Cristina Gutiérrez a végsőkig küzdött és győzelmet aratott a 2024-es Dakaron
A Dakar 46. kiadása, az ötödik, amelyet Szaúd-Arábiában rendeztek, több mint 4700 kilométernyi különverseny és közel 8000 kilométeres össztáv után ért véget, amely próbára tette a versenyzőket, a pilótákat, a másodpilótákat és a legénységeket az ősi Alula városától a Vörös-tenger partjáig, az Üres Negyed dűnéinek óceánján keresztül.
A 2024-es kiadás nagy győztesei a maguk módján mindannyian olyan csapatok előnyeit használták ki, amelyek képesek voltak a közös erőre alapozva sikert építeni. A Monster Energy Honda klán favoritjai közül az amerikai Ricky Brabec a 2020-as diadala után másodszor is bajnoki címet szerzett, megelőzve Ross Branchot a Hero-motorral. A Hero ezzel az ezüstéremmel az első indiai motorkerékpár lett, amely a Dakar dobogóját díszítette. A harmadik helyre Adrien Van Beveren kapaszkodott fel szintén egy Hondával.
Yael Kadashai #111
A motoros nők közül a GasGas-szal versenyző, izraeli Yael Kadashai sajnos nem tudta befejezni a versenyt, a nyolcadik szakasznál kiesett a versenyzők közül. A szerencse nem állt mellette ezútta, ugyanis már a prológon elveszítette a navigációját. A második nap már sokkal jobban sikerült, bár akkor a gumijai és az üzemanyagtartálya döntött úgy, hogy tönkremegy. Végül az utolsó üzemanyagcseppekből még sikerült befejeznie a szakaszt.
Hogy végül miért kellett befejeznie a versenyt, arról nem találtam információt, de ahogy az instagramján írta, már alig várja a következő Dakart a zord hőmérséklet ellenére is.
Jane Daniels #110
A motoros nők közül a Fantic motorkerékpárral versenyző, angol Jane Daniels a kezdetektől fogva stabil formában és következetesen, szakaszról-szakaszra bizonyította, hogy pontosan megvan benne az, ami ahhoz kell, hogy nevet szerezzen magának a Dakaron. Végül a 48. helyen végzett a motorosok között.
Matilde Tomagnini, a Fantic márka fejlesztési vezetője meglehetősen büszke Jane Danielsre. A brit versenyző, kétszeres enduro világbajnok, valóban figyelemre méltóan debütált idén a Dakaron.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
„Jane kiválasztása kockázatos volt számunkra, de nem csalódtunk” – ismeri el Tomagnini. „Bizonyította, hogy nagyon kemény versenyző. Például a 48 órás Chrono szakasz első napján történt csúnya bukása után több mint 200 km-en át teljesen elgörbült kormánnyal és navigációs toronnyal folytatta a versenyt, amíg sikerült részben visszatenni őket a helyükre”.
Két nappal később Jane Daniels megtapasztalta a Dakar egy másik arcát, amikor csapattársa, Jeremy Miroir segítségére sietett. „Ez a tízedik szakaszon történt” – mondta az angol versenyző. „60 kilométeren keresztül vontattam őt, hogy segítsek neki befejezni a speciált, majd további 95 kilométeren keresztül, hogy eljuttassam a bivakba. Ez volt egyértelműen az eddigi legnehezebb élményem”.
„Ami engem illet, ez az első Dakarom, és mindenekelőtt azért vagyok itt, hogy felfedezzem ennek a rendkívüli versenynek minden aspektusát. Az egyetlen célom, hogy célba érjek. Egymás után veszem az etapokat, anélkül, hogy gondolkodnék, vagy akár csak igazán az eredményemet nézném”. – mondta Jane két nappal a verseny vége előtt.
„Hogy őszinte legyek, ez a rali sokkal nehezebb, mint ahogyan azt elképzeltem. Több kilométert teszünk meg, mint gondoltam, és a napok nagyon hosszúak… Az Enduroban naponta maximum 8 órát hajtasz másfél órás különleges szakaszokkal, és a leghosszabb verseny hat napig tart. Itt napi 12 órát töltesz a motoron, és a különversenyek könnyen meghaladják az öt órát…”.
Cristina Gutiérrez #306
A nők igazán kitettek mahgukért az idei Dakaron. Az Challenger osztályban a küzdelem a feje tetejére állt az utolsó szakaszon Mitch Guthrie rovására és Cristina Gutiérrez javára, aki Jutta Kleinschmidt 2001-es győzelme óta az első női versenyző lett, aki Dakar-győzelmet szerzett.
„Mindig megpróbáltam a végsőkig küzdeni. Az utolsó kilométerekig nem tudtuk, mi történt. Ezen a szakaszon sokat nyomtunk, mert tudtam, hogy 25 perc sok, de ha valami történik mögötted, sosem tudhatod. Amikor a célba értem, nem tudtam, mi történt, de nagyon örülök, büszke vagyok a csapatra és boldog vagyok az autóval. Az biztos, hogy nagyon boldog vagyok. Külön gondolok a családomra, a burgosi kórházban lévő gyerekekre, mert amikor versenyzek, mindig velem vannak, valamint Carles Falconra, a spanyol srácra, aki ezen a Dakaron halt meg.
Nagyon örülök a győzelemnek, és ez mindannyiuknak szól. Az egyik értékem, hogy soha nem adom fel, és a versenyen sem adtam fel soha. A célba érkezésig hajtottam magam. Ez a lehető legjobb célba érkezés, és szeretnék köszönetet mondani a Red Bullnak, Arnaud-nak és az egész csapatnak, hogy ezt a gyönyörű autót adták nekünk”. – Mondta Cristina a célba érkezés után.
A összesen 340 indulóból 239 jármű érkezett meg Yanbuba, köztük 96 motor (132-ből), 7 quad (10-ből), 55 Ultimate osztályú autó (70-ből), 3 Stock osztályú autó (3-ból), 29 Challenger osztályú autó (42-ből), 28 SSV (36-ból) és 21 teherautó (47-ből). Közülük 182 jármű versenyzője, sofőrje és legénysége állhatott fel a végső dobogóra, hogy átvegye a célba érő érmet, a többiek nem teljesítették a teljes távot.
A Dakar Classic 4. kiadása, amelyen 78 jármű vett részt, 71 legénységgel fejezte be a versenyt. A spanyol Carlos Santaolalla Milla nyerte a szabályossági versenyt. A Mission 1000 terrains kihívás 10 innovatív alternatív motortechnológiával hajtott járműnek tette lehetővé, hogy nekivágjon a Dakarnak, és előre tekintsen a jövőbe.
Nézd meg a táblázatot, a többi induló nő ereményeiért!
#110 | Jane Daniels | 48 | Motor |
#111 | Yael Kadshai | Motor | |
#229 | Lucie Baud | 36 | Autó |
#238 | Laia Sanz | 15 | Autó |
#239 | Aliyyah Koloc | 47 | Autó |
#256 | Xiangyan Sun | 107 | Autó |
#262 | Pato Pita | Autó | |
#274 | Magdalena Zajac | 112 | Autó |
#306 | Cristina Gutiérrez | 16 | Autó |
#312 | Valentina Pertegarni | 40 | Autó |
#321 | Annett Quandt & Annie Seel | 78 | Autó |
#322 | Camelia Liparoti | 67 | Autó |
#324 | Rosa Romero | 52 | Autó |
#329 | Dania Akeel | 113 | Autó |
#406 | Rebecca Busi | 103 | Autó |
#419 | Sara Price | 30 | Autó |
#426 | Emilija Gelazninkiene | 60 | Autó |
#429 | Christine GZ | 69 | Autó |
#616 | Syndiely Wade | Autó | |
#618 | Marije Ven Ettekoven, Floor Maten & Anja Van Loon | 101 | Autó |
#619 | Margot Llobera | 121 | Autó |
#625 | Susana Hernando | Autó | |
#700 | Lidia Ruba | 6 | Classic |
#703 | Luis Barbero Garcia | 4 | Classic |
#708 | Puck Klaassen | 50 | Classic |
#711 | Raquel Arraz | 59 | Classic |
#712 | Barbora Holicka & Lucie Engova | 63 | Classic |
#716 | Katarzyna Malicka | 69 | Classic |
#718 | Fabrizia Pons | 42 | Classic |
#725 | Sam Teugels | Classic | |
#734 | Simona Morosi | 40 | Classic |
#740 | Sandra Guasch Planells | 30 | Classic |
#742 | Katherine Lovemore | 48 | Classic |
#746 | Myrian Manzoni | 52 | Classic |
#761 | Alexia Giugni | 7 | Classic |
#904 | Annunziata del Gaudio | 60 | Classic |
#908 | Ursula Ruppert | 51 | Classic |
#910 | Monica Buonamano | 58 | Classic |
#911 | Tabatha Romon | 9 | Classic |
#912 | Lina Van de Mars | 68 | Classic |
#913 | Nekane Abin Bardeci | 19 | Classic |
Találkozunk 2025-ben!