Bemutatták a Benda Napoleon 250-et
A Benda egy másik a sok kínai motorkerékpár-gyártó cég közül, amely az Európába és az USA-ba irányuló exporttal a globális motorkerékpár-piac felé törekszik, de innovatív és szokatlan formatervezésének köszönhetően kiemelkedik a versenytársak közül.
A márka az első kínai motorgyártóként vált ismertté, amely néhány évvel ezelőtt egy négyhengeres gépet dobott piacra az LFC700 izomcruiser formájában, amelyet gyorsan követett az ugyanezt a motort használó, hagyományosabb LFS700. Ezt követte a Dark Flag 500, az első olyan kínai motor, amely saját fejlesztésű V4-es motorral rendelkezik, és legutóbb a Napoleon 500, egy V-twin bobber, egzotikus stílusú és elöl hamis gerendavillával ellátott bobber.
Most itt van a Napolean 250, amely szintén egy V-kettes motorral és bobber dizájnjegyekkel rendelkezik, de kisebb motorral és még több innovációval a szokatlan első és hátsó felfüggesztés formájában.
A hivatalos adatok kevéssé ismertek, de a motort Kínában már típusengedélyezték, és a Benda által épített 249 köbcentiméteres V-kettes motor 19 kW (25,5 LE) csúcsteljesítményéről árulkodik. Ez egy acélvázban ül, viszonylag hosszú, 1545 mm-es tengelytávval és 182 kg össztömeggel.
A formavilág a Napoleon 500-at követi, hasonló együléses elrendezéssel és retro ihletésű arányokkal. Míg azonban a nagyobbik motor a fordított teleszkópvillákat használja, amelyek a háború előtti gerendás felfüggesztés benyomását keltik, addig a Napoleon 250 első része a teleszkópok és a gerendák elemeit ötvözi.
Az első felfüggesztés fő része egy pár normál, jobbra felfelé fordított villa, de a villa alsó részén egy további öntvény található, mindkét oldalon extra külső rugóegységekkel. Hogy ezek funkcionálisak-e, vagy csak kozmetikai jellegűek, mint a nagyobb Napoleon villaházai, egyelőre nem világos.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A hátsó felfüggesztés is rendhagyó. A háromszög alakú lengőkar megegyezik a fő váz felső sínjének szögével, így egy hardtail arányait adja, de mindkét oldalon egy-egy tekercselt lengéscsillapító található, amely egy szokatlan, emelkedő áttételű lengőkarhoz csatlakozik.
A legtöbb cruiser ebben a kategóriában nagyon egyszerű, két lengéscsillapítóval ellátott hátsó felfüggesztéssel dolgozik, nem is beszélve a V-twin helyett párhuzamos ikermotorokról, így meglepő, hogy egy ilyen kis motorkerékpáron ilyen kifinomult megoldásokat láthatunk.
Mivel más Benda-modellek már számos európai országban kaphatók, és az NHTSA dokumentumai már be vannak nyújtva Amerikában, amelyek azt jelzik, hogy a vállalat 2024-ben belép az észak-amerikai színtérre, nagy az esélye, hogy a Napoleon 250 globális modell lesz, amint még idén teljes egészében bemutatásra kerül.