Benelli TNT 125 a Tornádó 2024-es teszt
Amikor megjelensz ezzel a kis cukisággal, olyan mintha egy kiskutyát vinnél magaddal. Mindenki oda szalad és záporoznak a kérdésekkel: Jajj de cuki, ráülhetek? Kipróbálhatom? Mehetek vele itt egy kört? Hogy férsz el rajta? … stb…
De milyen is valójában ez a kis cukiság?
Tényleg kicsi. Én 180 cm magas vagyok, nekem komfortosabb volt a hátsó lábtartóra tenni a lábam, csak úgy a térdem nem bírta sokáig. 40 km alatt már nagyon fájt a hátsóm, abszolút nem kényelmes, de hát nem is kirándulásra van kitalálva. Habár egy gyors Budapest-Esztergom-Budapest kirándulás alkalmával rá kellett, hogy jöjjek, hogy ez tényleg egy mini fun bike. Móka és kacagás volt az egész túra a csajokkal.
Valójában azért került hozzám a motor, mert a tavalyi Csiga túrán nem igazán tudtam úgy részt venni, ahogy az illendő lett volna. Hiszen a csiga túra kifejezetten kezdő és kis köbcentis motorokkal rendelkező csajoknak van megszervezve minden évben. Tavaly fogalmam sincs milyen indíttatásból csatlakoztam a Honda CBR900RR-rel, de mivel menet közben „beköptek a legyek” (hogy egy kedves barátomat idézzem), ezért úgy döntöttem, hogy a következő alkalommal elhozok egy kismotort a Keeway-ből. Sikerült minden téren kis motort választanom. És nem gondoltam, hogy ekkora sikerem lesz vele, mind a túrán a csajokkal, mind a városban.
A városban nagyon jól helytállt. Kicsi (12″) kerekeivel könnyű vele mindenhol lavírozni, megfordulni. A fékek meglepően jók rajta. Egy stopi mindenhol belefér. És a varaderos srácok se tudtak lerázni Szentendrétől az Árpád hídon át egészen Újpestig. Vagy lehet nem is akartak, mert Ők is mókásnak találták a látványt.
Egy kis műszaki adat
1 henger, 4 szelep, léghűtéses, injektoros. Nincs mit ezen agyon magyarázni. Az ülésmagasság 780 mm. A 150 cm-es lányomnak is leér a lába, ha nem is teli talppal, de leér. 116 kg, de ha tologatod meg sem érzed. Tank 7,2 liter, nekem a fogyasztás vegyes használatnál kb. 2 liter volt. Ha tankolásra kerül a sor, ne lepődj meg, nem simán nyílik a tanksapka, hanem jön kulcsostúl az egész!
A vége nekem egyenes úton (szerintem hátszelet is kaptam, és talán picit lejtős is volt) 105 km/óra volt.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Kipróbáltuk két személlyel is, de csak a 35 kg-os lányomat mertem magam mögé ültetni. Viszonylag hamar lekívánkozott. Azt mondta, nem érzi magát biztonságban ott hátul. Na nem azért, mert én vezetek, hanem mert olyan érzése van, hogy lecsúszik hátra. Így hanyagoltuk a közös motorozást. Egyedül mentem a csajos NightRide-ra.
A világítás is meglepően jó rajta. Este én olyan vagyok, mint egy molylepke. Megyek a fény felé. Vagy követem az előttem motorozó lámpáját. Haza felé közvilágítás nélküli erdőben is mindent láttam.
Jut eszembe, erdő! A homokos út nem barátja a cukikának. Nem terepre való! Ne próbálkozzatok vele! Egyszerűbb lett volna a hónom alá kapni és úgy menni vele tovább a mély homokban.
Összességében ismét pozitív élményekkel vittem vissza Szentendrére a Kőzúzó utcába a motort.
Azt gondolom, hogy ez a fun bike tökéletesen helyt áll annak, aki nem a kirakatban akar pomáskodni és menőzni, amíg elér a városban a munkahelyére, vagy annak a fiatalnak, akit féltenek a szülei az első nagy motortól, vagy annak a tanuló lánynak, hölgynek, asszonynak, aki még nem mer felülni egy nagyobb motorra és valóban a lépcsőzetesség elvén akar haladni a motorválasztás során.
De annak is tökéletes, aki megteheti, hogy vesz egy motort közel 900.000 forintért, csak hogy néha mókázzon egyet egy városi jövés-menés során a haverokkal. Már csak a megjelenése is jókedvre derít mindenkit, hiszen a lámlánál a többi motoros nem csak oda biccentett a fejével, hanem alaposan szemügyre vette a kis cukiságot és biztos vagyok benne, hogy a sisak alatt mindenkinek mosolyt csaltam az arcára. Nekem már ez is elég volt ahhoz, hogy boldogan motorozzak tovább.
Köszönöm a lehetőséget a Szentendrei Keeway-nek, és azon belül is Tibiapunak és Gezónak. Már szemezek a következő tesztmotorral, remélem azzal is legalább ennyi élményt gyűjtök be, mint ezzel a mini fun bike-kal.