fbpx

Supermoto OB és Alpok-Adria Bajnokság, 2008. július 20. Kakucs

Már a szombati szabad edzésen ízlelgettünk valamit a várható parázs küzdelmekből, mert az osztrák bajnokok, Schruf és Hochreiter a kétszeres Európa Bajnok Kökényesit üldözve körről körre döntötték meg a körrekordokat.

Igazi Grand Prix hangulat uralkodott a Kakucs-Ringen Július 20-án a Nemzetközi Supermoto Bajnokság keretein belül rendezett Alpok Adria Bajnokság és az International Quad Challenge versenyeken. Tudták ezt az égiek is, mert ideális motoros időjárást küldtek a 8 ország legjobb supermotósainak összecsapására.

Már a szombati szabad edzésen ízlelgettünk valamit a várható parázs küzdelmekből, mert az osztrák bajnokok, Schruf és Hochreiter a kétszeres Európa Bajnok Kökényesit üldözve körről körre döntötték meg a körrekordokat.

Vasárnap reggelre megtelt a depo. Hatvan versenyző igyekezett számára megfelelő helyet találni a versenyzői táborban, ami nem volt nehéz, mert a kakucsi pálya komfortjában minden ponton elérhető volt a víz és áram csatlakozás, és még az üdítő zuhany sem volt ötven lépésnél messzebb.

A délelőtti edzéseken gyakran borult a papírforma, mert az egyszerűnek látszó, de használata folytán egyre nehezebb csapdákat rejtegető off-road szakasz váratlanul befolyásolta a stabilnak vélt köridő eredményeket, ezen keresztül a rajt felállítási sorrendjét. Az említett földes pályarész a quadosokat is meglepte, alacsony építésű, kemény rugózású járműveik gyakran hasaltak fel a mélyre vágott homokos keréknyomokon.

A szabadedzések után néhány, magát jósnak képzelő szurkoló már kiosztotta volna a délutáni verseny helyezettjeinek járó serlegeket, de a versenyzők ezt inkább maguk között kívánták eldönteni. Schruf és Hochreiter valóban egyenletes köröket ment, de Kiskökény és a szlovének két fiatal üdvöskéje Habat és Zivko csupán századokkal voltak lemaradva a két osztráktól.

Beno Stern Európa-bajnok, ma edző-szerelő-menedzser, eredményes munkát végez az egyre izmosabb szlovén supermotóban. Az Open osztály zsákbamacska volt. Az első jelek szerint az osztrák Rieger és Hafenscher, a szlovák Repa, a román Haikovszki (Kiskökény neveltje) és a két magyar, Bohács és Németh egyaránt esélyesnek látszott akár a végső győzelem elérésére is. A qudoknál az írek fiatal bajnoka Donelly volt a leggyorsabb.

A rajtfelállást meghatározó qualifikációs edzés a Presztizsben Hochreiternek hozta meg a pole pozíciót, de tőle Schruf mindössze 15 századdal, Kiskökény pedig leheletnyi 4 tizeddel volt lassúbb. Openban az osztrák Riegeré, Quadban a lengyel Sobczyké, az amatőrök között Kóródié volt az első rajtkocka. Izgalmas versenyt ígért az amatőrök között a két 250-es motorral induló Kovács Zsolt és Sándor László időeredménye.

Az esemény derűs és látványos színfoltja volt a tucatnyi MZ-s és robogós szereplése. Úgy tűnik, hogy alkalmas pálya esetén ők fix résztvevői lehetnek a supermoto versenyeknek. A verseny az MZ-Robogó első futamával kezdődött, miközben a földgép módszeres munkával próbálta járhatóvá tenni a bányává varázsolt off-road szakaszt.

A rajt után a bolyba verődött Kukkel-Litavszki-Kovács-Keskeny-Árvai ötösfogat olyan verseny produkált, amilyet csak a MotoGP 125-ös futamain szoktunk látni. A vérre menő hajtás Litavszki sikerével zárult. A robogós futamot Lovas János nyerte. A Prestige rajtja előtt szikrázott a levegő. Kiskökény és a két osztrák fenegyerek, bár jó barátok, üveges szemekkel méregették egymást. Hármuk csatája minden alkalommal hidegrázós izgalmat okoz a nézőknek.

Kiskökény a harmadik rajtkockából ellenállhatatlanul lőtt ki, és körökön keresztül a süvöltő Aprilia diktálta a tempót. Aztán a földes rész romlásával egyre több lett a hibázások száma, és ez főleg a gyengébb erőnlétű versenyzőknél jelentkezett negatívan.

Előbb Schruf talált egy szerencsésebb nyomot, majd Hochreiter, kezét-lábát bedobva ment el a magyar bajnok mellett. Hochreiter később kétszer is a túlélésért küzdött, de mindannyiszor kisegítette őt az osztrák favágók istene (ez a foglalkozása). A negyedik helyre a román-magyar Gagyi Péter érkezett nyugodt, de látványos motorozásával.

 

Lapozz a folytatáshoz!

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x