EseményekKiemeltMotorverseny

Csajos pályázás: hétvégén a csajok egyedül hasítottak az EuroRingen

Euroring Csajos pályázásA nők körében mindig probléma, hogy bátortalanul mérik össze a tudásukat a férfiakkal. Nagyobb biztonságban érzik magukat egymás közt. Így van ez akkor is, amikor a pályázás kerül szóba. Jó pár évvel ezelőtt már volt néhány sikeres próbálkozás, hogy a motoros pályanapokon a nőknek külön lehetőség jusson a pályázásra. Az időnként jóval agresszívebb és persze sokkal gyakorlottabb férfiak mellett egy nőnek alig van esélye, hogy begyakorolhassa az ideális íveket.

Annak idején ezekből a csak nőknek szervezett pályanapokból és a külön, „csak csajos” menetekből nőtte ki magát a Dunlop Trophy for Ladies kupasorozat. Amikor már látszott, hogy megvan a létszám a sportmotoros lányokból is egy külön női futamra, akkor indulhatott a versenyzés is.

Sajnos akkor nem volt utánpótlás, így az elmúlt években nélkülöznünk kellett a saját időt a versenypályákon. Sok nő emiatt kimarad ebből a remek gyakorlási lehetőségből, mert fel sem merül, hogy a férfiak között „bénázzon”, esetleg feltartsa őket.

Ezt a hiányt látta most meg Kátya, az EuroRing igazgatónője. Mivel ő maga is szívesen próbálgatja a tudását a versenypályán saját motorkerékpárján, személyes tapasztalata van róla, hogy a csajoknak mi hiányzik. Saját elmondása szerint ő sem szívesen megy a pályára együtt a fiúkkal.

 

Euroring Csajos pályázás

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Éppen kapóra jött, hogy szeptember 18-án ünnepli a születésnapját: ebből az alkalomból ingyenes pályanapot szervezett csak csajoknak. A résztvevők toborzása a Csajok a motoron Facebook csoportjában zajlott, és hamar össze is jött negyven körüli jelentkező.

Rengeteg fotó van még a galériánkban

2020. szeptember 19-én délután 13:00 órakor volt a gyülekező Örkényben az EuroRing versenypályán. A lányokat a regisztrációkor három csoportba sorolták gyakorlottságuk alapján. A kezdő csoportot azoknak javasolták, akik még soha nem voltak a pályán, a középhaladók máshol már jártak, de az EuroRingen még nem, a haladók pedig azok, akiknek már csak a technikájukon kell javítani, egyébként a pályáról mindent tudnak.

Utóbb kiderült, hogy ezek az alkalmak nem csak sportmotoros lányoknak szólnak. A versenypályára ugyanúgy felmehetnek ilyenkor a chopperesek vagy más nem kimondottan pályára való motort használók is. Nekik ugyanúgy szükségük van gyakorlásra, és hol máshol lehetne begyakorolni a kanyargást, ha nem egy erre a célra létrehozott helyen.

Ami miatt én sem motorral érkeztem, hogy a pályán kötelező a zárt, biztonságos, protektoros felszerelés. A pályanapokon is csak protektoros bőrruhában, protektoros motoros csizmában, protektoros bőr kesztyűben és zárt bukósisakban lehet felmenni a pályára. Nekem ilyen felszerelésem nincs, így ezúttal én kimaradtam a jóból. De legalább tudtam fényképezni a csajokat.

A tervek szerint jövőre folytatódnak a pályanapok az EuroRingen, és ha a létszám megmarad, akkor külön időpontok lesznek a motoros nőknek is. Sőt, ha minden jól alakul, Kátya azt tervezi, hogy oktatás is lesz. Erről majd később írok, ha már tudni lehet a részleteket.

[wpdiscuz-feedback id=”4k93hemd2z” question=”Te kipróbálnád magad a versenypályán?” opened=”0″]Te kipróbálnád magad a versenypályán? [/wpdiscuz-feedback]

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Egy gondolat a “Csajos pályázás: hétvégén a csajok egyedül hasítottak az EuroRingen” poszthoz.

  • Tóth F. Csaba

    Üdv! Én nagyon gyakorlatlan vagyok, nem is sportmotoros – habár azt a motort, aki 18 évig volt a társam, a gyárban a Sport névvel illették – úgyhogy csak utatokban lettem volna… bár lett volna mivel részt vennem… Viszont nagyon szívesen részt vennék egy nagyobb lélegzetű vezetéstechnikai tréningen valami kisebb motorral. Csak lenne rá lóvém! 😉

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük