Ducati DesertX Rally: kaland határok nélkül
A DesertX Rally a kalandvágyó motorosoknak szól, akik szeretik a kihívásokkal teli utakat és raliversenyeket. Egyedi és jellegzetes stílus a dedikált fényezésnek, a magas első sárvédőnek és a terepjáráshoz szükséges mércés technikai felszerelésnek köszönhetően, mint például a zárt patronvillás felfüggesztés és a legextrémebb terepjáráshoz szükséges speciális kerekek.
A Ducati DesertX, az első 21 colos első és 18 colos hátsó felnivel felszerelt Ducati után most jön az új DesertX Rally modell. A legjobb, versenyzésre kifejlesztett alkatrészek jellemzik: a DesertX Rally olyan kiváló minőségű megoldásokat alkalmaz, amelyek egyszerre speciálisak és hatékonyak a terepen való használatban, és kifinomultak, mint minden Ducatinál.
A versenypályákon is kifejlesztett és tesztelt DesertX Rally prototípus volt a főszereplője az Erzbergrodeo 2023 Iron Road Prolognak Antoine Meo (többszörös Enduro világbajnok és Supercross Európa-bajnok) vezetésével, aki a dobogó legfelső fokára állhatott vele a kéthengeres kategóriában.
Mint minden Ducatinak, a DesertX Rallynak is egyedi és jellegzetes stílusa van. Az új fényezésnek és a megjelenését jellemző off-road világra jellemző megoldásoknak köszönhetően a Ducati DesertX Rally már az első pillantástól kezdve közvetíti karakterét. A Rally azonban a technikai felszereltségnek köszönhetően válik igazi terepmotorossá.
A magas első sárvédő garantálja a használhatóságot még különösen nehéz talajviszonyok között is, a megnövelt rugóútú, zárt patronvillával és nagyobb dugattyúval ellátott lengéscsillapítóval ellátott Kayaba felfüggesztések a motocrossból származnak, és lehetővé teszik a motoros számára, hogy bármilyen akadályt leküzdjön, míg az új, középső küllős kerekek a terepversenyzésre jellemző méretekkel és jellemzőkkel megállíthatatlan motorkerékpárrá teszik a Rallyt bármilyen terepen.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ezek a megoldások, valamint a könnyű és ellenálló kovácsolt karbon aljzatvédő, a masszívan megmunkált váltópedálok és a hátsó fékkar egyértelműen a Rally-t a legextrémebb kalandok leküzdésére tervezett motorkerékpárként azonosítják.
A váz
A DesertX Rally felfüggesztését úgy tervezték, hogy még a legnehezebb akadályokkal is megbirkózzon, tovább javítva a DesertX amúgy is erős terepjáró képességeit. Mind a villát, mind a lengéscsillapítót ugyanazok a technológiák jellemzik, amelyeket a professzionális cross és enduro motorokon használnak.
Az elülső részen a DesertX Rally új, merev és könnyű, téglából készült alumínium lemezekkel van felszerelve. A villa egy zárt patronos KYB, a motocross és enduro versenymotorokon használt technológia.
Ez a megoldás a patronok belsejében lévő olaj nyomás alá helyezését jelenti a kavitáció elkerülése érdekében, így garantálva az első felfüggesztés homogén és egyenletes viselkedését és a szükséges támogatást a legextrémebb használatok során.
Továbbá, a simaság és a kopásállóság javítása érdekében a villacsövek Kashima bevonattal, a csúszók pedig DLC felületkezeléssel vannak ellátva. A tengelytáv 20 mm-rel, összesen 250 mm-rel nő.
A hátsó rész egy alumínium lengőkarból áll, amely a standard DesertX-hez képest eltérő rögzítési ponttal rendelkezik, és egy teljesen állítható, nagyobb dugattyúval ellátott lengéscsillapítóval rendelkezik, amely javítja a kerékpár viselkedését a legigényesebb terepjáró használat során. A hátsó kerékút 20 mm-rel nő, így összesen 240 mm. Végül, a legigényesebb terepen való kezelhetőség javítása érdekében a DesertX Rallyt egy állítható Öhlins kormánycsillapítóval szerelték fel, amelyet közvetlenül a kormányhoz rögzítettek, tömör anyagból megmunkált tartókkal.
Az új felfüggesztéseknek köszönhetően a Ducati DesertX Rally hasmagassága 280 mm-re nőtt (30 mm-rel több, mint a szériafelfüggesztés), így a legnehezebb akadályok leküzdésére is képes.
Mindig a terepjáró teljesítmény javításának céljával a DesertX Rally olyan kerekekkel van felszerelve, amelyeket a terepjárásra jellemző speciális méretek jellemeznek, masszívabbak és könnyebbek a masszívból megmunkált kerékagyaknak, a szénacélból készült központi küllőknek és a nagy szilárdságú, belső csővel ellátott Takasago Excel felniknek köszönhetően.
Végül, a DesertX Rally sokoldalúságának hangsúlyozása érdekében, a DesertX-hez hasonlóan a gumiabroncsok esetében is hármas homologizáció van előirányozva, az eredeti felszerelésként javasolt Pirelli Scorpion Rally STR gumiabroncsokkal. A terepjáró képességek fokozása érdekében lehetőség van a Scorpion Rally felszerelésére, míg azok számára, akik inkább aszfalton közlekednek, a Scorpion Trail II áll rendelkezésre.
A magas szintű alkatrészek használatának köszönhetően a Ducati DesertX Rally száraz tömege mindössze egy kilogrammal több, mint az alapmodellé, annak ellenére, hogy a felfüggesztés hossza és mérete megnőtt.
Motor és elektronika
A DesertX Rally a 937 cm3-es Ducati Testastretta 11°-os kéthengeres motorral van felszerelve, desmodromikus elosztással. A maximális teljesítmény 110 lóerő 9250 fordulat/percnél, a maximális forgatónyomaték 92 Nm 6500 fordulat/percnél. Ezt a motort, amelyet szabályos és kezelhető teljesítményleadás jellemez, hogy bármilyen útvonalon meg tudjon birkózni vele, terepre optimalizálták egy speciális áttételezésnek és az elektronikai rendszerek speciális stratégiáinak és kalibrációinak köszönhetően.
A DesertX Rally hat vezetési módjában (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally) a kanyar ABS, a Ducati Traction Control (DTC) és a Ducati Wheelie Control (DWC) az új futóműnek megfelelően és a nagyobb kihívást jelentő terepjáró használatra újrakalibrált.
A Ducati DesertX Rally elektronikus funkcióit a függőlegesen elhelyezett, nagy felbontású 5″-os színes TFT-kijelzőn keresztül kezelik, amely úgy van elhelyezve, hogy álló helyzetben is optimális láthatóságot biztosítson. Ezt a kijelzőt a Ducati Multimedia rendszerrel való integrációra tervezték, amely lehetővé teszi az okostelefon csatlakoztatását, így olyan új funkciók aktiválódnak, mint a zene vezérlése, a híváskezelés és a Turn by Turn navigáció* (opcionális) útbaigazítással közvetlenül a műszerfalon. A DesertX Rally továbbá szériafelszereltségként kínálja az Utility Bar-t a navigációs rendszer rögzítéséhez.
A DesertX Rally szervizintervallumai 15 000 km-enként vagy 24 havonta, a szelepfedélzet ellenőrzése pedig 30 000 km-enként történik. A DesertX Rally 35 KW-os változatban is kapható lesz az A2 jogosítvánnyal rendelkezők számára.
Kiegészítők és ruházat
A DesertX Rally alapfelszereltségként rendelkezik a terepjáró használathoz szükséges összes alapvető alkatrésszel, de aki testre szeretné szabni, az a Ducati Performance tartozékkatalógusából választhat. Az autonómia kiterjesztése érdekében lehetőség van egy 8 literes kiegészítő tank felszerelésére, amely közel 40%-os növekedést garantál, tökéletesen illeszkedve a motorkerékpár vonalvezetésébe.
Alumínium oldaltáskák is kaphatók, amelyek a felső táskával együtt közel 120 literes össztérfogatot biztosítanak a motorkerékpárnak. A soha meg nem álló utazók számára további LED-es reflektorok és fűtött markolatok is rendelkezésre állnak.
Az acélcsöves motorvédő védi a tankot és a motort az esésektől vagy ütődésektől terepen való használat során. Végül azok a rajongók, akik szeretnék még versenyszerűbbé tenni motorjuk imázsát, választhatják a Termignoni homologizált kipufogót. Aki a DesertX Rallyt versenyen szeretné használni, az a teljesítmény- és nyomatékértékeket +7%-kal javíthatja egy verseny kipufogó segítségével, szintén Termignoni.
Azok a rajongók, akik szeretnék teljessé tenni a megjelenésüket, különböző speciális ruházati javaslatok közül választhatnak a DesertX Rally festésével összehangolt grafikával. A kollekció, amely a női vonalat is magában foglalja, az Explorer kabát-nadrág szettből, az Atacama kesztyűből, az Explorer T7 csizmából és az Arai Tour-X5 sisakból áll.
A DesertX Rally 2024 januárjától lesz kapható a kereskedésekben. További információkért érdeklődjön a helyi kereskedőnél.
A teljes sajtóanyag az összes termékinformációval és az új DesertX Rally képeivel letölthető a Ducati Media House oldaláról.
DesertX Rally főbb alapfelszereltségek
- Testastretta 11° 937 köbcentiméteres motor 110 lóerővel 9250-es fordulatszámon és 92 Nm-rel 6500-as fordulatszámon.
- Acélcsöves rácsos váz öntött alumíniumból készült kétoldali lengőkarral
- 21 literes tankkapacitás
- Magas első sárvédő osztott fékvezetékkel *
- Tönkretett keréktárcsák 21″ x 2,15″ és 18″ x 4″ méretű, szénacél küllőkkel és nagy szilárdságú Takasago Excel felnikkel, belső csővel *
- Pirelli Scorpion Rally STR gumiabroncsok elöl 90/90-21-es, hátul 150/70 R18-as méretben (alternatívaként: Pirelli Scorpion Rally, Pirelli Scorpion Trail II).
- KYB Ø 48 mm-es zárt patronos villa, 250 mm rugóút, állítható kompresszió és rugóerő, Kashima bevonatkezelés a villacsöveken és DLC a csúszkákon *
- Tömör anyagból megmunkált villaszorítók *
- KYB lengéscsillapító 46 mm-es dugattyúval, 240 mm rugóút, állítható a kompresszió magas és alacsony fordulatszámon, a lengéscsillapítás és az előfeszítés *
- 280 mm-es hasmagasság *
- Állítható Öhlins kormánycsillapító a kormányra rögzítve *
- 6 testreszabható vezetési mód (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally)
- 4 teljesítmény üzemmód 3 teljesítményszinten
- 3 szinten állítható ABS Cornering Bosch
- Ducati Traction Control 8 fokozatban állítható
- Ducati Wheelie Control
- Motorfék vezérlés
- Ducati sebességtartó automatika
- 5″-os színes TFT műszeregység Ducati Link App támogatással és turn-by-turn navigációval
- Utility Bar
- Ducati féklámpa
- Ducati gyorsváltó fel és le (DQS)
- Teljes LED világítási rendszer
- Dedikált Iron Giant festés *
- Állítható fék- és sebességváltó pedálok tömörből megmunkálva *
*Kizárólag a DesertX Rally felszereltsége és jellemzői