millió Ft).

A 2022-es MV Agusta 798cc Superveloce Ago Limited Edition motorkerékpár egy ultra-exkluzív változata a kézzel épített retro sportmotornak, amely ‘Ago’ versenyzői sikerei előtt tiszteleg. Ez a 311 motorkerékpárból álló sorozat 1. darabja, amely az olasz versenyző 17 éves versenyzői karrierje során megnyert versenyek számát tükrözi.

A sorozat első 15 motorkerékpárját mind a 15 világbajnoki címének szentelték – ez a rekord még mindig áll a sportágban -, ez a motorkerékpár pedig az 1966-os első győzelmét jelképezi. Mind a 15 motorkerékpár üzemanyagtartályán egy-egy exkluzív szénszálas lemez található, amely az adott trófeára és az Ago által megnyert évre emlékezik, valamint a bajnok aláírását is tartalmazza.

A Superveloce Ago méltó a nevéhez, hiszen a 800 köbcentiméteres háromhengeres motorja 149 mph (240 kmh) végsebességet és mindössze 3 másodperc alatt gyorsul 0-60 mph-ra, amit az elektronikusan segített sebességváltó segít, amely villámgyors és precíz sebességváltásokat tesz lehetővé. A teljesítményt a kiváló minőségű Öhlins felfüggesztés párosítja, és a kipörgésgátlót, a kerékdőlés-szabályozást és az indításvezérlést is magában foglaló elektronikai csomag mérsékli.

A versenyzés ihlette gép szénszálas karosszériát is kapott a sárvédőktől az oldalsó burkolatokig, és a festése Ago saját versenyszíneire emlékeztet: a kifinomult szürke szín kontrasztban áll az “Ago tűzpiros” és “Ago sárga” színnel, és természetesen a hőn áhított 1-es számmal, amely a burkolaton díszeleg. A magasabb szélvédő jellegzetes megjelenést kölcsönöz a motorkerékpárnak, amely az Agostini által vezetett MV Agusta háromhengeres versenymotorokra emlékeztet.

A Show legjobb motorja: MV Agusta Superveloce AGO

A megjelenést tovább fokozza az MV Superveloce Ago versenykészlet, amely magában foglalja az Arrow hármas kipufogórendszert, amely 151 lóerővel növeli a teljesítményt, valamint egy motorvezérlő egységet, amely a maximális teljesítmény érdekében külön motor leképezéssel rendelkezik.

Egy exkluzív motorborítás és egy eredetiségigazolás teszi teljessé ezt a jótékonysági tételt.

Timur Sardarov, az MV Agusta Motor S.p.A. vezérigazgatója így nyilatkozott: “Nagy örömünkre szolgál, hogy a Bonhams-szel, a világ egyik legismertebb és legelismertebb aukciósházával együttműködve konkrét segítséget nyújthatunk ennek a jótékony célnak. A Superveloce Ago, a motorkerékpár-művészet igazi darabja nem is kerülhetne jobb kezekbe, és biztosak vagyunk benne, hogy egy szenvedélyes gyűjtőhöz és igazi motorkerékpár-rajongóhoz kerül majd.”

Tim Schofield, a Bonhams Motors UK osztályvezetője elmondta: “Örömmel tisztelgünk a motorsport egyik legendája előtt azzal, hogy felajánljuk a motoros művészet eme exkluzív darabját, miközben hozzájárulunk egy nagyon jó cél érdekében történő adománygyűjtéshez. Ez egy fantasztikus lehetőség minden motorkerékpár-gyűjtő számára, hogy licitálhasson az Ago motorkerékpárra, és potenciálisan a nagy Giacomo Agostini gumijának nyomdokain haladva birtokába kerüljön, és találkozzon magával a bajnok versenyzővel.”

Az MV Agusta június 24-én, pénteken került kalapács alá a Bonhams Goodwood House-ban található szalonjában tartott élő árverésen.

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x