fbpx

Dugjatok a 220-ba!

nissan gyorstolto allomas 15Ha a Verdák című animációs film szereplői között elektromos árammal működő, rockrajongó autó szerepelt volna, akkor himnusza minden bizonnyal a P. Mobil, Dugjatok a 220-ba című száma lenne.

 

Mivel jelenleg az elektromos autók hatótávolsága nem túl nagy, a felkiáltás akár kétségbeesett vészkiáltásnak is beillene. Ha az elektromos autó tulajdonosa mégis szerencsés, és a merülő akkumulátoraival épp elér egy töltőállomást, akkor is jelentős időt kell eltöltenie, míg a telepek töltődnek, és útját folytatni tudja.

A mai kor technikájának köszönhetően egyre több gyors töltő állomás áll rendelkezésre azon autósok számára, akik szemük előtt tartják a lég és zajszennyezés-mentes közlekedést. A gyors töltőknek köszönhetően közel 25 perc alatt el lehet érni a 80%-os töltöttségi szintet. 2015. március 17-én ilyen gyors töltő került átadásra a Hungaroringen található, Groupama vezetéstechnikai tanpályán.

A Hungaroring aznap csendes volt, és csupán az érkező, hagyományos gépjárművek zaja hallatszott. A jelenlévők hamar hozzászoktak a csendhez, és ahhoz, hogy a szélzaj és a madarak csicsergése mellett egyéb hang nem hallható akkor sem, ha egy elektromos autó érkezik, vagy épp parkol. Ezek az autók a nagyobb tempónál keltett gördülési zajon kívül nem lármáznak. Tolatásnál egy hangjelzés figyelmeztetik a gyalogost, hogy mozdul a jármű.

A parkolóban sokszor lepődtek meg az ott mászkálók, mikor egy-egy elektromos autó megmozdult, arrébb állt. Azt lehetett hinni olykor, hogy egy nem behúzott kézifék miatt gurul el némelyikük. Ilyen tempónál abszolút hangmentesek. Ez veszélyes is lehet a forgalomban, ahol a gyalogosok, kerékpárosok közül sokan a fülükre hagyatkoznak a látómezőn kívüli járművek észlelésekor.

Itt érdemes megemlíteni azt a tényt, hogy, egyre több gyártó fogott már elektromos motorkerékpárok fejlesztésébe, és néhányan már piacra is dobták terméküket. No nem a kínai elektromos rollerekről van szó, amiket vidéki utakon látunk Mari néni alatt, ahogy tejért surran a közértbe.

 

A BMW, a Harley-Davidson, a Voltra, a Husqarna, a Lito Green Motion mellett egyre több hasonló, nagy teljesítményű gép lát napvilágot. Ezek a belsőégésű motorokkal szerelt, hagyományos motorkerékpárokhoz képest sokkal erősebb, dinamikusabb szerkezetek. Elterjedésük gátja leginkább a rövid hatótávolság és a borsos ár. Az akkumulátor-technika rohamos fejlődésével valószínűleg teret fognak maguknak hódítani, és a gyors töltő állomások elterjedésével az elektromos autókhoz hasonlóan nem lesz többé probléma a rövid hatótáv okozta kellemetlenség.

Ott van még továbbá az a tény is, hogy a járművek megszállottjainak nagy többsége el sem tudja képzelni azt, hogy hang nélkül suhanjon, hogy ne érezze a benzin illatát, hogy ne dübörögjön alatta a gép. Az igazán fanatikusok nem fognak áttérni az elektromos hajtásra, de a legtöbbjüknek egy-egy próbaút meghatározó és hittérítő élmény lehet. Ilyen lehetőség az ünnepélyes átadón is biztosítva volt, ahol szép számmal jelent meg több márka elektromos hajtású autója.

 

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x