Baleset utáni sikeres visszatérés
Mivel Alexandra a sulikezdéssel volt elfoglalva, kicsit késett a LadyCross versenyek beszámolóival. Most az utolsó két futam eseményeit olvashatjuk.
Félve érkeztem augusztus 17-én, péntek este Ácsra, mert tudtam, hogy akármennyire is kedvelem a pályát, nem lesz egyszerű gyorsan motorozni rajta. Ismét akadtak gondok az anyagi háttérrel, a motorom későn állt össze, majdnem három hónap kihagyás után csak a versenynap előtti reggelen tudtam motorra ülni. Addig leginkább bokszoltam, bringáztam, vagy ha úgy adódott úsztam egyet.
Nagyon nehezen indult számomra a nap, minél inkább le akartam venni a terhelést a vállamról, annál rosszabb lett. A csuklóm és az alkarom bedurrant, a szabadedzés és az időmérő felét a szerelődepóban töltöttem. Ennek ellenére hatalmas löketet adott, hogy így is 2. volt az időm a kvalifikáción.
Az első futamot nem tudnám máshogy jellemezni, minthogy az idei legrosszabb. A rajtnál jól kiugrottam, de összezártak előttem, így nagyon hátul jöttem el, ráadásul az első körben egy senior versenyző oldalról belém csattant egy kanyarban (persze jobbról, mert miért ne a vállam fogja fel az ütést…).
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Innen a legnagyobb gondom az volt, hogy elhajlította a fékem, amit az egész futam alatt elért a csizmám. Egy mély homokos pályán nem túl jó úgy motorozni, hogy helyenként befog a fék. Mindvégig harmadik voltam, ez a leintésnél sem változott.
A második menet szerencsére (?) nem volt ilyen izgalmas, stabilan motoroztam a harmadik helyen, így az összetettben is dobogóra állhattam.
Felemás érzésekkel jöttem haza Ácsról. Egyrészt a verseny előtti nap lehetetlennek tartottam, hogy egy vassal a vállamban ezen a pályán, ilyen helyezést érhetek el, másrészt viszont hat teljes évet húztam le olyan sérülés nélkül, ami miatt futamot kellett volna kihagynom. Nem kell ragozni, teljesen padlóra vágott a történet.
Csákánydoroszlói Eredmények
1. Daniela Amtmann
2. Klara Srsen
3. Molnár Alexandra
4. Bárdi Tímea
5. Czigány Andrea Viszont nem fogom feladni! Az elmúlt néhány évben több olyan versenyzővel kerültem jó kapcsolatba, akik kitartanak, és minden bukás után visszaülnek. Ez mozgat engem is előre, és remélem mihamarabb újra a toppon leszek!
Ács után a suli miatt sajnos csak egyszer tudtam motorozni – akkor is csak néhány kört – és már következett is az újabb verseny szeptember 14-én. Nincs gondom a csákánydoroszlói pályával, itt eddig mindig jól sikerültek a versenyek.
A szabadedzésen a negyedik időt motoroztam, nagyon nem voltam megelégedve vele, ezért az időmérőn kicsit odatettem magam. Itt a második időt sikerült megfutni, ami kifejezetten jó, hiszen mögöttem volt a szlovén Klara Srsen is, akivel tavaly nagyon jót csatáztunk ezen a pályán.
A második idő azért is jó, mert látszik rajta, hogy jól halad a gyógyulásom; egyre kevesebb a lemaradásom az előttem lévőtől, és egyre nagyobb az előnyöm a mögöttem lévőkkel szemben.
Mivel a senior kategóriával motorozunk együtt, örültem az összetett 14. időmnek is, hiszen így több lehetőségem volt a rajthely-választásnál. Sikerült is mindkét futamban jó helyről indulnom, de a rajtolásom borzalmas volt. Megint az utolsók között jöttem el.
Az első futam kb. fele már letelt, mire utol tudtam érni, majd meg is tudtam előzni Bárdi Timit, és fel tudtam jönni a 3. helyre. Az előzés után volt egy holtpontom, a jobb kezem bedurrant, de így is meg tudtam tartani a pozíciómat.
A kupasorozat állása
1. Daniela Amtmann 289 p.
2. Bárdi Tímea 232 p.
3. Molnár Alexandra 209 p.
4. Czigány Andrea 209 p.
5. Simó Kitti 91 p.
6. Andrea Amtmann 79 p.
7. Stasa Branisej 47 p.
8. Klara Srsen 47 p.
9. Vecskó Vanessza 32 p. A második futam viszont egy álom volt. Talán az idei legélvezetesebb! A féktávok kigödrösödtek, több helyen csúszott (ez egyszer meg is viccelt, de motoron tudtam maradni), a kanyarokban kialakult nyomokban is huplik voltak már. Ennek ellenére egy stabil motorozást hoztam össze, az utolsó helyről jöttem fel a másodikig, amit sokáig tartottam is. Néhány körrel a vége előtt a szlovén versenyző elment, és sajnos már nem tudtam megfogni.
Ezzel a két harmadik hellyel, összetettben is 3. lettem, de ami talán fontosabb, hogy beértem az előttem lévő versenyzőt a pontállásban, így az azonos pontszám miatt – mivel nekem több jobb helyezésem van – feljöttem a kupasorozat 3. helyére.