Daytona Lady Pilot GTX női motoros csizma tartósteszt
150 ezer kilométer – 5 év – tapasztalatait írom meg a Lady Pilot GTX-ről. Ezt már bátran nevezhetjük tartóstesztnek.
Túramotoros vagyok, évi több tízezer kilométert teszek meg mindenféle időjárási körülmények között. Ehhez egy vízálló, biztonságos és kényelmes csizmára van szükségem, ami egy kicsit hozzátesz a 162 cm-es magasságomhoz, hogy biztosabban elérjem a talajt a motorról. Nem akartam kompromisszumokat kötni, így esett a választásom a Daytona Lady Pilot GTX csizmára. A Daytona motoros lábbelik Németországban készülnek és prémium minőséget képviselnek.
Mit tud a Daytona Lady Pilot GTX?
- A 6 centiméterrel magasított saroknak köszönhetően biztonságosabban eléri a talajt egy alacsonyabb termetű motoros is
- Gore-Tex membrán, ami a vízállóság mellett ideálissá teszi hűvösebb időben való motorozáshoz is, de megfelelő szellőzést biztosít meleg időben is
- Az anyaga speciális, erős, víztaszító marhabőr.
- Orr-, sarok-, boka- és sípcsontprotektorok
- Acélbetéttel erősített talp.
- A szár bősége a vádlinál állítható
- Vízálló cipzár a csizma belső oldalán
- Fényvisszaverő betétek a csizma hátulján
- Váltó erősítés
- Nagyon tartós, egy átlagos motorost egy-két évtizeden keresztül egészen biztosan kiszolgál
- Ha garanciaidőn túl javításra lenne szükség, vissza lehet küldeni a gyárba a csizmát újra talpaltatni, cipzár cserére stb. A lehetőségek és a díjak a gyártó honlapján megtalálhatóak.
Mit nem tud a Daytona Lady Pilot GTX?
- Csodát tenni. A magasított sarok leginkább annak segítség, akinek eleve legalább pipiskedve leér a lába. Akinek nem ér le a lába a motorról, annak ebben a csizmában sem fog.
- Nem olcsó
- Nem a legszebb csizma a piacon, bár ez ízlés dolga
Tapasztalataim:
A vízállóság és a szellőzés nem csak marketingszöveg. A Gore-Tex membrán betartja, amit ígér. Hűvös és meleg időben egyaránt kényelmes és egész napos nagy esőkben sem ázik be. Ahogy egy túracsizmától elvárható, sétálni is viszonylag kényelmesen lehet benne, így nem gond, ha fel kell kapaszkodni egy várhoz túra közben.
Sajnos volt lehetőségem megtapasztalni, hogy milyen védelmet nyújt a csizma balesetkor, vagy épp amikor a 200 kilós motor rádől a lábamra: tökéletesen védett, egyetlen karcolás vagy kék-zöld folt nélkül úszta meg a lábam. A csizmán látszottak sérülésnyomok, de ennek ellenére még további soktízezer kilométeren keresztül hibátlanul tette a dolgát.
A fáradás jelei úgy 140 ezer kilométer után kezdtek mutatkozni. Ekkor már többórás esőkben beázott, kb. ugyanazt tudta, mint egy olcsó vízálló csizma újonnan. Száraz időben vagy kisebb záporok-zivatarok esetén még jó, de hosszabb túrákhoz, vagy esős napokon már nem ezt fogom használni.
Az nem volt kérdés, hogy a következő csizmám is Daytona legyen-e. A típuson vacilláltam egy kicsit, mert többféle női GTX túracsizmát is gyártanak, mindegyiket magasított sarokkal. Végül maradtam a Lady Pilot-nál. Elvégre ami ennyire bevált, azon minek változtatni?
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A vásárlással szerencsém volt, újra kifogtam egy 15%-os akciót a Fokt motornál. Ők évente többször szokták akciózni a Daytona termékeket, de szinte minden nagyobb webáruházban beszerezhetőek a Daytona csizmái, így érdemes körbenézni vásárlás előtt.
Hogy kinek mi a megfelelő motoros lábbeli, az egyéni preferencia kérdése. Akinek a megjelenés vagy az ár az elsődleges szempont, annak valószínűleg nem ez a csizma lesz a megfelelő választás. Aki egy megbízható, strapabíró, jó védelmet nyújtó, kényelmes túracsizmát keres, az viszont nem fog csalódni a Lady Pilot-ban. Ha valakinek számít a környezettudatosság, a Daytona mellett szól, hogy a gyár garanciaidőn túl is vállalja a csizmák javítását (díj ellenében).
Végül egy jó tanács, ha magasított talpú csizma beszerzését tervezed:
Ne csak azt nézd meg, hogy megfelelően illeszkedik-e a lábadra, kényelmes-e, hanem próbáld hozzá a motorodhoz is. Egyrészt, hogy kipróbáld, beváltja-e a hozzá fűzött reményeket, tényleg jobban eléred-e a talajt a csizmában. Másrészt pedig ellenőrizd le, hogy a váltókart megfelelően tudod-e kezelni a csizmában, befér-e alá a lábad. A legtöbb motoron állítható a váltókar pozíciója, de azért jobb előre meggyőződni arról, hogy a te motoroddal használható lesz-e a csizma.