KiemeltMotorokMotortesztek

Az őrült gyalogkakukk – Suzuki GSX-R 1000 2011 Teszt

A fékek igen jók. Az őrült gyalogkakukk képes megállni is ha arra van szükség. Nekem szimpatikus volt, hogy lábra-kézre egyformán adagolhatónak tűnt, és biztonságérzetet adott a vadállati teljesítményhez a harapós fékrendszer. Szélvédelem jó fejre és lábra is, de le kell bújni, ami nekem azért kényelmetlen no. Van hely belesimulni a szpoilerbe lábnál és aki mellkasban szűkebb annak biztos ott is jobb. Igaz én nem vagyok túl nagy, abszolút középátlag európai női 40-es fazon.

A kormány-lengéscsillapító fura volt az elején, de aztán megszoktam. Kell az oda, ha húzod  – márpedig húzni fogod ha erre felülsz. A hátulja elég felvágós, (tényleg az égre mutat) és a széles gumi a kecses fecskefarokkal és a két nagy görbe virslivel elég monumentális összhatást ad.

Műszaki adatok
Motor: 4 ütemű, soros 4 hengeres, vízhűtéses, DOHC
Furat x Löket: 74.5 mm x 57.3 mm
Hengerűrtartalom: 999 cm3
Sűrítési arány: 12,8:1
Keverékképzés: SDTV Benzin befecskendezéses
Olajmennyiség: 3,6 liter
Gyújtás: Tranzisztoros
Indító rendszer: Elektromos
Kenés: Nedves olajteknő
Erőátvitel: 6 sebességes, mechanikus
Primer áttétel: 1.617 (76 / 47)
Végáttétel: 2.471 (42 / 17)
Váz típusa: Dupla alumínium bölcsőváz
Villaszög / Utánfutás: 23,8 fok / 98,3 mm
Felfüggesztés elöl: Teleszkópos, tekercs-rugós, teljesen állítható rugó-előfeszítés és lengéscsillapítás (húzó-nyomó)
Felfüggesztés hátul: Központi rugóstag, hidraulikus lengéscsillapítók, tekercsrugók, teljesen állítható rugó-előfeszítés és lengéscsillapítás (húzó)
Kerékabroncs elöl: 17M/C x MT3.50 colos, öntött alumínium-ötvözet
Kerékabroncs hátul: 17M/C x MT6.0 colos, öntött alumínium-ötvözet
Fékek elöl: Radiális, 4 dugattyús féknyergek, 310 mm-es dupla tárcsával
Fékek hátul: 1 dugattyús féknyergek, 220 mm-es tárcsával
Gumiabroncs elöl: 120/70 ZR17 M/C 58W
Gumiabroncs hátul: 190/50 ZR17 M/C 73W
Üzemanyagtartály: 17,5 liter
Hosszúság: 2045 mm
Szélesség: 710 mm
Magasság: 1130 mm
Tengelytáv: 1405 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Önsúly: 167 kg

Műszerfal: klasszikus gixer fazon, hasznos mindenféle infóval, teljesítményszabályzással, a motor lelkesedése három lépésben adagolható a kormánycsutkán lévő gombocskával. A – a lelkes ifjúság fokozata, B – középkor, C – nagypapi (de nagypapi se reumás!). Egyébként  szépen aszimmetrikus elrendezés. Balra nagyban a fordulatszám mérés (élvezni fogják a pörgetős lelkivilágúak), jobbra középen digitális km óra, hagyományos visszajelzések alul-felül, szépen rendezett, egy szép egyszerű fél körcikkellyel a fordulatszámmérő körül.

Járása: városban kicsit küzdelem a széles hátsó gumi a nyomvályúkban (meg az állandó mehetnéke, mert nagypapi is elég golyós), ha lekapcsolod a teljesítményt, akkor is bűnbe visz. Az autópályán elemében van, autóúton látványosan unatkozik, de kifejezetten örömét leli a vadállatias kielőzésekben (én is). Murvás kavicsoson kikapar, nedves kavicson, ha nem figyelsz, a hátsó kerék alaposan megriszálva indul. Rosszabb minőségű úton rázósan csuklóra áll bosszút.

Még több kép a galériában

A 70 kiló körüli súlyhoz kifejezetten keménynek éreztem a hátulját (de jó), az eleje is igen feszes, és a gyárilag is bent lévő kormány-lengéscsillapító bizony kell ehhez a teljesítményhez. A súlypontja nagyon kényelmesen gyomorba hangolt, és a pilóta egészen pici súlypontáthelyezésekkel is korrigálhat. Fordulékony és jól manőverezhető, de nem jóindulatúan korrigáló motor. A hibákat azonnal megbosszulja a brutálisan finomra hangolt rendszer, és a gázmarkolaton azonnal bejelentkező teljesítmény.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ez a motor biza erősebb nálam, bele van bújva egy csomó ördög és nehéz rajta még önuralmat is gyakorolni a motor kordában tartása közben… Jófajta gumi való a lábaira, mert ez nem klaffog el valami ócska vackon. Odafekszik, ha nincs megtisztelve jelentős tapadással a teljesítmény.

 

Még nincs vége, lapozz!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük