BMW R 18 és R 18 Classic új műszaki jellemzőkkel érkezik 2025-ben
A BMW Motorrad 2020-ban lépett be a cruiserek szegmensébe a BMW R 18 modellel, amelyet még ugyanebben az évben követett az R 18 Classic, egy nosztalgikus túramotor. Végül 2021-ben a Big Boxer Heritage sorozatot az R 18 Transcontinental és az R 18 B egészítette ki – egy Grand American túramotor a luxusutazásokhoz és egy bagger a vagány országúti cirkáláshoz.
2023-ban a BMW R 18 Roctane lett a lenyűgöző R 18-as család ötödik tagja, amely azóta is kiváló utazást és túrázást kínál egyedi bagger stílusban. A 2025-ös modellévre az R 18-as modellek a design, a kényelem és a technológia terén is frissítéseket tartalmaznak.
A megnövelt nyomatékot kínáló Big Boxer mostantól minden BMW R 18-as modellben megfelel az Euro 5+ szabványnak.
A motorvezérlés felülvizsgálata mostantól biztosítja az Euro 5+ szabványnak való megfelelést. A 67 kW (91 LE) teljesítményű, 1.802 köbcentiméteres Big Boxer maximális forgatónyomatéka 5 Nm-rel, 163 Nm-re nőtt 3000-es fordulatszámon. A 2.000 és 4.000 fordulat/perc között bármikor több mint 150 Nm nyomaték áll rendelkezésre – a vezetési élmény abszolút kiváló forrása.
„Még több vezetési élmény – ez volt a célunk a BMW R 18 és R 18 Classic átdolgozásakor. Továbbfejlesztettük a formatervezési stílust, számos fejlesztést vezettünk be a részletek és a kényelem terén, és a 18 colos hátsó kerékkel még élvezetesebbé tettük az R 18-ast. Az új felületek és felszereltségek mellett a BMW R 18 Roctane, az R 18 B és az R 18 Transcontinental műszaki átdolgozáson is átesett, hogy a teljes BMW R 18-as modellcsalád megfeleljen az EU 5+ szabványnak.” – mondta Markus Lederer, a Boxer sorozat vezetője.
BMW R 18: modern, dinamikus stílusú, egyedi cruiser
A legjelentősebb változásokat az alap R 18 kapja. A legnagyobb frissítés a 18 colos hátsó kerék, amely a korábbi 16 colos kerék helyett alapfelszereltségként jár. Továbbra is kapható 16 colos hátsó kerék, de csak az Option 719 Olivine csomag részeként. Az első kerék marad 19 colos. A hátsó felfüggesztés a 18 colos hátsó kerékhez és az új 180/55B18-as gumiabroncshoz hangolt új rugó- és csillapítási arányokat kap.
Az első felfüggesztés mechanikailag változatlan, bár az R 18-ról lekerültek a villafedelek. Az előző modell halfarok kipufogója eltűnt, helyette hengeres kipufogók kerültek a többi modellhez. Az oldalsó borítást, valamint az első és hátsó sárvédőket szintén átformálták, és modernebb, szögletesebb formákat kaptak, mint a korábbi kialakítás.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A BMW a szólóülést is áttervezte, vastagabb és puhább habot használva, és az üléshuzat alatt új kioldógombot helyezett el. A nagyobb hátsó kerékkel együtt az ülés mostantól magasabb, 720 mm-re van a talajtól, szemben a korábbi R 18-as modell 690 mm-es ülésmagasságával.
A széria R 18-as frissítéseit egy új USB-C töltőaljzat teszi teljessé. 2025-ben a BMW R 18-as Black Storm Metallic színben, ezüst színű hajtáslánccal kapható. Stíluscsomagként feketére festett motor és sötét krómozott kipufogó is rendelhető. További prémium fényezési lehetőségek közé tartozik a kéttónusú Brooklyn Gray Metallic és a Mineral Gray Metallic Matte, mindkettő sötét krómozott kipufogóval és opcionális fekete hajtáslánc-végződéssel. Emellett a BMW kínálja az Option 719 Olivine változatot Velvet Green Metallic színben, 16 colos hátsó keréktárcsával.
BMW R 18 Classic: még klasszikusabb és hitelesebb
2025-re az R 18 Classic 19 colos első és 16 colos hátsó kerékkombinációt kap, a korábbi 16 és 16-os kombináció helyett. A nagyobb első kerékkel az ülésmagasság 730 mm-re nőtt a korábbi 710 mm-ről. Az első sárvédő lényegesen nagyobb, mint a korábbi kialakítás, ami inkább retro megjelenést kölcsönöz neki.
Ugyanebből az okból kifolyólag az R 18 Classic megtartotta a villafedeleket, amelyek most hiányoznak az alapmodellről. Az R 18-hoz hasonlóan a Classic is átformált oldalborításokat és USB-C töltőportot kap.
2025-ben a BMW R 18 Classic Black Storm Metallic színben kapható, ezüstszínű hajtáslánccal, krómozott kipufogókkal és drót küllős kerekekkel. A Classic emellett Mineral Gray Metallic Matte színben is elérhető lesz krómozott kipufogóval és opcionális ezüstszínű hajtáslánccal, illetve Brooklyn Gray Metallic színben, feketére festett fényezéssel, sötét krómozott kipufogóval és 18 colos hátsó/19 colos első öntött könnyűfém keréktárcsákkal. Létezik egy Option 719 Blue Planet Metallic változat is, számos kiegészítővel, többek között krómozott sárvédőkkel.
BMW R 18 B
A frissített motortól és a frissített színektől eltekintve az R 18 B („B” mint bagger) egyetlen változása egy új FAVOURITES gomb a jobb oldali kapcsolópanelen. A korábbi központi zárrendszer gombját felváltó FAVOURITES gomb lehetővé teszi a gyors hozzáférést bizonyos funkciókhoz, például a fűtött markolatok aktiválásához.
A 2025-ös BMW R 18 B alapszíne a Black Storm Metallic, ezüstszínű hajtáslánccal és krómozott kipufogókkal. A fényezési lehetőségek között szerepel a Mineral Gray Metallic és a Two-Tone Dragonfire Red Metallic. A BMW egy opcionális 719 Black Pearl változatot is kínál majd.
BMW R 18 Transcontinental
A Transcontinenal a bagger teljes öltözetű túraverziója, ami kap egy gyorsan elérhető FAVOURITES gombot is. A standard színválaszték ugyanaz a Black Storm Metallic, ezüstszínű hajtáslánccal és krómozott kipufogóval.
A képen az új kéttónusú Dragonfire Red Metallic, amely feketére festett hajtáslánccal és sötét krómozott tolócsövekkel és légtartályfedéllel rendelkezik. Az Option 719 Tanzanite változat Blue Planet Metallic/Asian Blue Metallic színben pompázik, számos kiegészítővel, többek között megmunkált könnyűfém keréktárcsákkal.
BMW R 18 Roctane
A Roctane az R 18 család legújabb tagja, így nem meglepő, hogy ez kapja a legkevesebb frissítést. Az új fényezésen és az átdolgozott motoron kívül az egyetlen változás egy új, opcionális karosszéria színű panel, amely az oldalsó tokok és a hátsó sárvédő közötti rést tölti ki.
A többi változathoz hasonlóan a 2025-ös BMW R 18 Roctane alapszíne a Black Storm Metallic. Emellett választható a Mineral Gray Metallic Matte vagy a Two-Tone Dragonfire Red Metallic is.