KiemeltMotorokMotortesztek

Benda Chinchilla 500 – A klasszikus cruiser újratöltve – VIDEÓVAL!!!

A kínai motorgyártás robbanásszerű fejlődése az elmúlt években nem újdonság, de a Benda név még mindig sokak számára ismeretlenül cseng. A Benda Chinchilla 500 viszont már első ránézésre is képes felkelteni az érdeklődést – különösen azok körében, akik a klasszikus, cruiser stílus rajongói. 

Nekem nem a stílusom ez a motor. Mindig is a gyorsasági, sport, sport-túra motorok vonzottak. De kíváncsi voltam, hogy milyen. Most, hogy kipróbáltam, csak annyit mondok, váratlanul sok pozitív meglepetést okozott! 

A neve alapján akár egy kis szőrös rágcsáló is lehetne, de elemezzük, hogy inkább egy aranyos szőrös kisállat vagy inkább egy vérszomjas ragadozó?! 

Maga a dizájn, tiszta retró, mintha egy 80-as évekbeli filmben szerepelne, ahol a főhős bőrdzsekiben ül fel rá és megy bosszút állni, vagy épp csak tejért a boltba. Gömbölyded tank, lapos ülés, vaskos kipufogó, mindez egy enyhén agresszív, mégis barátságos formába öntve. A matt és fényes fényezések jól állnak neki, a részletek – mint a logózott részei vagy az igényes fémalkatrészek – pedig meglepően igényes benyomást keltenek egy kínai gyártótól.

Stílusos motor, amin minden szem megakad. Még az enyém is. Akárhányszor parkoltam le vele valahol, mindenki megdicsérte, hogy mennyire gyönyörű ez a motor. 

benda chinchilla teszt 20 benda chinchilla teszt 16 benda chinchilla teszt 18 benda chinchilla teszt 06 benda chinchilla teszt 19 benda chinchilla teszt 11 benda chinchilla teszt 13 benda chinchilla teszt 14 benda chinchilla teszt 04

A hangja igazán V2-es motorhoz illő. Nem egy Ducati, de nem is egy varrógép. Karakteres dorombolás. Nem túl hangos, de nem is túl halk, a városi zajban is észrevehető és egyből odafordulnak a járókelők. Az autósok is észrevették, amikor közeledtem feléjük. 

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Súlyra ne ítélj! Olyan könnyű irányítani, mint egy játékmotort. Hiába 215 kg, menet közben észre sem lehet szinte venni. Sőt, meglepő módon tologatni is egész könnyű volt! 

A kezelőszervei jól használhatóak. A kuplungkart könnyű behúzni. Nem fárasztó a kuplungolás városi forgalomban sem. A kuplungkar és a fékkar nem állítható rajta, de a kormány igen, 3 fokozatban. 

Nekem a lábtartás furcsa volt, előfordult párszor, hogy elindulás után kerestem a lábtartót, de csak mert az SV-hez vagyok szokva. A lábam bőven leért róla, és szerintem nincs olyan motoros, akinek ne érne le biztonsággal a lába erről a motorról. 

6 sebességes, 9 ezres fordulatig van órázva. Forgatni kell, 5-6 ezres fordulat fölött jön meg jobban az ereje, ott érzi igazán jól magát. 1-esben és 2-esben nagyokat ránt, hirtelenebb gázhúzásnál vagy visszaengedésnél. Nagyobbakat, mint a ‘99-es SV-m. A többi fokozatnál viszont nem tapasztaltam ezt. 

A motorfék V2-es motorhoz hűen erős benne. Elől is és hátul is 1 féktárcsája van. A fékhatás nem olyan erős, de a teljesítményéhez képest teljesen jó! ABS és kipörgésgátló is van benne. 

Az elektronika és a felszereltség alap, de van benne szív. A műszerfal digitális, informatív, de nem hivalkodó. Találunk rajta sebességfokozat-kijelzőt, fordulatszámmérőt, még hőmérsékletet is mutat. 

A Chinchilla papíron nem tűnik kiemelkedőnek, de a gyakorlatban kellemesen rugalmas, nyomatékos, és meglepően sima járású.

Az alacsony súlypontja miatt stabil és hosszabb távon sem fárasztó. A futóműve feszes, és nem állítható sem elől, sem hátul, és a rugózás nem nyeli el teljesen a kátyúkat, szóval a magyar utakon lehet számítani vele egy kis fenékrázásra. 

Stílusából fakadóan nem a térdletétel bajnoka, de nagyon szépen veszi a kanyarokat. Élvezetes vele a motorozás. Végsebessége 150 km/óra. És nagy előnye, hogy már A2-es jogosítvánnyal is vezethető. Szerintem kiváló kezdőmotor, aki ebben a stílusban keres ilyen motort. Engem megvett, pár napra legalábbis biztosan.

A Benda Chinchilla 500 nem akar több lenni, mint ami: egy stílusos, megfizethető és szerethető belépő a cruiser világába. Kisebb kompromisszumokkal, de nagyon is élhető motor – főleg azoknak, akik nem a márkalogót, hanem az élményt keresik. Ha valaki újraértelmezi a „kezdő cruiser” fogalmát, az lehet, hogy pont a Benda lesz.

Ár-érték arányban: erős játékos.

Benda Chinchilla 500 műszaki adatok: 

  • TÍPUS: V kéthengeres, négyütemű, 8 szelepes, vízhűtéses
  • HENGERŰRTARTALOM: 475,6 ccm
  • FURAT X LÖKET: 69 x 63,6 mm
  • SŰRÍTÉS: 11,5:1
  • NÉVLEGES TELJESÍTMÉNY: 35 kW (47,6 Le) / 8800 rpm
  • MAX NYOMATÉK: 42 Nm / 6700 rpm
  • KENÉS: 10W-40, Szivattyús olajozás
  • ÜZEMANYAG ELLÁTÁS: Üzemanyag befecskendezés
  • KIPUFOGÓRENDSZER: Katalizátoros (Euro 5)
  • TANÚSÍTVÁNY: Euro 5
  • KUPLUNG: Többtárcsás, nedves
  • SEBESSÉGVÁLTÓ: mechanikus, 5 fokozat
  • VÉGSŐ HAJTÁS: Szíj (CONTINENTAL)
  • Gyújtás: ECU MT05
  • Gyújtógyertya: CPR9EA
  • Indítás: Elektromos önindító
  • VÁZ: Bölcsőváz
  • ELSŐ FELFÜGGESZTÉS: Teleszkóp
  • ELSŐ FÉK: Tárcsa, 320mm, ABS
  • ELSŐ FELNI TÍPUS: Alumínium ötvözet
  • ELSŐ FELNI MÉRET: 13,5 x 16
  • ELSŐ GUMI: 150/80-16
  • HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS: Lengéscsillapító
  • HÁTSÓ FÉK: Tárcsa, 260 mm, ABS
  • HÁTSÓ FELNI TÍPUS: Alumínium ötvözet
  • HÁTSÓ FELNI MÉRET: 5,0 x 16
  • HÁTSÓ GUMI: 180/65-16
  • HOSSZÚSÁG: 2220 mm
  • MAGASSÁG( TÜKRÖK NÉLKÜL): 1150 mm
  • SZÉLESSÉG(TÜKRÖK NÉLKÜL): 890 mm
  • ÖNSÚLY: 215 kg
  • TERHELHETŐSÉG: 180 kg
  • TANK: 16 Liter
  • TENGELYTÁV: 1550 mm

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük