Dugjatok a 220-ba!
Ha a Verdák című animációs film szereplői között elektromos árammal működő, rockrajongó autó szerepelt volna, akkor himnusza minden bizonnyal a P. Mobil, Dugjatok a 220-ba című száma lenne.
Mivel jelenleg az elektromos autók hatótávolsága nem túl nagy, a felkiáltás akár kétségbeesett vészkiáltásnak is beillene. Ha az elektromos autó tulajdonosa mégis szerencsés, és a merülő akkumulátoraival épp elér egy töltőállomást, akkor is jelentős időt kell eltöltenie, míg a telepek töltődnek, és útját folytatni tudja.
A mai kor technikájának köszönhetően egyre több gyors töltő állomás áll rendelkezésre azon autósok számára, akik szemük előtt tartják a lég és zajszennyezés-mentes közlekedést. A gyors töltőknek köszönhetően közel 25 perc alatt el lehet érni a 80%-os töltöttségi szintet. 2015. március 17-én ilyen gyors töltő került átadásra a Hungaroringen található, Groupama vezetéstechnikai tanpályán.
A Hungaroring aznap csendes volt, és csupán az érkező, hagyományos gépjárművek zaja hallatszott. A jelenlévők hamar hozzászoktak a csendhez, és ahhoz, hogy a szélzaj és a madarak csicsergése mellett egyéb hang nem hallható akkor sem, ha egy elektromos autó érkezik, vagy épp parkol. Ezek az autók a nagyobb tempónál keltett gördülési zajon kívül nem lármáznak. Tolatásnál egy hangjelzés figyelmeztetik a gyalogost, hogy mozdul a jármű.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A parkolóban sokszor lepődtek meg az ott mászkálók, mikor egy-egy elektromos autó megmozdult, arrébb állt. Azt lehetett hinni olykor, hogy egy nem behúzott kézifék miatt gurul el némelyikük. Ilyen tempónál abszolút hangmentesek. Ez veszélyes is lehet a forgalomban, ahol a gyalogosok, kerékpárosok közül sokan a fülükre hagyatkoznak a látómezőn kívüli járművek észlelésekor.
Itt érdemes megemlíteni azt a tényt, hogy, egyre több gyártó fogott már elektromos motorkerékpárok fejlesztésébe, és néhányan már piacra is dobták terméküket. No nem a kínai elektromos rollerekről van szó, amiket vidéki utakon látunk Mari néni alatt, ahogy tejért surran a közértbe.
A BMW, a Harley-Davidson, a Voltra, a Husqarna, a Lito Green Motion mellett egyre több hasonló, nagy teljesítményű gép lát napvilágot. Ezek a belsőégésű motorokkal szerelt, hagyományos motorkerékpárokhoz képest sokkal erősebb, dinamikusabb szerkezetek. Elterjedésük gátja leginkább a rövid hatótávolság és a borsos ár. Az akkumulátor-technika rohamos fejlődésével valószínűleg teret fognak maguknak hódítani, és a gyors töltő állomások elterjedésével az elektromos autókhoz hasonlóan nem lesz többé probléma a rövid hatótáv okozta kellemetlenség.
Ott van még továbbá az a tény is, hogy a járművek megszállottjainak nagy többsége el sem tudja képzelni azt, hogy hang nélkül suhanjon, hogy ne érezze a benzin illatát, hogy ne dübörögjön alatta a gép. Az igazán fanatikusok nem fognak áttérni az elektromos hajtásra, de a legtöbbjüknek egy-egy próbaút meghatározó és hittérítő élmény lehet. Ilyen lehetőség az ünnepélyes átadón is biztosítva volt, ahol szép számmal jelent meg több márka elektromos hajtású autója.