Az űrhajóba oltott motor: Honda VFR 1200 FD 2011 teszt
A fék első mozdulatra finomnak tűnt, de valójában ez is nagyon Hondás. Határozottabb markolásra/taposásra határozottabban reagál, és ha kell, megáll mint a szög. Szerintem nagyon jól eltalálták a motorhoz, pont azt csinálja, amit mondanak neki. Az első és a hátsó fék jóformán egyformán dolgozik az egyforma nyomkodásokra, igen jól össze vannak hangolva.
No, ha még kötekedni szeretnék, hát elég kevés dologba tudok belekötni, az a nagy igazság. A V4-es 1200 cm3-es erőforrás kezesbáránnyá van hangolva. Az alacsonyabb tartományokban szelíd, 3500 felett viszont baromi lelkesen megindul, legvadabbnak 6500 körül tűnt, piros tiltás 11 000-től 12 000-ig.
A Honda VFR 1200 FD végsebességét nem tudom, de villámgyorsan fent van 170-180-on, a felett meg én már puding vagyok, ha nincs zárt pálya. Van még ott tartalék, cibálható a bajsza. Mosolyt csal az ember arcára ahogy gyorsul, tud valamit a járgány.
A futóműve jó útviszonyok között, autópályán elég nyugodt, de egy közepesebb minőségű autóúton 150-160 körül egy könnyebb sofőrrel már érezhető némi hajózó, nagyon enyhén nyúlós mozgás. (Bár ez jelentkezhetett attól is, hogy nem a gyár által ajánlott hátsó gumi volt már a motoron, talán egy hajszálnyit túlfújva.)
Utassal ez a mozgás nem jelentkezik, a motornak jót tesz a terhelés, ha nagyobb termetű sofőr ül rajta. Kifejezetten jobban viselkedik utas jelenlétében a futómű a könnyebb súlyú sofőr esetén. A lábtartók és üléspozíció sportos, a nagyobb termetű és hosszabb lábúak számára talán közel van, de a konfekció női negyveneseknek kényelmes.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Hegymenetben barátságosan fordulékony, nagyon el kell valamit szúrni, hogy bele kelljen valamiért erőltetni a kanyarba. 200 km táv megtétele után nálam egy kis tenyérzsibbadás jelentkezett, amit akárhogyan fészkelődtem és hajtogattam a könyökömet, csak egy rövidebb megálló alkalmával múlt el.
Ami nagyon tetszett ebben a sportosságban, hogy a púpos tank igen szépen, látványosan púpos, de ráfekvés közben is végre elfértek rajta az elülső tüdőcsúcsaim. Tehát bögyösebb csajoknak is kényelmes.
A doboz illesztései szépek, külön brutális vaskonzolok felszerelését nem igényel a rendszer, a gyári kivitelre kényelmesen egy mozdulattal felkattinthatóak a dobozok a farokidomra, és a lábtartó felett támaszkodik a konzolon a doboz másik része. Szürkében elegáns, fehérben alakul, mély bordópirosban igen jól néz ki a szerkezet.