Hírek

A világ leghosszabb burnoutja

harley davidson burnout rekord 2Száguldó füstfelleg – egy 750 köbcentis bestia és egy vakmerő rider, aki világcsúcsra tör. Nem mindennapi teljesítmény Maciej „DOP” Bielickitől, amely Guinness-rekordot, és a világ leghosszabb burn-outja címet érte.

 

Május 20-án, a dél-kelet lengyelországi Rzeszów városában felszállt a fehér füst, ahogy az izgalmas Guinness-rekord kísérletben Maciej „DOP” Bielicki Harley-jával végigszántott a település forró aszfaltján. A motoros kaszkadőr sikerrel vette a megmérettetést, és új rekordot állított be gumifüstölésben. Maciej Lengyelországban egyedüliként Harley-Davidson motoron hajtja végre elképesztő trükkjeit, júniusban az Open Road Fest közönségét is elkápráztatta, a világrekordot pedig egy H-D Street Rod nyergében döntötte meg. Lengyelország, és a Harley-Davidson mindent vitt, innentől övék a „világ leghosszabb burn-outja” cím.

Az esemény kereteit a rzeszów-i, a GOC Harley-Davidson biztosította. Az ötlet tőlük, és a Stunt Storytól – Lengyelország első Harley-Davidson kaszkadőr show-jától – származott. A világcsúcs első alkalommal dőlt meg egy 750 köbcentis Harley-Davidson Street Rod nyergében, mely 4,5 kilométeren folyamatosan füstölte gumijait. A korábbi rekordot előző évből egy 1200 köbcentis motor tartotta, 3,7 kilométerrel.

Ahogy Maciej „DOP” Bielicki, a Stunt Story ötletgazdája megjegyezte:

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

„Hónapokig készültem a megmérettetésre. A felkészülés utolsó hetét folyamatos gyakorlással töltöttem egy Street Rodon, mellyel a csúcsot szerettem volna beállítani. Már maga az útvonal is kihívás volt, hiszen nem egyenes pályáról beszélünk. A rzeszóv-i Harley-Davidson kereskedés mellett futott az út, melyen a rekorddöntés zajlott, így azt a forgalom elől teljesen elzárták. A szakaszon két kereszteződés, és egy körforgalom is nehezítette a dolgomat. Mindezeken felül, egyes részeken különböző szögben lejtett a pálya, ami igazi kihívássá tette a folyamatos gumiégetést, de végül is minden a tervek szerint zajlott. Nagyon boldog vagyok, hogy megcsináltuk, és ez úton is köszönetet mondanék mindenkinek, aki segített, hogy elérjem ezt a fantasztikus eredményt.”

A rekordot ostromló modell egyáltalán nem került módosításra. Hasonlóképp, az esemény alkalmából felszerelt abroncsok is utcai darabok voltak, ez ugyanis feltétele a részvételnek. Ahhoz, hogy a rekorddöntés hiteles legyen, a teljes kísérletről vágatlan video dokumentáció készült legalább két szemtanú jelenlétében, a távolságmérést pedig kvalifikált szakemberekre bízták. Mindezeken felül, egy infravörös kamera folyamatosan figyelemmel kísérte az első kerék mozgását, a kerék ugyanis egy másodperc erejéig sem állhat meg a mérés alatt.

Arra a kérdésre, hogy melyek a Harley-Davidson Street Rod előnyei, Maciej így válaszolt: „A modell roppant könnyűnek hat vezetés közben, egyáltalán nem érezni a 240 kilós önsúlyát. Hozzáteszem, olyan motorról van szó, ami manőverezés közben kezes bárányként viselkedik. Fékrendszere is kiváló, ez pedig nagyon fontos volt a kísérlet alatt. Figyelembe véve a motor súlyát, tökéletes összhang van a fék, és a futómű között. Ahogy azt a H-D-knál megszokhattuk, tökéletes indulási pozíció és kormányérzet teszi biztonságossá a motor kezelését.”

Stanislaw Myszkowski, a rzeszów-i GOC Harley-Davidson tulajdonosa hozzátette:

„Többször megkaptuk már a GOC-nál, hogy valami, amit meg akarunk valósítani, egyszerűen lehetetlen. Lehetetlen motorkerékpárt tetoválni, mégis, a Redicivisttel megalkottuk a világ első tetovált motorját. Képtelenség egy zene ihlette motort építeni, ahol az egyes építőelemek hangszerek is egyben – nézd csak meg a Hard Rock Café motorunkat. Azt is mondták, sosem leszünk képesek összehozni közép-kelet Európa legnagyobb Harley-Davidson márkaképviseletét. Mi azt gondoljuk, hogy a hit és a szenvedély ugyanolyan fontos a munkában, ahogy a magánéletben is. Talán pont ezért szeretünk olyan emberekkel dolgozni, akik ezzel egyetértenek.

Maciej kaszkadőr trükkjeihez Harley-t használ, ami általában 100 kilóval nehezebb, mint a hasonló célú motorok. Azt mondták neki, sosem sikerülhet – így hát egyesítettük erőinket és bebizonyítottuk, ha szereted, amit csinálsz, hiszel magadban, keményen dolgozol, neked is bármiben sikeres lehetsz, akár egy Guinness rekorddöntés sem lehet akadály.”

harley davidson burnout rekord 4harley davidson burnout rekord 4harley davidson burnout rekord 4

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük