Bemutatkozott a 2022-es Aprilia Tuareg 660
Az Aprilia az elmúlt két évtizedben nem sok sikerrel járt az ADV-piacon való részesedésre tett erőfeszítéseivel. A V-twin Caponord – amelyet 2001 és 2017 között két különböző generációban kínáltak – egymagában nem tudta ellopni az eladásokat a BMW GS modelljeitől, de a vállalat új Tuareg 660-as modellje még mélyebbre ás a cég történelmében, hogy a kalandpiac extrémebb végét célozza meg.
A 2022-es modellként érkező Tuareg 660 feléleszti azt a címet, amelyet az Aprilia az 1980-as években és az 1990-es évek elején a 125 köbcentimétertől a 600 köbcentiméterig terjedő kalandmodellek sorában használt, és az RS660 és a Tuono 660 új, 659 köbcentis párhuzamos ikermotorját kölcsönzi, hogy komoly riválisa legyen a Yamaha Ténéré 700-asának.
A Yamahánál valamivel kisebb lökettérfogat ellenére a Tuareg erősebb fenevad, állítólag 80 lóerős, szemben a Yamaha MT-07 alapú kalandmodelljének 72 lóerejével. Még meglepőbb, hogy nyomatékban is megelőzi a Ténérét, 52 lb/ft, ami a kisebb hengerűrtartalom ellenére 2 lb/ft előnyt jelent.
A Tuareg motorjának változata – amely gyakorlatilag az Aprilia RSV4 szuperbike motorjának első két hengeréből származik – a 98 lóerős RS660-hoz képest le van hangolva, és a nagyobb középtartománybeli nyomatékot célozza meg a felső teljesítmény rovására.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A motor egy új vázba illeszkedik, amely nagyrészt acélcsövekből készült, bár maga a motor is szerkezeti elem, és a lengőkar tengelye körül is van egy öntött ötvözetből készült rész. A lengőkar szintén alumíniumból készült, és egy 240 mm-es rugóúttal rendelkező, emelkedő rugóstag támogatja. A villák 43 mm-es, fordított kivitelű egységek, elöl és hátul Brembo fékekkel.
Az Aprilia szerint a DOHC Tuareg súlya szárazon mindössze 187 kg; üzemanyaggal és olajjal feltöltve valószínűleg megközelíti a Ténéré 204 kg-ját.
Ez a motor valamivel hosszabb, mint a Yamaha, 1500 mm-es tengelytávjával – 45 mm-rel több, mint a Ténéré – az Aprilia ülése 15 mm-rel alacsonyabb, 860 mm, ami arra utal, hogy ez egy kicsit kevésbé hardcore ajánlat lehet.
Az elektronika négy menetmódot tartalmaz, köztük egy külön terepbeállítást, kipörgésgátlót, sebességtartó automatikát és motorfék-szabályzót, valamint egy 5 colos színes TFT-képernyőt, amely az információkat közvetíti a motorosnak. A Tuareg várhatóan 2022 elején kerül a kereskedésekbe.