Csőrike a harapós öszvér: Honda VFR800X Crossrunner 2011 teszt
VFR mamára ráeresztettek valami enduró papát, a végeredmény pedig a Crossrunner lett.
Külsőre engem Csőrikére emlékeztet az eleje a motornak a lámpa alatt előrenyúló, kapaszkodós spoilere miatt. Ráülve és haladva vele aztán rájöttem, hogy ez inkább egy öszvér egyébként, a fent említett keresztezésekből, méghozzá a jobbik géneket örökölve.
A mérnökök azt mondták, hogy 120 szélcsatornás teszt eredménye az elegáns szabású de azért túrarendúróra emlékeztető forma, de erről a szélcsatornás dologról még beszélünk… a motor elején a csőrtől én nem vagyok elájulva, bár feltételezem valami leszorító erőt képvisel. A szögletes szabású jól kinéző plexi később bosszút is állt rajtam, de a többi forma az öszvérgéneket tekintve teljesen rendben van. Az oldalán lévő kopoltyús, olajhűtőn levegőt áramoltató spoiler megoldások sejtetik, hogy ez a motor gyorsan is képes menni, és legfőképpen azt.
A motorra felülve és elnézegetve az ergonómiai megoldásokat, kb 170-190 cm magas embernek kényelmes tervezés, jó nagy lapát kezekkel. De hál égnek a kisnövésűeket is belevették a buliba, a kuplungkar és fékkar távolság állítható kis mancsúak számára is, az üléspozíció pedig még a 170-es kisnövésűeknek is kényelmes.
Még több kép a galériában!
A vezető ülése kemény, az utas egy szinttel feljebb van, és némi morgással vettem tudomásul, hogy az utasülés vastagabb párnázatot kapott. Ami hosszú távon zavaró lehet majd, hogy az ülés spoilerre-tankra felkunkorodó eleje nincs külön rögzítve és aládugható az ujjam, néhány év múlva ki tudja, miféle anomáliák keletkezhetnek ott.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A digitális műszerfal sportmotoros, a fordulatszámmérőt felül egy csíkban találjuk, működés közben láthatjuk, hogy nem forogja szét magát, de azért szép tempós a V4-es erőforrás. Jobb és baloldalt külön találjuk az általános visszajelző lámpákat (refi, index, olajnyomás), a digitális részen ott van a kedvencem: a motorhőmérséklet mérő is. A motor általánosan 75 és 85 C között tarja magát, városban gyorsan és sűrűn bekapcsol rajta a ventilátor, én úgy érzem, ez a paripa nem lelkesedi magát agyon a városi andalgásért.
A kormány elég meglepő, V vonalúan emelkedik ki a villák közül mint egy nagyrobogóé, viszont az általa nyújtott üléspozíció igen kényelmes. Ráülve a motorra kellemesen szinten van az ülés, hiába magasnak tűnő motor, de azért mégis jól leért a lábam. A lábtartás sportos, összehúzott lábú, tehát elmondhatjuk, hogy az egyenes endúrós testtartás és a sportos összehúzott láb is öszvérgének eredménye.