MotorbemutatóMotorok

Black Lady, avagy a profi Trophy

black lady videk 2A gép gyári oldaldeklije ordenáré ronda volt. Szereztem Jawa oldaldekliket, ezeket alakítottam át. Ez megoldotta az akkumulátor rögzítését is, melyet volt tulaja bálamadzaggal kötözött le. A romantika és a gyors oldhatóság miatt a rögzítést szárnyas anyákra bíztam.

A nyereg is nagyon rosszul volt megoldva. Az elejét a tankot is rögzítő csavarral fixáltam, és oldalanként 30 mm-t keskenyítettem az első részén. Az életveszélyes háttámla helyére ½ ’-os csőből hajlíttattam korrekt támlát. A hátsó sárvédőt durván megvágva készült a mostani bobtail utánérzés, alá Pannonia lámpatest került.

Az 1 mm-es acéllemez vázzal készült és általam kárpitozott dobozok rögzítését úgy oldottam meg, hogy ha a gép borul, ne szoruljon alá a vezető és utasának lába. Mellesleg az eredetileg rajta levő doboznál annak felfogatását is beleszámítva vagy hat kilóval könnyebb lett. Vadonatúj gumik kerültek fel, hátra 3,5×16-os.

black lady videk 5Az áttétel helyreállításához mind az első, mind a hátsó lánckereket módosítani kellett. Különösen az utóbbi volt nagyon nehéz szülés…

A kusza, megbízhatatlan, sőt életveszélyes villamos rendszert Szabadi Attis barátom tette rendbe. Vagy negyven órát dolgozott rajta. Későbbi hibák felmerülésekor – volt bőven – már Jocó barátom és Nagy Karcsi bá’ is hozzányúlt. Ezek eredményeképp most már megbízható a vas.

black lady videk 6Néhány hónapig így jártunk vele. Aztán elkészült az előretolt lábtartó is, először a pedálok nélkül. Aztán újabb túlórázás, és azok is meglettek. Legutolsó lépésben a kárpitozás lett meg, ez az én munkám. A háttámla fűzésekor egy nagyvadász és két Bivaly volt bennem, ehhez képest jól sikerült…

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Megírtam hozzá az átalakítási dokumentációt is, de az uniós – igen, így, csupa kisbetűvel, rohadjanak meg – jogharmonizálás miatt nem kaphat hivatalos vizsgát a gép. A kezem munkáját nem hagytam veszni, akkor is lett rajta műszaki!! Sőt, azóta egy jól sikerült szakdolgozat is született belőle…

black lady videk 7Köszönet a segítségért: Marietta, Attis, Jocó, Kürthy János, Tonomár Tibor, Németh Józsi bá’, Falu Lőrinc, Maci, Kristofóri Szabi, Papa, Lex, Jumbi, Méhes Karcsi bá’, Kiss Imre, Tranzit BT, és lelkes tanítványaim!

U.i.: Nem dísz a csini csaj: ő a motor gazdája!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vidék

Üdv, Szeva! Vidék vagyok Kaposfőről, de 11 évig Győrben éltem, ott nagyon aktívan építettem motorokat. Elsősorban Jawákkal és CZ-kkel foglalkoztam, de sokféle vas fordult meg a kezeim közt. Jelenleg 50-esekkel dolgozom, csekély szabadidőmben, mert amúgy tanár, kétgyerekes apuka és falusi vagyok. Széles utat, balesetmentes motorozást!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük