EseményekMotoros túra

Afrikai kaland – Long Way Down

longway01A színész és társa több mint tizenegyezer kilométert tett már meg a két BMW R 1200 GS Adventure nyergében.

Ewan McGregor, a Star Wars trilógia sztárja és Charley Boorman idén május elején a skóciai John O’Groats-ból vágtak neki a 25000 kilométeres útnak egy-egy BMW R 1200 GS Adventure nyergében. Az első nagy megtiszteltetés még Skóciában érte a két kalandort, hiszen engedélyt kaptak arra, hogy a királyoknak fenntartott Mey kastélyban tölthessenek egy éjszakát. Az eset azért is volt kivételes a csapat számára, mert a következő éjszakát, már menetrend szerint, a saját sátrukban töltötték.

 

„Nagyon örültem annak, hogy Skóciából indítottuk ezt a hatalmas túrát, mert amellett, hogy itt vannak a világ legjobban motorozható útjai, a táj is egészen elképesztő” – mondta Ewan, aki egykoron Jude Law szobatársa volt a londoni Guildhall School of Music and Drama iskolában. „Az sem fordul elő gyakran, hogy a testvéremmel és édesapámmal motorozhatok együtt. A testvérem segített megszervezni a Skócián keresztül vezető utat, és a kastélyszállást is neki köszönhetjük. Nagyon szeretett volna velünk jönni az egész túrán, de sajnos erre most nem volt lehetőség. Ő azonban már annak is nagyon örült, hogy a skóciai részt együtt tehettük meg” – mesélte a skót sztár.

A csapat hat héttel az indulás után elérte Afrikát, ahol számos kaland várt rájuk. A cél Afrika legdélebbi pontja, a Cape Agulhas, addig már csak 13 600 kilométer van hátra. Ewan és csapata Skócia, Anglia, Franciaország, Olaszország, Szicília, Tunézia, Líbia és Egyiptom után jelenleg a kietlen Szudán lakatlan vidékein motoroznak.

„Az egész utat közel egy évig terveztük, és januárra már szinte minden készen állt. Az előkészületek nagyon sok időt vettek el, de megérte” – mondta Charley. „Fantasztikus érzés volt, ahogyan az alagúton keresztül átértünk Franciaországba, mert úgy éreztük, hogy most hagytuk el igazán a szülőföldet, és léptünk a kalandok földjére. A Mont Blanc alagúton próbáltunk olyan gyorsan átmenni, amilyen gyorsan csak lehetett, de egész végig esett az eső, kész rémálom volt” – tette hozzá Charley. A hosszú olaszországi és szicíliai út után a forró Tunéziába érkeztek, ahol a meleg mellett az ellentmondásos bürokrácia fogadta őket, ami hét órás megállásra kényszerítette a csapatot.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Sajnos az út megpróbáltatásai itt nem értek véget. A líbiai határnál – a több hónapos tárgyalások ellenére – nem fogadták el a csapat producerének, rendezőjének, az amerikai David Alexanian-nek és a csapat operatőrének, Jimmy Simak-nak a beutazási kérelmét. Így a csapat egy rövid időre kettészakadt. A csapat Líbiában tapasztalhatta meg először igazán, hogy milyen könyörtelen és rideg tud lenni egy heves sivatagi homokvihar. A két BMW R 1200 GS Adventure azonban ellenállt az engesztelhetetlen homoktengernek, és a két kalandort a legközelebbi városba vitte, ahonnan a csapat egy kis pihenő után újra nyakába vette a sivatagot.

„A motorok kiválóan szerepeltek ebben az extrém környezetben, és nagyon dinamikusan szelték a kilométereket. Pár alkatrészt még fel kellett szerelnünk a motorokra, de ezeket bárki beszerezheti, amikor megveszi motorját egy üzletben. Minden rendben volt a motorokkal, és nagyon sokáig még egy defektünk sem volt” – mondta Charley.

A csapat azóta megjárta fáraók földjét is, és Egyiptomból egy kideszkázott komppal jutottak át a Nasser tavon, és érkeztek meg Aswanba. Ewannak és Charleynak Szudánban a forró Bayuda sivatag mellett a kellemetlen útviszonyokkal, és a nomád törzsekkel is meg kell majd küzdeniük. De már „csak” 13 600 kilométer van hátra Afrika legdélebbi pontjáig.longway02longway03

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük