HírekMotorbemutatóMotorok

A Yamaha hibrid prototípusa a jövő nagy robogóira utal

A Yamahának tulajdonítható a maxi-robogó koncepciójának megalkotása, amely 25 évvel ezelőtt az XP500 T-Max bemutatásával valósult meg. Most a vállalat azt vizsgálja, hogyan lehetne a hibrid hajtást alkalmazni a jövőben az ugyanebbe a kategóriába tartozó motorkerékpárokban.

A HEV Proto egy gördülő laboratórium, amely a hibrid hajtásláncok lehetőségeit vizsgálja. A Yamaha egy videót tett közzé, amely bemutatja, hogyan működik a „soros-párhuzamos” hibrid rendszer.

A négykerekű járművekben egyre ismertebb hibridek általában „soros” vagy „párhuzamos” kialakításúak. A soros hibridet gyakran tartománynövelőnek is nevezik, és olyan elektromos járművet jelent, amelyben a belső égésű motor kizárólag a generátor meghajtására szolgál, és szükség esetén tölti fel az akkumulátort.

Ezzel szemben a párhuzamos hibridben a benzinmotor a kerekeket és az elektromos motorokat is meghajtja, az elektromos energia pedig kiegészítő hajtóerőként szolgál a kibocsátás csökkentése és az üzemanyag-fogyasztás javítása érdekében.

A Yamaha által bemutatott soros-párhuzamos hibrid mindkét kialakítást ötvözi, így teljes mértékben elektromos üzemmódban is működhet, miközben továbbra is rendelkezik benzinmotorral és sebességváltóval, amelyek a kerekeket hajtják.

A Kawasaki Ninja 7 Hybrid és Z7 Hybrid modellek így működnek – ezek az egyetlen nagy hibrid motorkerékpárok, amelyek jelenleg a piacon kaphatók –, és a Yamaha kialakítása is ugyanazt a mintát követi.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Teljesen elektromos üzemmódban a motoros lába között elhelyezett akkumulátor táplálja a hátsó kerékagyon található elektromos motort, így a motor induláskor úgy működik, mint bármely más elektromos jármű.

Miután elindult, először soros hibrid üzemmódba vált, amelyben a belső égésű motor működik, de alacsony sebességnél teljes teljesítménye a generátorba kerül, feltöltve az akkumulátort, és nem kapcsolódik a hátsó kerékhez.

Magasabb sebességnél egy tengelykapcsoló kapcsolódik be, amely a belső égésű motort egy szíjhajtáson keresztül a hátsó kerékhez kapcsolja, és az elektromos energia kikapcsol, hogy megtakarítsa az akkumulátort.

A Kawasaki hibridekhez hasonlóan a Yamaha prototípusa is rendelkezik egy „boost” üzemmóddal, amelyben mind a belső égésű motor, mind az elektromos motor egyszerre hajtja a hátsó kereket, maximalizálva a teljesítményt és a gyorsulást.

A Yamaha szerint a rendszer, amelynek prototípusa egy maxi-robogó stílusú motoron készült, a jövőben minden típusú motorkerékpáron alkalmazható lesz, beleértve a roadstereket és a sportmotorokat is.

Forrás

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük