Édes nemes: Yamaha FZ6-N és FZ6 Fazer S HG teszt
Jó választásnak bizonyult az FZ6-N erre a tesztre, hiszen nem kellett valami nagy döggel birkóznom a bóják között az EuroRingen. Hamar megtudtam, hogy nem tudok fékezni, legalábbis a broadside-ot, amit vészfékezés helyett bemutattam, a többség nem tekinti fékezésnek.
Lesz még mit gyakorolnom a jövőben. És hiába Babu figyelmeztetése, hogy inkább csak két újjal húzzam a féket, mert így könnyebb adagolni, kiderült, hogy ehhez a sporthoz tényleg nem elég nagy a tenyerem.
Műszaki adatok: FZ6-N (Naked)
Motor: 4 ütemű, DOHC soros 4 hengeres, folyadékhűtéses
Hengerűrtartalom: 600 cm3
Furat x Löket: 65.5 x 44.5 mm
Kompressziós arány: 12.2:1
Maximális teljesítmény: 57.0 kW (78 PS) @ 11,500 rpm
Maximális nyomaték: 51.6 Nm (5.27 kg-m) @ 10,000 rpm
Kenés: Nedves karterolajozás
Karburátor: Befecskendezéses
Kuplung típusa: Olajban úszó, többtárcsás
Gyújtásrendszer: TCI
Indítás: Elektromos
Váltórendszer: 6 sebességes
Hátsó meghajtás: Lánc<
Üzemanyagtank kapacitás: 19.4 L
Olajtank kapacitás: 3.4 L
Váz: Alu, gyémánt alakú
Első felfüggesztés: Teleszkóp 130 mm-es rugóúttal
Hátsó felfüggesztés: Lengőkar, 130 mm-es rugóút
Első fék: Dupla tárcsa, O 298 mm
Hátsó fék: Szimpla tárcsa, O 245 mm
Első gumi: 120/70 ZR17M/C (58W)
Hátsó gumi: 180/55 ZR17M/C (73W)
Hossz: 2,095 mm
Szélesség: 755 mm
Magasság: 1,085 mm
Ülésmagasság: 795 mm
Tengelytáv: 1,440 mm
Minimális hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 180 kg / ABS: 185 kg
Ára: 1 698 000 Ft (regisztrációs adó nélkül)
A nap folyamán a digitális műszerfalon tudtam követni az eseményeket – kezdve attól, hogy az országúton azért 130 km/óránál igyekeztem nem gyorsabban menni, pedig innen még bőven van tartaléka ennek a gépnek. Később a kvarcórán figyelhettem, hogy röpülnek az órák, ha az ember jól múlatja az időt.
Még több kép a galériában az FZ6N-ről
Elvileg a fogyasztást is lemérhettem volna, a túraszámlálónak köszönhetően, de kiderült, hogy a motor kerekébe valahogy egy szög került, így a nap végére megváltozott a terv. János saját maga kért meg, hogy ha lehet, a 98 lóerős, idomos FZ6-S HG Fazerrel menjek haza, míg a szervizben megjavítják a kereket. Miután néhány kört mentem a pályán az idomos nagy testvérrel, beleegyeztem a cserébe.
Hazafele már nagyon fáradt voltam, de azért azt éreztem, hogy ennek a motornak van ereje. Az 5-ös főúton a város felé egész más érzésekkel ültem csaknem ugyanazon a modellen. Az idomok miatt túrázós hangulatba kerültem. A szinte üres úton úgy álltam rá a kényelmes 130-as utazóra, hogy ezzel a tempóval most már a világ végére is elmegyek. Ha pedig egy-egy teherautót kellett megelőznöm, visszaváltás nélkül gyorsítottam nagyobb sebességre.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Másnap esett, meg harmadnap is. Aztán mire kisütött a nap, átgondoltam ezt a tesztet. Miután megtapasztaltam a 98 lóerőt, mi értelme lenne a hétvégét egy 78 lóerős motor nyergében töltenem. Pláne úgy, hogy most tényleg egy nagyobb túra volt tervben. Ahogy a borból is előbb a szárazabbat isszuk, hogy ne rontsa el az édes íz az aromáját, a motorokkal sem haladhatok visszafele. Ez a baklövés csökkentené az élvezeti értéket.
Ledumáltam, beleegyeztek. Így kipróbáltam, hogy a hátsó dobozba mi minden fér bele. Ami a hétvégére kellett – esőruha, hálózsák, matrac, váltás fehérnemű – azt a doboz mind elnyelte. Csak a kinyitással voltam bajban. Mai napig nem jövök rá, mitől volt, hogy néha elsőre sikerült, néha meg akárhogy erőlködtem, nem ment.