KiemeltMotor felszerelésMotorokMotortesztek

A visszahozott gyerekkorom: Honda MSX125 Grom 2021 teszt

Honda MSX125 Grom 2021 motorteszt
2021 HONDA MSX125 GROM

Nem lehet panasz az előírt karbantartások gyakoriságára sem, elvégre csak több mint 16 000 kilométerenként kell felnyitni a nagyméretű, 2,5 literes légszűrőházat, hogy kicseréljük a levegőszűrő betétet. Szintén lényeges változás, hogy a korábbi egy helyett két részből áll a leömlő és maga a kipufogódob.

Ha már szóba került az erőforrás, köztudott, hogy 2020. január elsején életbe lépett a korábbinál szigorúbb, Euro5-ös környezetvédelmi norma, aminek természetesen megfelel az MSX125 Grom új egyhengerese. Röviden úgy lehetne összefoglalni az új szabályozás lényegét, hogy jelentősen csökkent a szénmonoxid-kibocsátás maximális mértéke, és kötelező 40%-kal mérsékelni a motorkerékpárok teljes szénhidrogén-kibocsátását. Emellett az Euro5-ös minősítés megköveteli a részecskeszám (PM) felső határértékének betartását, sőt kötelező a kopogásos égés ellenőrzése is, hiszen nagymértékben növeli az erőforrás károsanyag-kibocsátását.

A Grom váza és a felfüggesztés

Miként említettük, lényegében nem változott az MSX125 Grom jól bevált futóműve, tudniillik a villa és a hátsó teleszkóppár az elődben is tökéletesen ellátta feladatát. Márpedig továbbra is olyan motor elkészítését tűzték ki célként, mely könnyen kezelhető városban, akár parkolás közben is, de a lakott területet magunk mögött hagyva is élvezetes, ingázzunk egyedül vagy utasunkkal.

Négyzet keresztmetszetű, acél gerincváza rendkívüli merev, egyben stíluselemnek is kiváló, mivel közvetlenül, jól láthatóan csatlakozik hozzá a lengővilla és a többi alkatrész, ezáltal letisztult, minimalista megjelenést kölcsönöz a Gromnak. Elvárt merevsége mellett ideális mértékben rugalmas konstrukció, különösen a lengővilla és az erőforrás bekötési pontjainál, ami szintén hozzájárul, hogy a stabilitás és a kezesség mellett a kényelem is messze átlagon felüli lehessen.

Más szempontból is jó választásnak bizonyult ez a vázszerkezet, hiszen így az üzemanyagellátó-rendszer és a gyújtás alkatrészei is elfértek a nagyobb űrtartalmú, 6 literes tank takarásában. Fürgeségének záloga, hogy tengelytávja hihetetlenül rövid, mindössze 1200 mm. Fontos továbbá, hogy a villaszög 25˚, az utánfutás 84 mm, ráadásul mindössze 103 kg menetkész tömeg mellett.

Mivel felszálláskor csak 761 mm magasra kell lendíteni a lábat, az MSX125 Grom használata és vezetése egyszerűen gyerekjáték, és csekély súlyának köszönhetően rendkívül könnyen szállítható furgonban vagy akár utánfutón.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Bátran kijelenthetjük, hogy a Grom felfüggesztése „osztályon felüli”, elvégre 31 mm-es, fordított első villája nagyban csökkenti a rugózatlan tömeget, mi több, hagyományostól eltérő, nagydugattyús kialakítása révén sokkal hatékonyabb csillapítás jellemzi. A nagymotorokról ismerős, masszív, teljes értékű alsó és felső villahíd tovább javítja az első futómű merevségét, s ezzel a kezelhetőséget is, akárcsak a könnyű, mégis masszív központi rugóstag, valamint a H alakot formáló, 50 x 25 mm-es profilú lengővilla.

Még látványosabb lett a Grom átdolgozott, de továbbra is 5 küllős, 12”-os átmérőjű kereke. A 2,5” szélességű ráfon elöl 120/70-12, míg hátul 130/70-12 abroncs feszül, tovább fokozva a motor – álló helyzetben is – dinamizmust sugárzó megjelenését. Csak úgy vonzza a tekintetet a két kerék, főként, hogy elöl aranyszínű, kétdugattyús féknyereg díszíti, míg a tárcsák átmérője elől 220, hátul pedig 190 mm. Az ABS rendszert az IMU működteti.

 

Lapozz a műszaki adatokhoz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük