KiemeltMotor felszerelésMotorokMotortesztek

A visszahozott gyerekkorom: Honda MSX125 Grom 2021 teszt

Honda MSX125 Grom 2021 motorteszt
2021 HONDA MSX125 GROM

Továbbra is feltűnést keltő, de csak nyomokban emlékeztet az elmúlt években látott MSX-re. Többek között a karcsúbb LED-lámpa, a még letisztultabb nyereg és segédváz, a modernebb vonalvezetésű, kompakt váz és a hiteles retrohangulatot árasztó, apró burkolatok teszik vonzóvá a motort.

Jól tudják a mérnökök, hogy a Grom-vásárlók jelentős része szereti egyedivé varázsolni Hondáját, ezért az egyik színkombinációnál feltűnő, fluoreszkáló zöld elemekkel dobták fel a fényezést, és úgy alakították ki az idomokat, burkolatokat, hogy azok gyorsan, könnyen lecserélhetőek legyenek. Mindkét oldalon csupán hat-hat csavart kell meglazítani a tulajdonosnak, ezáltal percek alatt új köntösbe öltöztethető az új Honda.

Persze gyári állapotban is figyelemfelkeltő jelenség, elvégre az aranyszínű, fordított első villa és az élénksárga központi rugóstag látványos kontrasztot ad a sötét árnyalatú erőforrásnak, kipufogónak, lengővillának és kerekeknek. Bár elegáns, kisméretű műszeregység található a Gromon, könnyen leolvashatóak az értékek, ráadásul a továbbfejlesztett kijelzőn fokozatkijelző, sebességmérő, két napi számláló, üzemanyagszint-jelző és óra is megfigyelhető. Emellett lényeges újdonság, hogy könnyen elérhető gombokat helyeztek el a műszer két oldalán, ezek segítségével kesztyűben is gond nélkül nullázhatóak a napi számlálók.

A Grom motorja

A névváltással együtt változott az erőforrás is, így vadonatúj, 125 cm3-s, léghűtésű, kétszelepes hajtómű dolgozik az MSX125 Gromban. Csúcsteljesítménye 4%-kal, 9,79 LE-re (7,2 kW-ra) nőtt 7250-es percenkénti főtengelyfordulatnál, míg legnagyobb forgatónyomatéka 10,5 Nm (5500 f./perc). Mindezt 50 mm-es furatú, illetve 63,1-es löketű hengerből nyerték ki a mérnökök, a sűrítési viszonyt pedig 10,0:1-ben határozták meg.

Felmenőjéhez hasonlóan az MSX125 Grom erőforrása is pörgős és rugalmas, ahogy azt elvárják a motorosok egy jó értelemben vett mindenestől. Noha lényeges részlet a négyütemű egyhengeres megnövelt teljesítménye, az igazán fontos változások az erőátvitelben történtek. Négy- helyett ötfokozatú váltót építettek be, ezáltal nőtt az utazó- és a végsebesség, utóbbi 92-ről 94 km/órára.

Váltáskor olyan érzetet nyújt a kuplungkar működtetése, mintha csak nagymotoron ülnénk, míg a 15/38-as első/hátsó lánckerék – a 12”-os kerekekkel – ideális végáttételt ad a városi sprintekhez és a hosszabb, lakott területen kívüli szakaszok leküzdéséhez is. Nem csoda, hogy a Grom eszményi társ a reggeli dugókban, csakúgy, mint elővárosi ingázás során.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Gazdaságos üzemeltetése és mindössze 1,52 l/100 km (65,7km/l;WMTC) fogyasztása egyebek mellett annak köszönhető, hogy a főtengely középvonalától eltolt dugattyú és a görgős szelephimba alkalmazásával jelentősen csökkent a súrlódási vesztesége. Természetesen a csekély fogyasztás nem ment a teljesítmény rovására, sőt a hatékony égést biztosító PGM-FI elektronikus befecskendező, valamint a tökéletesített szívó- és kipufogóoldal révén kifejezetten fürge lett az új Grom.

Lapozz a folytatáshoz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük