HírekMotorbemutatóMotorok

A Suzuki bemutatja a hidrogénüzemű robogót

hidrogen uzemu suzuki burgman 400 robogo

A Suzuki már közel két évtizede kacérkodik a hidrogénüzemű motorkerékpárokkal, de legújabb próbálkozása egészen más: a Honda, a Yamaha és a Kawasaki mellett a HySE együttműködés keretében hidrogénüzemű belsőégésű motort használ.

A Suzuki minden korábbi hidrogénprojektje a gázt arra használta, hogy a hidrogén üzemanyagcellás technológián keresztül elektromos áramot biztosítson az elektromos motorkerékpárok számára. A vállalat 2007-ben a Crosscage koncepcióval indult el ezen az úton, és a brit Intelligent Energy márkával kötött együttműködést az ötlet megvalósítása érdekében. Ezt követően 2010-ben üzemanyagcellás Burgman robogókat gyártott, sőt 2017-ben és 2018-ban a londoni Metropolitan rendőrséggel közösen is kipróbálta őket.

A HySE projekt keretében azonban a japán „négy nagy” vállalat más vállalatokkal, köztük a Toyotával közösen dolgozik kifejezetten motorkerékpárok és más kis járművek hidrogénnel működő belsőégésű motorjain, és itt jön be a képbe a legújabb Burgman. A Japán Mobilitási Kiállításon – ami a Tokiói Autókiállítás új neve – bemutatott Burgman 400 egy módosított Burgman, amely lényegében ugyanazt a motort használja, mint a hagyományos benzinmotoros változat, de a hidrogénhajtásnak megfelelő módosításokkal. A Suzuki nem árulta el a motor módosításainak részleteit, de úgy gondolják, hogy ezek között szerepel a közvetlen üzemanyag-befecskendezés, amely lehetővé teszi a hidrogénes adaptáció működését.

Maga a hidrogén a motoros lábai között található tartályban van, amelyet figyelemre méltó, 700 bar (kb. 10 000 psi) nyomás alá helyeznek, hogy elegendő gáz legyen benne a tekintélyes hatótávolság eléréséhez. A motoros ülése alatt található töltőberendezés lehetővé teszi, hogy a motorkerékpár hidrogénfeltöltő rendszert használjon, amikor a tartályt fel kell tölteni.

Hogy helyet csináljanak a tanknak, az egész motor és lengőkar egységet hátrébb helyezték mintegy 200 mm-rel, így a tengelytáv ugyanennyivel hosszabbodott meg, de az ülés alatti tárolóhelyet nem áldozták fel, mint a Suzuki üzemanyagcellás Burgman tervei esetében.

A HySE további projektjei közé tartozik egy négykerekű terepjáró, amely a 2024-es Dakar-ralin is indul, és a Kawasaki által kifejlesztett 998 cm3-es négyhengeres kompresszoros motorral működik, amely benzin helyett hidrogént éget. Ugyanezt a motort, amely a vállalat H2 szuperkerékpár motorján alapul, végül a Kawasaki tervezett hidrogénhajtású sporttúramotorjában tervezik megjeleníteni, amelynek rajzai 2022-ben kerültek nyilvánosságra.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Forrás

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük