HírekMotorbemutatóMotorok

A Moto Morini új modelljei a 2023-as EICMA-n

Moto Morini X-Cape 1200 a 2023-as EICMÁ.n

Lehet, hogy a Moto Morini motorjai manapság már nem Olaszországban, hanem Kínában készülnek, de a cég még mindig olasznak vallja magát. A 650 köbcentis, párhuzamos ikermotorjainak sikere azt jelenti, hogy érdemes bővülni is.

A 2023-as EICMA kiállításon bemutatták az újonnan indított 750 köbcentis V-twin sorozatot, és megtudtuk, hogy a márka visszahozza a 87 fokos, 1,187 köbcentis “Bialbero CorsaCorta” ikermotort, amelyet az EICMA bemutatóján az Euro 5-ös szabványnak megfelelő formában láthattunk.

A legnagyobb motorral kezdve az 1200 köbcentiméteres V-twin állítólag 125 lóerős a károsanyag-kibocsátásnak megfelelő állapotban, és új elektronikát tartalmaz, beleértve egy hattengelyes IMU-t, amely lehetővé teszi a legújabb generációs motoros segédtechnológiát. Kezdetben két modell fogja használni ezt a motorblokkot, a csúcsmodell az új X-Cape 1200-as kalandmotor lesz.

A már kapható Moto Morini 650 köbcentiméteres párhuzamos ikermotoros változathoz hasonló stílusú X-Cape 1200 egy sokkal komolyabb gép. A műszaki felszereltséghez tartozik a kipörgésgátló, a sebességtartó automatika, a gyorsváltó és még a hátsó holttérradar is, mindezt egy hatalmas 7 colos TFT műszerfalon keresztül vezérelve.

A kalandmotoros stílus ellenére a motor inkább az országúti használat felé hajlik, elöl 19 colos, hátul 17 colos kerékkel, a váz pedig alumínium és acél elemek kombinációja, a fékek pedig Brembo fékek.

A második modell, amely megkapja a visszatérő 1187 köbcentis V-twint, a Milano, amely név már korábban is szerepelt, de most egy teljesen más motorhoz kapcsolódik. Az új Milano, akárcsak az X-Cape 1200, részben ötvözött, részben acélcsöves vázat és retro ihletésű megjelenést kap, amely hasonlít elődjéhez.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
Moto Morini Corsaro Sport

Ennél is érdekesebb a Morini két új 750 köbcentiméteres V-twin modellje, amelyek mindkettő a Corsaro nevet viseli – egy másik, a cég közelmúltjában használt név. A standard Corsaro 750 egy csupasz roadster, amely büszkén mutatja az új, 90 fokos, 750 köbcentiméteres V-kettes motort, amely állítólag 96 lóerőt teljesít. A váz ismét részben alumíniumöntvényből készült, hátul acélcső rácsos részhez csavarozva, ötvözött lengőkarral és a Milano retro megjelenése helyett modernnek tűnő stílussal.

Ugyanezeket az alkatrészeket egy teljes burkolatba csomagolják, így jön létre a Corsaro Sport, egy vonzó versenygép alacsony kormánnyal és magasabb lábtartókkal. A Corsaro Sport nem csak az első karosszériaelemek hozzáadásáról szól – a tank és a far is egyedi, és a nagyobb hasmagasság érdekében más kipufogórendszert is kap.

Az új 750-esek részletei egyelőre kevéssé ismertek, ami azt sugallja, hogy valószínűleg még várni kell, mire megérkeznek a bemutatótermekbe, de 2025-re a Morini kínálata csábítóbbnak tűnhet, mint évtizedek óta bármikor.

Forrás

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük