Benda Chinchilla 500 – A klasszikus cruiser újratöltve – VIDEÓVAL!!!
A kínai motorgyártás robbanásszerű fejlődése az elmúlt években nem újdonság, de a Benda név még mindig sokak számára ismeretlenül cseng. A Benda Chinchilla 500 viszont már első ránézésre is képes felkelteni az érdeklődést – különösen azok körében, akik a klasszikus, cruiser stílus rajongói.
Nekem nem a stílusom ez a motor. Mindig is a gyorsasági, sport, sport-túra motorok vonzottak. De kíváncsi voltam, hogy milyen. Most, hogy kipróbáltam, csak annyit mondok, váratlanul sok pozitív meglepetést okozott!
A neve alapján akár egy kis szőrös rágcsáló is lehetne, de elemezzük, hogy inkább egy aranyos szőrös kisállat vagy inkább egy vérszomjas ragadozó?!
Maga a dizájn, tiszta retró, mintha egy 80-as évekbeli filmben szerepelne, ahol a főhős bőrdzsekiben ül fel rá és megy bosszút állni, vagy épp csak tejért a boltba. Gömbölyded tank, lapos ülés, vaskos kipufogó, mindez egy enyhén agresszív, mégis barátságos formába öntve. A matt és fényes fényezések jól állnak neki, a részletek – mint a logózott részei vagy az igényes fémalkatrészek – pedig meglepően igényes benyomást keltenek egy kínai gyártótól.
Stílusos motor, amin minden szem megakad. Még az enyém is. Akárhányszor parkoltam le vele valahol, mindenki megdicsérte, hogy mennyire gyönyörű ez a motor.









A hangja igazán V2-es motorhoz illő. Nem egy Ducati, de nem is egy varrógép. Karakteres dorombolás. Nem túl hangos, de nem is túl halk, a városi zajban is észrevehető és egyből odafordulnak a járókelők. Az autósok is észrevették, amikor közeledtem feléjük.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |
Súlyra ne ítélj! Olyan könnyű irányítani, mint egy játékmotort. Hiába 215 kg, menet közben észre sem lehet szinte venni. Sőt, meglepő módon tologatni is egész könnyű volt!
A kezelőszervei jól használhatóak. A kuplungkart könnyű behúzni. Nem fárasztó a kuplungolás városi forgalomban sem. A kuplungkar és a fékkar nem állítható rajta, de a kormány igen, 3 fokozatban.
Nekem a lábtartás furcsa volt, előfordult párszor, hogy elindulás után kerestem a lábtartót, de csak mert az SV-hez vagyok szokva. A lábam bőven leért róla, és szerintem nincs olyan motoros, akinek ne érne le biztonsággal a lába erről a motorról.
6 sebességes, 9 ezres fordulatig van órázva. Forgatni kell, 5-6 ezres fordulat fölött jön meg jobban az ereje, ott érzi igazán jól magát. 1-esben és 2-esben nagyokat ránt, hirtelenebb gázhúzásnál vagy visszaengedésnél. Nagyobbakat, mint a ‘99-es SV-m. A többi fokozatnál viszont nem tapasztaltam ezt.
A motorfék V2-es motorhoz hűen erős benne. Elől is és hátul is 1 féktárcsája van. A fékhatás nem olyan erős, de a teljesítményéhez képest teljesen jó! ABS és kipörgésgátló is van benne.
Az elektronika és a felszereltség alap, de van benne szív. A műszerfal digitális, informatív, de nem hivalkodó. Találunk rajta sebességfokozat-kijelzőt, fordulatszámmérőt, még hőmérsékletet is mutat.
A Chinchilla papíron nem tűnik kiemelkedőnek, de a gyakorlatban kellemesen rugalmas, nyomatékos, és meglepően sima járású.
Az alacsony súlypontja miatt stabil és hosszabb távon sem fárasztó. A futóműve feszes, és nem állítható sem elől, sem hátul, és a rugózás nem nyeli el teljesen a kátyúkat, szóval a magyar utakon lehet számítani vele egy kis fenékrázásra.
Stílusából fakadóan nem a térdletétel bajnoka, de nagyon szépen veszi a kanyarokat. Élvezetes vele a motorozás. Végsebessége 150 km/óra. És nagy előnye, hogy már A2-es jogosítvánnyal is vezethető. Szerintem kiváló kezdőmotor, aki ebben a stílusban keres ilyen motort. Engem megvett, pár napra legalábbis biztosan.
A Benda Chinchilla 500 nem akar több lenni, mint ami: egy stílusos, megfizethető és szerethető belépő a cruiser világába. Kisebb kompromisszumokkal, de nagyon is élhető motor – főleg azoknak, akik nem a márkalogót, hanem az élményt keresik. Ha valaki újraértelmezi a „kezdő cruiser” fogalmát, az lehet, hogy pont a Benda lesz.
Ár-érték arányban: erős játékos.
Benda Chinchilla 500 műszaki adatok:
- TÍPUS: V kéthengeres, négyütemű, 8 szelepes, vízhűtéses
- HENGERŰRTARTALOM: 475,6 ccm
- FURAT X LÖKET: 69 x 63,6 mm
- SŰRÍTÉS: 11,5:1
- NÉVLEGES TELJESÍTMÉNY: 35 kW (47,6 Le) / 8800 rpm
- MAX NYOMATÉK: 42 Nm / 6700 rpm
- KENÉS: 10W-40, Szivattyús olajozás
- ÜZEMANYAG ELLÁTÁS: Üzemanyag befecskendezés
- KIPUFOGÓRENDSZER: Katalizátoros (Euro 5)
- TANÚSÍTVÁNY: Euro 5
- KUPLUNG: Többtárcsás, nedves
- SEBESSÉGVÁLTÓ: mechanikus, 5 fokozat
- VÉGSŐ HAJTÁS: Szíj (CONTINENTAL)
- Gyújtás: ECU MT05
- Gyújtógyertya: CPR9EA
- Indítás: Elektromos önindító
- VÁZ: Bölcsőváz
- ELSŐ FELFÜGGESZTÉS: Teleszkóp
- ELSŐ FÉK: Tárcsa, 320mm, ABS
- ELSŐ FELNI TÍPUS: Alumínium ötvözet
- ELSŐ FELNI MÉRET: 13,5 x 16
- ELSŐ GUMI: 150/80-16
- HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS: Lengéscsillapító
- HÁTSÓ FÉK: Tárcsa, 260 mm, ABS
- HÁTSÓ FELNI TÍPUS: Alumínium ötvözet
- HÁTSÓ FELNI MÉRET: 5,0 x 16
- HÁTSÓ GUMI: 180/65-16
- HOSSZÚSÁG: 2220 mm
- MAGASSÁG( TÜKRÖK NÉLKÜL): 1150 mm
- SZÉLESSÉG(TÜKRÖK NÉLKÜL): 890 mm
- ÖNSÚLY: 215 kg
- TERHELHETŐSÉG: 180 kg
- TANK: 16 Liter
- TENGELYTÁV: 1550 mm