HírekCsajokMotoros divat

A te motorod férfi vagy nő?

pink motoA legtöbb motoros elnevezi a motorját és határozottan férfi vagy női nevet ad neki. A pszichológusok szerint azonban a motor neme elsősorban a gazdája személyiségétől függ.

Amikor a motorgyártók meghatározzák a motorkerékpár modellek nevét, egyértelműen férfinek tekintik őket: Fat Boy (kövér fiú), Fat Bob (Dagadt Bob), Chieftain (törzsfőnök), Scout (cserkész), stb. Talán nincs is egyetlen nőre utaló motorkerékpár név sem, bár a robogók között már inkább találni, pl. a Vespa Stella.

Az érdekes az, hogy a legtöbb motoros nőként utal a motorjára és női nevet is ad neki. Persze az is előfordul, hogy a nők férfiként emlegetik a motorjukat, a férfiak pedig női nevet adnak neki a sofőr szexuális orientációjától függően. De a legtöbb motor mégis nő.

Hogy vajon mi alapján döntjük el, hogy a motorunk férfi vagy nő, azt nem tudnám megmondani, ugyanis ugyanúgy találhatunk rajtuk női és férfi nemi jellegre utaló alkatrészeket is.

Miért nők a motorok?

Lehet, hogy ez a szokás a hajósokra vezethető vissza, ők ugyanis női nevet adtak a hajóiknak. Az ősi időkben ezek a női nevek istennők nevei voltak, akiknek az volt a dolguk, hogy megvédjék az utazókat. A mai napig igaz, hogy a legtöbb hajó, vonat és más jármű női nevet kap.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Egyesek szerint az, hogy a motorkerékpárra nőként gondolunk, azért van, mert azokban a nyelvekben, ahol a főneveknek neme van, a motorkerékpár nőnemű szó: la moto (olasz, francia), la motocicleta (spanyol), bár például oroszul hímnemű a motocikl szó.

Az is egészen kézenfekvő, hogy a motorosok többsége a mai napig férfi, és az, hogy nőként utalnak a motorjukra, azt sugallja, hogy párjukként, élettársukként tekintenek rá, ezzel persze alapból féltékenységi helyzetet kialakítva egy valódi emberi párkapcsolat esetén.

Nincs még vége, lapozz!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

2 gondolat a “A te motorod férfi vagy nő?” poszthoz

  • Tóth F. Csaba

    Én azért kezdtem elnevezni a motorokat, akik megfordultak a kezeim között, mert gyakran előfordult, hogy egy típusból több is volt egyszerre nálam, átépítésen, javításon vagy egyéb okból. Volt Kalif (Jawa Californian 350), Puma (nem mert fekete volt, hanem mert Pont Ugyanilyen Motort Akartam), volt, akit az előző gazdája nevezett el (Black Lady, mert hisztis volt mint egy hülye p.csa, persze aki nem nyúl szerszámhoz, amíg el nem fogyott kettejükre a láda sör, az mit is vár). Volt, akit színe után neveztem el: Piroska, Sára. Volt, akit stílusa alapján: Deszkás (boardtracker stílus), Krossz, Cirkáló (cruiser). Volt, aki a küllemi jegyei miatt (Ezüst Eső, részben mert szeretem az Omega ilyen című számát, másrészt tele volt ezüst szegecsekkel). Volt, akit a gyári típusneve után (Rózsám, Aprilia Red Rose). Két meghatározó motor volt életemben, első motorom (S51) a Kicsi Szerkentyű nevet viselte, aki pedig a leghosszabb ideig volt társam, Életem Pici Párja néven futott (CZ 485/2). Mostani társam szintén típusneve után lett Simon (Simson). Írásaimban, beszédemben is így utalok rájuk. Van nevük, van személyiségük, van lelkük.

    Válasz
  • Tóth F. Csaba

    Na az első kép egyébként az nagyonkib.szottgáz… most tiltakoztam egy másik fórumon a homokosok ellen!
    Érdekes, ugyan autós dolog, de a Nissan egyik legkeményebb, a Skyline-t váltó sportverdáját Sylviának hívják…

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük