fbpx

Dugjatok a 220-ba!

 

A sokadalomban feltűnt egy elektromos, agymotorral szerelt kerékpár is, amit használat során ugyan tekerni kell, de az elektromos motor rásegítése miatt gyorsabban, dinamikusabban és kevésbé fárasztó módon lehet vele közlekedni.

A legdöbbenetesebb hatást talán a Fisker Karma tette a jelenlévőkre. Szép számban voltak láthatók még a Tesla Model-S-ek, és egyéb gyártók autói is. Így a Nissan Leaf-ek és Nissan e-NV200-ak mellett a Smart, a Kia, a BMW elektromos autói is felvonultak. A Nissan e-NV200-zal tett próbaút alatt bebizonyosodott az a tézis, hogy a puding próbája az evés. Ez a puding nagyon finom. Amellett, hogy zajtalanul suhanunk, az érzés egy korszerű, fokozatmentes automataváltóval szerelt autóhoz hasonlít. Pillanatok alatt meg lehet szokni, melyet az a tény is elősegít, hogy 100 kilométer megtételéhez elég mindössze 500-650 Ft. Ez utóbbi azért nem utolsó szempont.

A frissen átadott töltőállomás a Nissan fejlesztése. A Hungaroringen felállított töltőoszlop telepítése a Groupama Tanpályával karöltve jött létre. Az átadó ünnepségen többek között jelen volt Glattfelder Béla gazdaságszabályozásért felelős államtitkár és Palkovics Péter, a Nissan PR- és marketingigazgatója is, aki beszélt a Nissan európai fejlesztéseiről, mely keretében elektromos gyors töltő hálózatot fejlesztenek, ezzel is hozzájárulva az elektromos autók elterjedéséhez.

Az ünnepélyes átadó házigazdája Sebestyén István, a magyarországi Villanyautó Klub elnöke volt, aki örömét fejezte ki az új töltőállomás létrejöttének, és kitért annak technikai részleteire.

Gazsi Júlia, a Groupama Vezetéstechnikai Centrum ügyvezetője, a Hungaroring vezérigazgató-helyettese kifejtette, mennyire fontos nekik a környezetvédelem és a társadalmi szerepvállalás, és hogy szívükön viselik az elektromos autók elterjedését, és hogy ennek szellemében támogatták az új gyors töltő telepítését.

Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke előrevetítette az elektromos autózás jövőjét, így megtudhattuk, hogy már közel van az az idő, amikor egyetlen töltéssel 5-600 km lesz megtehető, így ezek az autók fel tudják majd venni a versenyt a hagyományos üzemanyaggal működő társaikkal.

Az esemény záró mozzanataként az egybegyűlt 18 elektromos autó néhány tiszteletkör erejéig felhajtott a Hungaroring pályájára, és tulajdonosaik a sokat látott aszfalton is kipróbálhatták árammal hajtott gépeiket.

A nagy csendben a parkoló lejtőjén leállított motorral átguruló motorkerékpár suhanása már fel sem tűnt senkinek, mert ebben a környezetben hamar hozzászokott a fül a csendhez. Ha mégis beindult egy-egy benzines, vagy dízel autó, a nyugodtan beszélgetők ijedten ugrottak szét pusztán az indítómotor csattanására is és fintorogtak a füstfelhőkben.

Ez is mutatja azt, milyen gyorsan hozzászokik a fül és az orr az elektromos járművek jelenlétéhez. A jövő már itt van, és az ilyen alkalmakkor szó szerint is tisztán látni azt, hogy 30-40 év múlva milyen lesz a csendben suhanó, árammal működő, zéró emissziót kibocsátó járművekkel benépesített utak világa.nissan gyorstolto allomas 1nissan gyorstolto allomas 2nissan gyorstolto allomas 3nissan gyorstolto allomas 7nissan gyorstolto allomas 10nissan gyorstolto allomas 14

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x