EseményekKiemeltMotoros találkozó

Covidmentes motoros buli Faaker Seen: 24. European Bike Week 2022

24. European Bike Week Faakers See 2022Egy év kihagyás 2020-ban a Covid miatt, majd a tavalyi megkurtított program után idén majdnem teljes fényében zajlott le Európa legynagyobb motoros találkozója Faaker Seen. Mi is ott voltunk.

Hogy őszinte legyek, még soha nem voltam Faaker Seen, pedig az ismerőseim rendszeresen járnak ki. De idén Stefi meggyőzött, hogy ki tudja, mi lesz jövőre… Felmegy a benzin ára, itt az infláció is, lehet, hogy utolsó esélyünk, hogy túrázzunk egyet az osztrákoknál, úgyhogy belementem.

A rendezvényről annyit kell tudni, hogy Karintiában, a Faak tó partján (Faa am See) rendezik meg minden év szeptemberének első hetében. Jövőre például szeptember 5-10-ig lesz a European BikeWeek, immár 25. alkalommal, de a kemping már augusztus 31-től várja a bikereket.

A bulit leginkább a Daytona Bike Weekhez tudnám hasonlítani – ahol egyébként szintén soha nem voltam még sajnos – mert az sem egy zárt rendezvényhelyszínen van, hanem a floridai Daytona melletti tengerparton. A “fákerzé” a tó körül zajlik, ahol két fő helyszín van kialakítva: az első a Harley Village, ahol kizárólag hivatalos Harley-Davidson kereskedők állítanak ki, a másik az arneitz kemping melletti placc pedig az az utángyártott, úgynevezett “aftermarket” termékek és a mindenféle vegyes, piaci csecsebecsék helye.

Mindkét helyszínen van színpad és természetesen a vendéglátós sátrak is elmaradhatatlanok, különben mitől lenne a buli?

Itt még egy csomó kép a buliról a CsamClub galériájában

Mivel nincs egy elkerített terület, a bulira nincs belépő sem. (Mondjuk azt hallottam, hogy idén volt olyan koncert, amire belépőt szedtek a kempingben.) Persze a szállásadóknak ilyenkor elég vaskosan fog a pennájuk, amikor egy “jómódú” rocker szállást keres. A szerencsések találnak helyet a környéken, de az is jó megoldás, ha a közeli Szlovéniából ingázunk át a programokra.

Nekünk szerencsénk volt, ugyanis a nyíregyházi Harley-Davidson kereskedés két éve lefoglalt szállásán, légvonalban csak párszáz méterre a fő helyszíntől sikerült bevennünk két ágyat Stefivel, és így egyúttal egy jó hangulatú társaságba csöppentünk.

Túrázz Ausztriában és garantáltan el fogsz ázni!

Az egyetlen probléma az osztrák túrákkal, hogy azt 100%-ra lehet tudni, hogy esni fog az eső. Csak azt nem, hogy mikor és hol. Mivel nekem hétfőn még szülői értekezletre kellett mennem (ezért necces iskolakezdéskor motoros túrára menni), megbeszéltük, hogy kedden reggel indulunk. Stefi viszont ránézett a radarra és azt látta, hogy kedden egész nap esni fog, hétfőn viszont talán még lesz egy ösvény a felhők között és megússza eső nélkül.

24. European Bike Week Faakers See 2022

Szóval Stefi előörsként elindult és átvette a szállást hétfőn, választott nekem is ágyat és este finom vacsorával várt minket az apartmanban.

Én a nyíregyházi delegációhoz csatlakoztam kedd délelőtt az M3 bevezetőjén, és bár reggel elég hideg volt, 14-15 fok, dél körül már vetkőzni kellett. Később Ausztriában belefutottunk egy kisebb esőbe, de az esőruha már csak eső után köpönyeg lett. Miután felvettük, dunsztolódhattunk a nedves ruháinkban a fólia alatt.

Hogy ismét visszatért az élet Faaker Seere, jól mutatja, hogy szerdán, amikor motorokkal indultunk felfedezni a rendezvényt, a tó körül már alig lehetett motoros parkolóhelyet találni. És hol volt még a hétvége!