HírekMotorokMotorozás

Az első kép az új Hondáról

2012 Honda MotoGP1Nem sokkal a Ducati után a Honda is kipróbálta 2012-es motoGP gépét. Íme az első kép Stoner és Pedrosa jövő évi motorjáról.

A Ducatival ellentétben a Honda nem csinált különösebb médiaeseményt új versenymotorjának első teszteléséből. Nem sokkal az olaszok után az aranyszárnyasok is pályára vitték jövő évi gépüket, Kousuke Akiyoshi és Tady Okada gyári tesztelők Suzukában köröztek az egyelőre fényezés nélküli motorral.

 

Az új szabályok egyértelműek, a 21 literes üzemanyagtartály nyújtotta lehetőségeket mindenki ki fogja használni, azonban az erőforrással más a helyzet. A szabályok szerint a furat maximum 81 milliméter, a lökettérfogat pedig 1000 köbcentiméter lehet. A kulcsszó a maximum, hiszen már korábban szárnyra kapott a hír, miszerint nem biztos, hogy valóban literes motorokkal fognak versenyezni jövőre az élmenők.

Egy belsőégésű erőforrás teljesítményét sok részlet határozza meg, ezekből csupán három (a felhasznált anyagokkal együtt négy) paramétert korlátozott a FIM és a Dorna. Bár nyilvánvalónak tűnik, hogy egy versenymotor teljesítményét növeljék, azonban a 800-as éra rácáfolt a több lóerő, jobb köridő hipotézisre.

A könnyebben, jobban irányítható gépekkel a versenyzők nagyobb kanyarsebességet, jobb köridőt tudtak, tudnak elérni, mint a 990-es motorokkal. Persze az elektronika sokat fejlődött az elmúlt néhány évben, de ezen a ponton jelentősen nem korlátozták a fejlesztőmérnököket. A 81-es furat alapján végzett számítások, illetve a fentiek figyelembe vételével a szakértők 900 köbcentiméteres erőforrások megjelenését prognosztizálják.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A fenti képből egyelőre sok minden nem derül ki a jelen állás szerint még el sem nevezett Hondáról, de remélhetőleg a mugellói verseny után a tesztelésen a Yamaha M1-gyel egyetemben ez a gép is nagyobb publicitást kap.

Olvasd az eredeti helyen

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük