Csak egyszemélyes a LiveWire új elektromos cirkálója az S2 Mulholland
A még mindig nagyrészt Harley-Davidson tulajdonában lévő LiveWire márka továbbra is az egyik legambiciózusabb (és legvitatottabb) belépő az elektromos motorkerékpárok piacára. Az új S2 Mulholland modell már a harmadik a márka kínálatában.
Bár a LiveWire One, korábbi nevén Harley-Davidson LiveWire, ár és teljesítmény tekintetében továbbra is a zászlóshajó modell marad, az elektromos motorkerékpárok tekintetében kezd kiöregedni, és az S2 Del Mar és az új S2 Mulholland alapjául szolgáló Arrow platform rámutat arra a jövőbeli útra, amelyet a vállalat valószínűleg követni fog. A Mulhollanddal a LiveWire kiterjeszti vonzerejét egy városorientált géppel, amely lazább stílusú, mint a flat-track ihletésű Del Mar.
Mechanikailag az S2 platform moduláris jellege azt jelenti, hogy a Mulholland nem tér el nagyon a Del Mar-tól. Ugyanazzal a 84 lóerős (63 kW) villanymotorral készült, amely figyelemre méltó 263 Nm nyomatékot ad le. A 10,5 kWh-s akkumulátor is ugyanaz, a töltési idő pedig megegyezik a Del Maréval – a töltési idő 78 perc a 20%-80%-os töltésnél a 2-es szintű töltővel, és 9,1 óra a 0%-100%-os feltöltésnél a lassabb 1-es szintű aljzaton keresztül.
A különbségek a Mulholland megjelenésében és geometriájában mutatkoznak meg. Míg a Del Mar mindkét végén 19 colos kerekek vannak, a Mulholland elöl 19 colos, hátul 17 colos, ez utóbbin 180/55-17-es Dunlop Roadsmart gumiabroncsok vannak, amelyek 40 mm-rel szélesebbek, mint a Del Mar 140/80-19-es hátsó Dunlop DT-1 gumiabroncsai.
Elöl a Mulholland 29 fokos villa-dőlésszöget kapott, 5 fokkal többet, mint a Del Mar, ami hozzájárul az 1468 mm-es tengelytávhoz, amely 15 mm-rel hosszabb, mint a régebbi motoré. A felfüggesztés is más. A 43 mm-es, felfelé fordított villák a Del Mar Showa-val szemben a Hitachi kínálatában szerepelnek (bár a Showa a Hitachi leányvállalata), és a hátsó monoshock is Hitachi egység. A Mulholland lecsüngő farának köszönhetően a hátsó rész alacsonyabb, így az ülésmagasság 785 mm-ről 768 mm-re csökken.
Az azonos erőforrás ellenére a LiveWire Mulholland állítólag valamivel nagyobb hatótávolsággal rendelkezik városi sebességgel, mint a Del Mar, és akár 195 kilométert is megtehet két töltés között – 13 km-rel többet, mint testvérmodellje ugyanolyan körülmények között. Autópályán 117 km-t tesz meg, mielőtt az akkumulátor lemerülne. Mindeközben a gyorsulás és a végsebesség is töredékével lassabb, mint a Del Maré, ami arra utal, hogy a Mulholland magasabb áttételezéssel rendelkezik.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A kétüléses Del Marral ellentétben a Mulholland együléses kivitelű. Nem rendelkezik sem üléspárnával, sem utas lábtratóval, a formavilágot pedig alacsonyabb hátsó rész, az ülés előtti rövidebb „üzemanyagtartály” rész és a kör alakú fényszóró, valamint a magasabb kormány átdolgozásával módosították. Könnyebb is, mint a Del Mar: 196 kg a meglévő modell 198 kg-jával szemben.
A Mulholland valószínűleg először az amerikai piacon jut el a kereskedőkhöz, de végül a LiveWire márkakereskedőkhöz világszerte szállítják majd.
Alpinista – egy elektromos ADV?
A LiveWire védjegybejelentést nyújtott be az „Alpinista” név használatára egy jövőbeli motorkerékpár-modellre, ami egyértelműen egy közelgő elektromos kalandgép felé mutat. Az Alpinista valószínűleg a termékcsalád következő tagja lesz – ami olaszul és spanyolul „hegymászót” jelent, és aligha hagy kétséget afelől, hogy a motor, amelyre a nevet elképzelték, legalább valamilyen szintű terepjáró képességgel fog rendelkezni.
Szinte biztos, hogy az Alpinista ugyanarra a moduláris „Arrow” platformra épül, amelyet az S2 Del Mar és az S2 Mulholland esetében is használnak. Nagy az esélye annak, hogy az Alpinista egy másik „S2” motorkerékpár lesz, ugyanazokkal az alkatrészekkel – maximalizálva az alkatrészek közös használatát és minimalizálva a K+F és szerszámköltségeket, miközben a termékcsaládot egy új piaci szegmensben bővítik.
Később a LiveWire a moduláris platform „S3” változatát is hozzá kívánja adni a kínálathoz, amelyet kisebb, olcsóbb elektromos motorkerékpárokhoz használnak majd. A vállalat jelenleg a KYMCO-val együttműködve fejleszti ezt a platformot. Ezt követően egy új, nehézsúlyú „S4” platformot terveznek, amely a LiveWire One-t felváltó nagyméretű motorkerékpárok sorozatát hivatott létrehozni.